KATEGORIE
KONTO
tylko dostępne
sortuj:
tytuł
cena
data
NOWOŚĆ
Okładka książki Neurofizjologiczne podstawy emocji i przywiązania
Kolejna książka twórcy teorii poliwagalnej skierowana do psychoterapeutów Niniejsza książka to zbiór tekstów Stephena W. Porgesa, twórcy rewolucyjnej teorii poliwagalnej, napisanych na przestrzeni kilkudziesięciu lat jego praktyki badawczej. Autor to światowej sławy ekspert w dziedzinie psychofizjologii rozwojowej i behawioralnej neurologii rozwojowej. W swoich tekstach zawarł zapis powstawania teorii poliwagalnej, która zakłada, że życie emocjonalne człowieka ma podłoże biologiczne, a doświadczenia psychiczne jednostki ściśle wiążą się z procesami zachodzącymi w ciele. Teoria poliwagalna łączy ewolucję regulacji neuronalnej serca z doświadczeniem afektywnym, wyrażaniem emocji, mimiką, komunikacją głosową i zachowaniami społecznymi będącymi reakcją na zachowanie innych ludzi. Porges pokazuje klinicystom, terapeutom, wykładowcom, a nawet pracownikom społecznym, w jaki sposób zapobiegać chorobom psychicznym, identyfikować je i leczyć. W kolejnych rozdziałach autor wnikliwie wyjaśnia poszczególne aspekty swojej teorii, pokazując jej potencjalne zastosowanie w tera-pii lęku, depresji, traumy i zaburzeń ze spektrum autyzmu. Teorię Porgesa wykorzystują psychoterapeuci na całym świecie, udowadniając, że autonomiczny układ nerwowy ściśle wiąże się z zaangażowaniem społecznym, zaufaniem i poczuciem bliskości. „Teoria poliwagalna Stephena Porgesa to wielki dar dla neurobiologii interpersonalnej. Ta przełomowa książka zaspokaja naszą potrzebę dostępnej teorii naukowej o praktycznym zastosowaniu wyjaśniającej zależności między zachowaniem a hierarchicznym funkcjonowaniem układu nerwowego, oferując równocześnie nowe spojrzenie na leczenie problemów z regulacją afektu i praktycznie wszystkich zaburzeń psychicznych. Teoria poliwagalna radykalnie zmieniła sposób, w jaki postrzegam moich pacjentów, śledzę ich stany somatyczne, traktuję ich problemy, a także znacząco wpłynęła na moje metody uczenia klinicystów". Pat Ogden, założycielka i dyrektorka Sensorimotor Psychotherapy Institute w Boulder, Kolorado, USA Tom zawiera: • Podstawy teoretyczne. • Regulacja biobehawioralna w okresie wczesnego rozwoju człowieka. • Komunikacja społeczna i relacje z innymi. • Perspektywy terapeutyczne i kliniczne. • Zachowanie społeczne a zdrowie. Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej i Uniwersytetu Maryland. Pelnil funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associationsin Behavioral & Brain Sciences. Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Północnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Północnej i Uniwersytetu Maryland. Pełnił funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associations in Behavioral & Brain Sciences. Opublikował ponad dwieście pięćdziesiąt recenzowanych artykułów naukowych z takich dziedzin, jak anestezjologia, inżynieria biomedyczna, fizjologia wysiłku fizycznego, neurologia, psychiatria, psychologia oraz badanie i terapia uzależnień. Stephen W. Porges jest twórcą zaprezentowanej w 1994 roku teorii poliwagalnej, łączącej ewolucję autonomicznego układu nerwowego ssaków z zachowaniem społecznym i podkreślającej rolę stanu fizjologicznego w problemach z zachowaniem i zaburzeniach psychiatrycznych. Teoria poliwagalna jest dzisiaj podstawą innowacyjnych form terapii uwzględniających mechanizmy fizjologiczne leżące u podstaw symptomów obserwowanych w wielu zaburzeniach psychicznych, fizycznych i behawioralnych. W 2018 roku prof. Porges został laureatem nagrody Pioneer Award przyznawanej przez Amerykańskie Towarzystwo Psychoterapii Somatycznej (United States Association for Body Psychotherapy).
69,70
89,99 zł
Okładka książki Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu. Praktyczne porady dla rodziców
Dla dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu zwykłe codzienne sytuacje w szkole czy w domu często stanowią nieustające źródło lęku. To on jest jedną z przyczyn gniewu, frustracji, a nawet agresji. Negatywnie wpływa też na umiejętności społeczne dziecka, jego zdolności zapamiętywania i koncentrację. Czy można temu zaradzić? Christopher Lynch, psycholog kliniczny z ponaddwudziestoletnią praktyką, w przystępny sposób tłumaczy, jak rozpoznać, czy dziecko odczuwa lęk, oraz wyjaśnia, jakie sytuacje powodują jego nasilenie. Autor szczegółowo omawia pięć głównych czynników będących źródłem lęku. Praktyczne zalecenia, które proponuje w każdym rozdziale, pomagają dziecku uspokoić ciało i umysł oraz uczą umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Poradnik Lęk u dzieci ze spektrum autyzmu stanowi wsparcie dla rodziców, nauczycieli i terapeutów w pracy nad opanowaniem lęku. Jest również pomocny w łagodzeniu jego skutków i odblokowywaniu potencjału drzemiącego w młodym człowieku. Dzięki tej książce: • Nauczysz się rozpoznawać objawy lęku u dziecka. • Dowiesz się, jak zidentyfikować sytuacje, które nasilają lęk. • Poznasz pięć najważniejszych czynników będących źródłem lęku. • Nauczysz dziecko zarządzania lękiem. • Zachęcisz dziecko do rozwijania mocnych stron. Christopher Lynch jest amerykańskim psychologiem klinicznym specjalizującym się w leczeniu stresu i lęku u dzieci. Obecnie sprawuje funkcję dyrektora oddziału pediatrycznej medycyny behawioralnej w szpitalu dziecięcym Goryeb, gdzie prowadzi Aspirations – program nauki zarządzania życiem adresowany do dzieci autystycznych. Doktor Lynch ma ponaddwudziestoletnie doświadczenie w pracy z młodymi pacjentami. Do jego głównych celów należy rozwijanie u dzieci umiejętności, dzięki którym będą z powodzeniem radzić sobie w życiu.
30,99
40,01 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Perfekcyjni do bólu. Jak uwolnić się od perfekcjonizmu maskującego depresję i odzyskać zdrowie
Pozwól sobie na niedoskonałość! Odnosisz sukcesy, jesteś osobą energiczną, zorganizowaną, odpowiedzialną, sprawiasz wrażenie kogoś silnego i pozytywnie nastawionego do życia. W rzeczywistości jednak odczuwasz samotność, zagubienie i brakuje ci sił. Twój wewnętrzny głos nieustannie poddaje krytyce wszystko, co robisz, i wywołuje poczucie wstydu, a ty nie pozwalasz sobie na wyrażanie lęku, gniewu czy żalu, by nie zauważono twojej niedoskonałości. I choć nie uważasz tego za depresję, prawdopodobnie jesteś ofiarą jej ukrytej formy. Perfekcyjni do bólu to książka skierowana do osób skrajnie samokrytycznych, napędzanych nierealistycznymi wymaganiami wobec siebie i jednocześnie cierpiących w samotności. Margaret Robinson Rutherford pokazuje, jak krok po kroku zrozumieć perfekcjonizm i ukrytą za nim depresję. Uczy, jak rozpoznawać błędne przekonania na swój temat, jak nawiązać kontakt z tłumionymi emocjami oraz jak się z nimi zmierzyć, by móc rozpocząć proces zmiany. Zawarte w książce konkretne wskazówki pomogą wyciszyć wewnętrznego krytyka i zrozumieć, że prośba o pomoc nie wynika ze słabości, lecz jest oznaką siły. Ten poradnik to pierwszy krok w zrozumieniu i zaakceptowaniu swoich uczuć i początek nowego, mniej perfekcyjnego życia. Dzięki tej książce: ¦ dowiesz się, jaka jest zależność między perfekcjonizmem a depresją, ¦ zrozumiesz, jakie są symptomy perfekcyjnie ukrytej depresji, ¦ nauczysz się zauważać i akceptować swoje emocje, ¦ zyskasz nowe spojrzenie na swoje życie. Margaret Robinson Rutherford pokazuje, że ukrywanie depresji pod maską perfekcjonizmu może być zabójcze. Książka pomaga rozpoznać u siebie depresję, pozbyć się jej piętna, odrzucić niezdrowy perfekcjonizm i pogodzić się z własną niedoskonałością. Sarah Fader, prezeska fundacji Stigma Fighters Możesz cierpieć na perfekcyjnie ukrytą depresję, jeżeli: ¦ cechuje cię dążenie do perfekcji i nieustannie towarzyszy ci krytyczny, zawstydzający głos wewnętrzny, ¦ wykazujesz przesadne poczucie odpowiedzialności, ¦ nie potrafisz nawiązać łączności z bolesnymi emocjami, które przemilczasz lub świadomie odrzucasz, ¦ zamartwiasz się, czując potrzebę samokontroli i kontrolowania swojego otoczenia, ¦ intensywnie skupiasz się na zadaniach, a poczucie własnej wartości czerpiesz z ich realizacji, ¦ troszczysz się o innych, ale nie dopuszczasz ich do swojego wewnętrznego świata, ¦ lekceważysz swoje rany i odczuwany smutek, nie chcesz okazywać sobie współczucia, ¦ cierpisz na współistniejące zaburzenia psychiczne, takie jak zaburzenia odżywiania, lęki, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne lub uzależnienia, ¦ masz głębokie przekonanie, że podstawą dobrego samopoczucia jest dostrzeganie jasnych stron rzeczywistości, ¦ odnosisz sukcesy zawodowe, ale masz trudności z emocjonalną bliskością w relacjach. Doktor MARGARET ROBINSON RUTHERFORD jest psychologiem klinicznym z prywatną praktyką. Od ponad 25 lat prowadzi terapię indywidualną i dla par. Zajmuje się depresją, zaburzeniami lękowymi i problemami w związkach. Prowadzi popularnego bloga, a także podcast, w którym szeroko omawia problemy perfekcyjnie ukrytej depresji.
34,99
40,01 zł
Okładka książki Umysł, mózg, gen. W kierunku zintegrowanej psychoterapii
Psychoterapia na miarę XXI wieku W praktyce współczesnej psychoterapii bardzo istotna staje się integracja powszechnie znanych teorii z najnowszymi osiągnięciami nauki. Dzięki rozwojowi neurobiologii i psychologii coraz lepiej rozumiemy funkcjonowanie naszego umysłu, ciała i zależności zachodzących między nimi, konieczne jest zatem nowe spojrzenie na zdrowie psychiczne. John B. Arden, odwołując się do różnych dyscyplin badawczych – od genetyki i epigenetyki po teorię przywiązania, psychologię rozwojową i psychoimmunologię – pokazuje wzajemne zależności między umysłem, mózgiem a genami. Udowadnia, że konkretne doświadczenia oraz reakcje na nie zmieniają strukturę mózgu, układ odpornościowy, a nawet wpływają na ekspresję genów. Stany zapalne, jak również zaburzenia immunologiczne są związane z zaburzeniami lękowymi i depresją. Mikroflora bakteryjna i sposób odżywiania wpływają na kondycję psychiczną, a pozytywne relacje społeczne – na neuroplastyczność mózgu. Autor książki Umysł – mózg – gen nie tylko wprowadza do zagadnień psychoneuroimmunologii i epigenetyki, ale również łączy te dziedziny z neurobiologią dynamiki emocjonalnej, interpersonalnej i poznawczej. Scalając uważność z różnymi podejściami terapeutycznymi, proponuje rewolucyjną, zintegrowaną wizję psychoterapii. Arden zaprasza do holistycznego spojrzenia na człowieka, a także do refleksji nad czynnikami wpływającymi na zdrowie ludzi w ciągu całego życia i z pokolenia na pokolenie. „John B. Arden zarzucił ogromną sieć, łapiąc w nią wszystko, co jest fascynujące i wspaniałe w człowieku. Korzystając z osiągnięć neurobiologii, genetyki i psychoneuroimmunologii, autor konstruuje wielki obraz tego, kim jesteśmy i kim możemy być. Nie tylko pokazuje, w jaki sposób dynamika systemów tworzy pętle pozytywnego sprzężenia zwrotnego, ale też zwraca uwagę na szkodliwe skutki negatywnego sprzężenia zwrotnego. Jeśli chcesz wiedzieć więcej o niezliczonych elementach składających się na mózg i ciało, koniecznie przeczytaj tę książkę!" Richard Hill, dyrektor Mindscience Institute, redaktor naczelny czasopisma „The Neuropsychotherapist" Książka ta: • Wprowadza w zagadnienia psychoneuroimmunologii i epigenetyki. • Pozwala zrozumieć, czym są sieci operacyjne umysłu i pętle sprzężeń zwrotnych w obszarze: umysł - mózg - gen. • Prezentuje interdyscyplinarne podejście do zdrowia psychicznego. • Wskazuje kierunek rozwoju psychoterapii na najbliższe dekady. John B. Arden, PhD, ma 40-letnie doświadczenie w zakresie terapii psychologicznej i zarządzania programami dotyczącymi zdrowia psychicznego. Opracował jeden z największych psychologicznych programów szkoleniowych w Stanach Zjednoczonych i jest autorem bądź współautorem kilkunastu książek (m.in. Neuronauka w psychiatrycznym procesie zmiany, WUJ 2017). Był kierownikiem szkoleń z zakresu zdrowia psychicznego w Kaiser Permanente w północnej Kalifornii. Obecnie prowadzi seminaria poświęcone integracji neurobiologii i psychoterapii w Stanach Zjednoczonych i 25 innych krajach.
58,73
73,00 zł
Okładka książki Ciało pamięta Tom 2
Kontynuacja bestsellerowej książki Ciało pamięta Bolesne doświadczenia odciskają piętno nie tylko na psychice, ale również pozostawiają ślad w ciele: powracające koszmary, flashbacki, blokady mięśniowe czy zachowania dysocjacyjne to znamiona przebytej traumy. Babette Rotschild uczy, jak dzięki terapii oraz pracy z ciałem, odzyskać poczucie bezpieczeństwa i kontroli. Stawiając na pierwszym miejscu dobro klienta, prezentuje nowe, rozbudowane strategie i zasady bezpiecznego wychodzenia z traumy, dostosowane do indywidualnych potrzeb. Są one przydane w pracy zarówno z osobami wykazującymi gotowość do zmierzenia się ze swoją przeszłością jak z tymi, które wolą do niej nie wracać. Autorka na konkretnych przykładach pokazuje, jak wykorzystać wiedzę o funkcjonowaniu autonomicznego układu nerwowego i jego reakcji na stres w leczeniu traumy, w jaki sposób regulować stabilność klienta w trakcie sesji oraz jak umiejętnie wykorzystywać pozytywne wspomnienia i markery somatyczne, by przywrócić mu poczucie bezpieczeństwa w życiu codziennym i podczas terapii. Innowacyjny pomysł włączenia do terapii traumy elementów medytacji relaksacyjnej, praktyki uważności czy jogi pomaga skoncentrować się na teraźniejszości i zaakceptować przeszłe traumatyczne doświadczenia. Babette Rothschild odwołując się do swoich doświadczeń, zarówno sukcesów jak i popełnionych błędów, daje wskazówki umożliwiające zwiększenie efektywności terapii. Niniejsza publikacja to lektura dla terapeutów pracujących z osobami po przebytej traumie. Dzięki tej ksiażce: Dowiesz się, jak stabilizować nowego klienta, który ulega dysocjacji na skutek uporczywych flashbaków wywołanych traumą Zrozumiesz funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego Nauczysz się identyfikować i wykorzystywać ukryte zasoby somatyczne Poznasz sposoby wykorzystania dobrych wspomnień i markerów somatycznych w terapii Tom 2 publikacji Ciało pamięta poszerza zakres możliwości dostępnych terapeutom traumy oraz skłania ich do tego, by w objawach klinicznych dostrzegali zasoby. Autorka przystępnie wyjaśnia, jak terapeuci mogą wykorzystać zasoby straumatyzowanych osób oraz świadomość stanu fizjologicznego klienta w celu zaplanowania jego podróży ku zdrowiu". Stephen W. Porges, autor książki Teoria poliwagalna. Przewodnik TOM ZAWIERA: CZĘŚĆ I. TEORIA I ZASADY • Rewolucja w terapii osób po urazie psychicznym • Precyzja regulacji autonomicznego układu nerwowego • Bezpieczeństwo wymaga wszystkich zmysłów. Stabilizacja sensoryczna • Ożywianie zapomnianej sztuki. Planowanie terapii traumy CZĘŚĆ II. PRAKTYKA. ZASTOSOWANIE TEORII • Proste zasoby regulują, a nawet leczą traumę • Moc dobrych wspomnień. Skuteczne antidotum na traumatyczne wspomnienie • Wyznaczanie tempa, dozowanie i organizacja • Adaptacja technik uważności, MBSR i jogi do potrzeb osób z PTSD Babette Rothschild, MSW, od kilkudziesięciu lat pracuje jako klinicystka. Jest autorką i redaktorką cenionych książek na temat leczenia następstw traumy i pokrewnych zagadnień, w tym bestsellerowej pozycji Ciało pamięta. Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym (WUJ, 2014). Po kilkuletnim pobycie w Danii, gdzie studiowała i pracowała, wróciła do rodzinnego Los Angeles. Obecnie pisze, prowadzi superwizje i naucza, realizując jednocześnie wymagający harmonogram międzynarodowych wykładów, szkoleń i konsultacji.
40,66
52,50 zł
Okładka książki Diagnoza psychiatryczna (wyd.2, zgodne z DSM-5)
Ten przystępny podręcznik krok po kroku objaśnia proces podejmowania decyzji diagnostycznych w procesie terapeutycznym. James Morrison, lekarz psychiatra z ogromnym doświadczeniem, przedstawia w nim zasady i schematy decyzyjne pozwalające określić wartość informacji pochodzących z różnych źródeł i stworzyć trafną diagnozę roboczą. Autor ilustruje praktyczne zastosowanie tych metod, prezentując studia przypadków od prostych do najtrudniejszych. Morrison porusza również takie zagadnienia, jak opracowanie diagnozy różnicowej i postępowanie w przypadku współwystępowania zaburzeń. Niniejsze wydanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz rozszerzone o nowe źródła i lektury zalecane. Diagnoza psychiatryczna jest pożądanym źródłem wiedzy dla studentów, rezydentów oraz ich nauczycieli. Książka ta, napisana przystępnym, potoczystym językiem, prowadzi czytelnika przez schematy diagnostyczne, które ułatwiają zrozumienie złożonego procesu dochodzenia do rozpoznania. Richard Balon, M.D., Wydział Psychiatrii, Wayne State University, Detroit, Stany Zjednoczone Drugie wydanie Diagnozy psychiatrycznej zachowuje treści, które były tak przydatne w pierwszym wydaniu, a jednocześnie wyczerpująco je aktualizuje pod kątem DSM-5. Choć podręcznik ten będzie szczególnie pomocny na kursach psychodiagnostyki, jego użyteczność docenią także doświadczeni klinicyści. Martin M. Antony, Ph.D., Wydział Psychologii, Ryerson University, Toronto, Ontario, Kanada TOM ZAWIERA PODSTAWY DIAGNOZY Droga prowadząca do diagnozy Początek pracy ze schematem diagnostycznym Metoda diagnostyczna Synteza zebranego materiału Radzenie sobie z niepewnością Współwystępowanie zaburzeń ELEMENTY KONSTRUKCYJNE DIAGNOZY Rozumienie pacjenta jako całości Choroby somatyczne a diagnoza psychiatryczna Diagnoza a ocena stanu psychicznego ZASTOSOWANIE PROCEDUR DIAGNOSTYCZNYCH Rozpoznawanie: – depresji i manii – lęku, strachu, obsesji i zamartwiania się – psychozy – problemów z pamięcią i myśleniem – szkodliwego używania substancji psychoaktywnych i innych uzależnień – zaburzeń osobowości i problemów w relacjach Poza diagnozą — stosowanie się do zaleceń lekarza, samobójstwo, przemoc Dr James Morrison jest wykładowcą psychiatrii na Oregon Health and Science University w Portland. Zdobył bogate doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki – w tym Wstępny wywiad diagnostyczny, DSM-5 bez tajemnic oraz Diagnoza psychiatryczna – pozwoliły tysiącom specjalistów i studentów lepiej zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego oraz diagnozy.
62,75
78,00 zł
Okładka książki „Peri hedones”, czyli o przyjemności w „Etyce nikomachejskiej” (VII 11-14) Arystotelesa
Podobnie jak w przypadku poprzedniej swej rozprawy (Przyjaźń w świetle etyki Arystotelesa, Kraków 2013), tak i w tej dr Maciej Smolak podjął się dogłębnego wniknięcia w złożone wywody, argumenty i kontrargumenty Stagiryty. Podziwiam w tym względzie cierpliwość i wnikliwość Autora rozprawy, który przytacza i obszernie dyskutuje stanowiska uczonych, a także analizuje wyimki i stawiane w nich argumenty, czyli wszystko, co wiąże się bezpośrednio bądź pośrednio z tematem tego studium. Zapewne jest to najszersze opracowanie w literaturze przedmiotu, a jedyne w języku polskim. Z recenzji prof. dr. hab. Mariana Wesołego Kwestia przyjemności zajmuje jedno z ważniejszych miejsc w Arystotelesowej filozofii praktycznej. Czym jest przyjemność? Czy przyjemność jest dobra, czy zła? Czy jest utrudnieniem, czy ułatwieniem na drodze do osiągnięcia najwyższego dobra ludzkiego? Czy człowiek może prowadzić najbardziej udane życie bez przyjemności, czy tylko z przyjemnością? Na te i na inne pytania Autor niniejszej książki próbuje znaleźć odpowiedzi, przeprowadzając badanie egzegetyczne wybranych ustępów rozdziałów od jedenastego do czternastego siódmej księgi Etyki nikomachejskiej.
37,63
46,20 zł
Okładka książki Integralna troska o chorego u kresu życia
Czytać czy nie czytać? W odniesieniu do prezentowanej publikacji odpowiedź jest jednoznaczna: czytać i zachęcać innych do czytania. Co również podkreśla w Słowie wstępnym JM Rektor UJ, prof. dr. hab. n. med. Wojciech Nowak: „Przedstawiam Państwu publikację niezwykłą, powstałą dzięki zaangażowaniu ludzi dobrej woli i wielkich serc, zdeterminowanych, aby nieść pomoc osobom najbardziej potrzebującym. Integralna troska o chorego u kresu życia to książka, którą zdecydowanie warto zauważyć i dołączyć do lektur obowiązkowych, jest bowiem próbą odpowiedzi na potrzebę prezentacji tego rodzaju zagadnień w przestrzeni publicznej. Już sam tytuł sugeruje treści w niej zawarte, które – stwierdzam to jako lekarz – wciąż stanowią w społeczeństwie temat tabu. Choroby terminalne, opieka nad ludźmi u schyłku życia, odchodzenie i śmierć są najtrudniejszymi tematami dla większości z nas”. Autorzy monografii wieloautorskiej Integralna troska o chorego u kresu życia, powstałej pod redakcją Agnieszki Bertman-Wierzchowskiej, Wojciecha Kochana i Józefa Stali, podejmują poszukiwania naukowe i refleksje nad trudnymi, ale niezwykle ważnymi zagadnieniami. Ból, cierpienie, choroby terminalne, potrzeba opieki nad osobami u schyłku życia, proces odchodzenia, lęki i obawy z nim związane oraz sama śmierć to bardzo trudne kwestie, już dotyczące wielu z nas, a kiedyś każdego. Niniejsza publikacja stanowi z jednej strony doskonałe kompendium wiedzy przekazanej przez lekarzy i innych ekspertów, zaś z drugiej obrazuje praktykę opieki paliatywnej i hospicyjnej. Dlatego jest interesująca nie tylko dla przedstawicieli personelu medycznego: lekarzy, pielęgniarek, studentów kierunków medycznych, psychologów, pracowników socjalnych, wolontariuszy, ale również członków rodzin podejmujących opiekę nad osobą chorą lub w stanie terminalnym. Jej wartość docenia także Pani prof. Alina Rynio, która w recenzji wydawniczej podkreśla, że: „Jasność i prostota języka zastosowanego w publikacji powodują, że jest ona zrozumiała dla każdego. Dodatkowym walorem monografii są zawarte w tekstach wykazy bibliograficzne ułatwiające dalsze poszukiwania literatury”. Autorzy prezentowanej publikacji starają się udzielić odpowiedzi na bardzo ważne pytania: czy lepiej podejmować leczenie bólu w domu chorego czy raczej w szpitalu? Czy podstawowa opieka paliatywna jest dostępna dla wszystkich? Z jakimi problemami zmagają się osoby opiekujące się osobami w stanie terminalnym? Kto i w jakim zakresie może pomóc w holistycznym podejściu do opieki nad pacjentem? Zatem nie jest to publikacja skierowana wyłącznie do ekspertów, ale do wszystkich, którzy chcą pomagać osobom słabszym i chorym. Przypomina o tym też prof. W. Nowak: „Szanowni Czytelnicy, niniejsza monografia jest swojego rodzaju podsumowaniem, klamrą spinającą pięć wspomnianych konferencji tematycznych. Obrazuje zaangażowanie, determinację i ogromną pracę organizatorów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum, Towarzystwa Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” w Krakowie z Panią Prezes Zarządu Towarzystwa na czele, a także Samorządu Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz wszystkich ludzi dobrej woli realizujących w praktyce motto Prymasa Tysiąclecia: Włącz się w społeczną pomoc bliźnim. Otwórz się ku ubogim i chorym. Użyczaj ze swego… Zachęcam Państwa do działania, zachęcam do aktywnego uczestnictwa w realizowaniu idei zamykającej się w najprostszym przekazie: Pomagam – bo chcę. Życzę Państwu dobrej, ubogacającej lektury”. „Należy docenić podjętą przez Autorów i Redaktorów problematykę oraz pragnienie dotarcia do jak największej grupy odbiorców.
35,92
44,10 zł
Okładka książki Contextual Axiological Conditions of Mental..
The metaphor in which the accumulation of life experiences by a human being is compared to the act of packing luggage before a long, difficult and unpredictable journey is well known. All negative, painful life experiences constitute the overwhelming weight of metaphorical luggage; while positive experiences are meant to make this load lighter, and the travel – safer and more predictable. The presented metaphor indirectly describes the basic premise of the monograph, illustrating how the greatest simplification can characterize the formation of self-esteem and resilience in man, identifying them with the synergistic effect of experience (including primarily the impact of family and social environment) and biologically conditioned features. “The reviewed texts offer a lot of interesting information, based on solid empirical studies, and introduce new, relatively little-known methods of psychological research. All texts also have a practical dimension (…). In particular, they relate to the issues of resilience, autism, coping with stress and quality of life. The edited collection may be of particular interest to psychologists dealing with health issues or working in the field of clinical psychology, but also to people associated with educational and developmental psychology. It may be helpful to psychology graduates, as well as to some students of social sciences – including psychology, health sciences and, in a way, pedagogy”. dr hab. Krzysztof Mudyń, prof. Jesuit University in Kraków Krzysztof Gerc, Ph.D., Assistant Professor at the Developmental and Health Psychology Department, Institute of Applied Psychology, Jagiellonian University in Kraków, Poland. His scientific interests and publications refer to mental development of disabled people in their lifespan and the issues of supporting the development of children and young people with developmental deficits. He also studies the issues of culture of organization, its effect and meaning in the process of management in education and health care, in the wider context of rehabilitation and educational psychology. Bogusława Piasecka, Ph.D., Assistant Professor at the Developmental and Health Psychology Department, Institute of Applied Psychology, Jagiellonian University in Kraków, Poland. She is a certified psychotherapist of the Polish Psychological Association. She works in the Psychiatry Clinical Department for Adults, Children, and Youth of the University Hospital in Kraków. She leads couples and family psychotherapy and training in systemic family therapy. She conducts research on the organization of supporting families.
33,70
39,90 zł
Okładka książki Piękno przestępstwa
Wójcikiewicz Józef
Piękno przestępstwa
Niemająca precedensu, nie tylko w polskiej literaturze naukowej, książka z pogranicza filozofii, prawa, kryminalistyki, kryminologii i mediów. Autor analizuje poglądy estetyków przestępstwa. Proponuje nowatorskie postrzeganie nowej dyscypliny nauk sądowych, czyli estetyki sądowej. Prowadzi Czytelnika śladami osiemnasto-, dziewiętnasto- i dwudziestowiecznych przestępców w Anglii, Szkocji, Francji, Niemczech, Austrii, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Polsce. Jako podstawowe kryterium piękna przestępstwa przyjmuje przede wszystkim podstępny modus operandi sprawcy. Na licznych przykładach i badaniach naukowych przedstawia problem estetyki sprawcy, ofiary, miejsca zdarzenia oraz metaestetyzacji przestępstwa w procesie sądowym, a także w sztuce, filmie, telewizji i literaturze. Józef Wójcikiewicz (ur. 1953) jest profesorem prawa i kryminalistyki, od 45 lat związanym z Zakładem/Katedrą Kryminalistyki na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przez ponad 21 lat pracował również w krakowskim Instytucie Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna, a przez trzy lata w Katedrze Kryminalistyki, na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
35,92
44,10 zł
Okładka książki Literatura a religia. Wyzwania epoki świeckiej. Teorie i metody. Tom 1
Dwutomowa publikacja: Literatura a religia – wyzwania epoki świeckiej to pierwsze w języku polskim kompendium wiedzy z zakresu badań nad relacją „literatura a religia” na miarę humanistyki XXI wieku. O jej randze decyduje międzynarodowy i różnorodny zespół, w którym znaleźli się najwybitniejsi badacze związków literatury i religii, a także światowej sławy myśliciele, zajmujący się konsekwencjami procesów „odczarowania”. Temu pionierskiemu projektowi patronuje Charles Taylor, którego monumentalne studium A Secular Age („Epoka świecka”) zrewolucjonizowało studia nad religią w XX i XXI wieku, wykazując, że modernizacja nie eliminuje religii, a świeckość wynika z opcjonalności religijnych światopoglądów, a nie z ich anachronizmu. W pierwszym tomie (metodologicznym) znalazły się teksty dotyczące różnych szkół i sposobów badania literatury i religii. Obok artykułów problemowych są tu zapisy dyskusji z uczonymi oraz odpowiedzi na ankietę z pytaniami dotyczącymi związków literatury i religii. Wśród autorów są m.in.: Agata Bielik-Robson, Aleksander Fiut, Wojciech Gutowski, David Jasper, Hans Joas, Zdzisław Łapiński, Michał Paweł Markowski, Michał Masłowski, Thomas Pavel, Stefan Sawicki, Tadeusz Sławek, Karol Tarnowski, Charles Taylor, Jean Ward oraz Ireneusz Ziemiński. Książka jest adresowana do humanistów reprezentujących różne dyscypliny (literaturoznawstwo, religioznawstwo, filozofia religii, socjologia religii), których interesuje wszechstronne i wolne od uprzedzeń ujęcie obecności religii w kulturze współczesnej. Od czasów T. S. Eliota humanistyka wskazuje na głód „sacrum autentycznego” i osamotnienie człowieka w obliczu już nie tyle ukrytego, co ukrywającego się Boga. W drugiej połowie XX wieku miejsce tradycyjnej chrześcijańskiej refleksji nad Słowem zajmuje rozważanie milczenia Boga wobec tragedii Zagłady, która nieodwołanie zmieniła nasze myślenie o języku, rozumienie sztuki, świadomość etyczną i religijną. Na tym właśnie gruncie wyrosła współczesna myśl postsekularna. Jej reprezentanci nie mówią jednym głosem, lecz odkrywają przed nami lokalne, kulturowo uwarunkowane narracje, w których na pierwszy plan wysuwa się potrzeba poszukiwania „Królestwa Bożego” i miłości bliźniego. Zebrane w tomie komentarze wprowadzają czytelnika w klimat ważnej debaty, stanowiąc zarazem doskonały przewodnik po meandrach współczesnej myśli postsekularnej. Prof. Małgorzata Grzegorzewska Mamy tu do czynienia z pracą o imponującym rozmachu. Grono wybitnych postaci światowej i polskiej humanistyki prowadzi na kartach tej książki debatę o kluczowych problemach literatury i religii, dyskusję, dla której punktem wyjścia jest kategoria postsekularyzmu, wykraczająca poza stricte literackie pole. Różnorodność tematów, ale też form wypowiedzi sprawia wrażenie, że rzecz naświetlona została wielostronnie i wyczerpująco. Co jednak ważniejsze, całość stanowić może mocny impuls pozwalający nadać sakrologii literackiej na najbliższy czas nową dynamikę. Z recenzji prof. dra hab. Wojciecha Kruszewskiego
35,78
46,20 zł
Okładka książki Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie wychodź z domu
Książka Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie wychodź z domu ma służyć nie tylko poznaniu różnic kulturowych czy kulturowego kontekstu komunikacji, lecz również kształtowaniu umiejętności porozumiewania się oraz budowania więzi między ludźmi i społeczeństwami różnych krajów niezbędnych w obecnym wielokulturowym świecie. Publikacja ma charakter interdyscyplinarny, łącząc ze sobą niezależne sfery nauki, takie jak kulturoznawstwo, antropologia, nauki o zarządzaniu oraz teoria komunikacji, ale zasadniczo – łącząc teorię z praktyką. Komunikacja międzykulturowa jest obszarem teorii i umiejętnością, której można i aktualnie trzeba się nauczyć, gdyż może być znakomicie wykorzystywana przy wszelkiego rodzaju kontaktach międzykulturowych i międzynarodowych nie tylko przez środowiska gospodarcze czy dyplomatyczne, lecz także przez każdego z nas. Nasze codzienne życie, praca, spotkania z sąsiadami, sposób spędzania wolnego czasu, marzenia i plany wykraczają poza granice jednej kultury. Przyjęcie założenia, że to, co obce lub inne, może być korzystne dla nas, przychodzi nam bez trudu w momencie wyborów konsumenckich w galeriach handlowych. Gorzej niestety jest w stosunkach międzyludzkich. Ta książka powstała po to, aby to zmienić. Danuta Glondys – anglistka, politolog i doktor kulturoznawstwa. Dyrektor Wydziału Kultury Urzędu Miasta Krakowa (1993–1999) i Stowarzyszenia Willa Decjusza (2001–2016), wieloletnia ekspertka Komisji Europejskiej, wykładowca polskich i zagranicznych uczelni. Pasjonatka wypraw i odkrywania świata; podróżowała po ponad 35 krajach w Afryce, Azji i Ameryce Południowej. Małgorzata Bednarczyk – naukowiec i praktyk zarządzania przedsiębiorstwami oraz organizacjami międzynarodowymi. Profesor zarządzania uczelni polskich i zagranicznych. Inicjator porozumień między zagranicznymi uczelniami i firmami. Prywatnie podróżnik – zainteresowana zwłaszcza wyprawami po Azji i Ameryce oraz Europie.
32,10
39,90 zł
Okładka książki Ucho nie ma powieki. Dźwiękowe sceny pierwotne
Dźwięki i rozkwitająca wokół nich foniczna sfera jak nic innego opisują historię naszych wrażliwości, ciał i percepcji. Słuchanie, słyszenie, milczenie i cisza, hałas i szumy, ekspresja i życie w dźwiękach to nie tylko historia muzyki, lecz także złożona, powikłana jak przygodne egzystencje historia naszych uszu. Dawne hasło, powtarzane do dzisiaj, „ucho niema powieki" definiuje także współczesność. Oznacza to, że dźwięki odsłaniają całą jej ambiwalencję: są uobecnieniem rozkoszy oraz świadectwem nieznośnego lęku i bólu, łączą zwierzę z człowiekiem, wsobną świadomość z obiektywnymi prawami matematyki i fizyki, historyczne archiwum muzycznych praktyk ze zmiennymi działaniami dźwiękowego współistnienia, jednostkowość z radykalną politycznością. Samotności dźwięków towarzyszy trudno uchwytne, ale niesamowite i dojmujące poczucie współudziału w audiosferze. Wszyscy możemy się spotkać w rozmaitych światach akustycznych, nikt nie jest wykluczony, to one bowiem tworzą sceny miłości i emancypacji. O tych właśnie scenach opowiada ta książka. Jakub Momro (ur. l 979) - profesor na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, filozof, literaturoznawca, eseista i tłumacz dzieł takich autorów jak Jacques Derrida, Philippe Lacoue-Labarthe, Jean-Luc Nancy, Julia Kristeva, Roland Barthes i Peter Szendy. Opublikował monografię o Samuelu Becketcie Literatura świadomości. Samuel Beckett – podmiot – negatywność (Universitas, 2010, seria „Horyzonty Nowoczesności"; wydanie angielskie: Literaturę of Consciousness. Samuel Beckett – Subject – Negativity, Peter Lang, 2015) oraz studium Widmontologie nowoczesności. Genezy (IBL PAN, 201 4, seria „Nowa Humanistyka"). Jest członkiem kolegium redakcyjnego dwumiesięcznika „Teksty Drugie" oraz komitetu redakcyjnego serii wydawniczej „Nowa Humanistyka"
30,90
39,90 zł
Okładka książki Pochwała wolności
Największej wartości i oryginalności, a nawet historycznej doniosłości książki Jana Hartmana można dopatrzyć się w tym, że stanowi ona wyraz i wypowiedź schyłkowej świadomości postliberalnej – świadomości tego, że stary liberalizm umarł, nawet jeśli konserwują go wciąż jeszcze funkcjonujące instytucje; że „wolność” w liberalnym rozumieniu przestała już emanować świeżością i porywać ludzi, a sam porządek liberalnej demokracji stracił w ich oczach atrakcyjność [… ]. Stanowisko filozoficzne, które przedstawia Jan Hartman, to projekt nader oryginalny i twórczy, niemający bodajże – zgodnie z moją najlepszą wiedzą – bezpośredniej konkurencji; to samotny, filozoficzny, „własny” system, który autor buduje zgodnie z duchem filozofii nowoczesnej jako jej godny – choć późny, a wręcz bardzo późny – kontynuator. Nazwać by można tę pozycję: postkantowsko-postfenomenologicznym idealistycznym neoegzystencjalizmem. Z recenzji dr. hab. Jacka Dobrowolskiego „[… ] dopiero ten, kto buduje się noumenalnie, tocząc aktywną walkę z kolonizującymi jego życie wewnętrzne kukłami społecznych person oraz narcystycznymi fantomami, może stać się człowiekiem prawdziwie wolnym”. „Świat, w którym już «o nic nie chodzi», wyprany z ideałów i złudzeń oświecenia, a tym bardziej odarty z archaicznego imaginarium plemiennych wierzeń, staje się «maszyną wojenną» niekończącej się, nigdy niewystarczającej organizacji oraz koczowiskiem zastygłej w swej ruchliwości jak rój pszczół masy, otaczającej i okrążającej Ziemię bez żadnych widoków na cokolwiek innego, co mogłoby mieć większy sens niż wymiana pokoleń [… ]”. „Wraz z wyczerpaniem się idei emancypacji epoka wolności zdaje się zmierzać ku końcowi. Wracamy w koleiny życia społecznego rządzonego przez potrzebę bezpieczeństwa [… ], która jest wszak czymś bardziej pierwotnym i silniejszym od pragnienia wolności, nie mówiąc już o ideałach egalitarnych i demokratycznych, będących wyrafinowanym luksusem dziejowej aksjologii”. Jan Hartman (ur. w 1967 roku we Wrocławiu) jest profesorem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kieruje Zakładem Filozofii i Bioetyki na Wydziale Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum UJ. Publikuje prace popularne oraz podręczniki filozofii, a przede wszystkim traktaty filozoficzne, w których konsekwentnie rozwija swój autorski program uprawiania filozofii z pozycji metafilozoficznych: Heurystyka filozoficzna (1997), Techniki metafilozofii (2001), Wiedza, byt, człowiek (2011) oraz Pochwała litości (2017). Uzupełnieniem i rozwinięciem tej ostatniej pracy jest niniejsza Pochwała wolności. W pewnej mierze tworzą one dwuczęściowy traktat antropologiczny. Prof. Jan Hartman jest również publicystą piszącym dla wielu redakcji, jakkolwiek najsilniej związanym z tygodnikiem „Polityka”, w którym ma swój stały felieton.
30,90
39,90 zł
Okładka książki Jak wyzwolić się spod wpływu niedojrzałych emocjonalnie rodziców
Jak wyzwolić się spod wpływu niedojrzałych emocjonalnie rodziców Kontynuacja bestselerowego podręcznika Dorosłe dzieci niedojrzałych emocjonalnie rodziców Dzieciństwo spędzone z nieczułymi, skupionymi na sobie i apodyktycznymi rodzicami pozostawia głębokie blizny emocjonalne, które sprawiają, że czujesz się osamotniony, masz trudności z wyrażaniem uczuć, nie potrafisz wyznaczać granic i nie radzisz sobie z budowaniem zdrowych relacji. Twoi coraz starsi rodzice wymagają od ciebie specjalnego traktowania i szacunku, jednocześnie drwią z twoich uczuć, ignorują potrzeby i podważają niezależność, a Ty nie wiesz, jak uwolnić się z sieci toksycznych relacji i zacząć żyć w zgodzie ze sobą. Lindsay Gibson w swojej najnowszej książce pokazuje, że istnieją sposoby na wydostanie się spod wpływu szkodliwych i egoistycznych zachowań emocjonalnie niedojrzałych rodziców. Autorka opisuje skuteczne narzędzia, które pomogą zrozumieć emocjonalną niedojrzałość i pokażą, jak się przed nią bronić, oraz uczy, jak przekształcić niezdrową relację bez poświęcania własnej integralności. Wskazówki zawarte w tej książce ułatwią ci wyznaczanie granic, wzmocnią samoświadomość i pomogą odzyskać możliwość podążania własną drogą życiową. Dzięki tej książce: - poznasz przyczyny niedojrzałości emocjonalnej i cechy charakterystyczne jednostki niedojrzałej - nauczysz się nazywać i opisywać cechy i zachowania wynikające z niedojrzałości emocjonalnej - poznasz sposoby reagowania na zachowania osób niedojrzałych emocjonalnie oraz skutecznego wyznaczania granic - dowiesz się jak odzyskać pewność siebie i wzmocnić swoją niezależność LINDSAY C. GIBSON jest psychologiem klinicznym prowadzącym prywatną praktykę. Specjalizuje się w terapii indywidualnej skierowanej do dorosłych dzieci niedojrzałych emocjonalnie rodziców. Jest autorką bestsellerowej książki Dorosłe dzieci niedojrzałych emocjonalnie rodziców, a także publicystką czasopisma „Tidewater Women”. W przeszłości pracowała jako wykładowca psychologii w College of William and Mary oraz na uniwersytecie Old Dominion. Lindsay Gibson mieszka i pracuje w Virginia Beach. Prezentując studia przypadków, interaktywne ćwiczenia oraz obszerną Kartę Praw, Gibson dodaje osobom wychowanym przez niedojrzałych emocjonalnie rodziców wiary i siły potrzebnych do tego, by w pełni odzyskać swoje prawdziwe „ja”. Kenneth A. Siegel, PhD, psycholog kliniczny „Tym, których życie toczyło się w cieniu cierpienia ich rodzica autorka uświadamia, że są teraz kimś zupełnie innym, niż kiedyś im wpajano. Daje nam przyzwolenie na to, byśmy zostawili problemy naszych rodziców im samym – i uwolnili się od odpowiedzialności za ich myśli, uczucia i zachowania. Pamela Brewer, PhD, psychoterapeutka
38,20
46,90 zł
Okładka książki Somatyka miejskich dyscyplin performatywnych. Skateboarding. Freerunning. Parkour
Niniejsza książka łączy wiedzę o aktywnościach z zakresu współczesnej performatyki miejskiej z perspektywą badawczą wyrastającą z nurtu miejskiej somatyki, ruchu ufundowanego na tzw. metodologii pierwszoosobowej, wedle której doświadczenie ucieleśnionego podmiotu stać się może źródłem samowiedzy, a także służyć poprawie jakości doświadczenia estetycznego. W ramach owego innowacyjnego ujęcia nacisk położono na materialność performansu, która zaprezentowana zostaje jako kluczowa jakość służąca do eksploracji popularnych miejskich aktywności ruchowych w ujęciu środowiskowym. Skateboarding, freerunning i parkour pokazano jako dyscypliny somatyczne nakierowane na praktykę środowiskowej homeostazy w realiach współczesnej, płynnej miejskości. Jakub Petri – filozof, estetyk, pracownik Zakładu Estetyki Instytutu Filozofii UJ. Specjalizuje się w interdyscyplinarnych badaniach przestrzeni miejskiej, integrujących środowiska naukowe, miejskich aktywistów i artystów. Autor i redaktor książek dotyczących estetycznych aspektów miejskości oraz artykułów poświęconych współczesnym miejskim aktywnościom, takim jak graffiti, street art, parkour czy freerunning.
30,90
39,90 zł
Okładka książki Metody w psychoterapii dzieci i młodzieży oparte na dowodach
Kompleksowe źródło wiedzy dla terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą Drugie, zmienione wydanie podręcznika światowej sławy specjalistów zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do prowadzenia skutecznej terapii dzieci i młodzieży. Niniejszy tom uwzględnia również najbardziej aktualne udoskonalenia i adaptacje metod leczenia oraz przedstawia dodatkowe interwencje oparte na dowodach. Najważniejszą część podręcznika stanowią zwięzłe rozdziały poświęcone konkretnym programom psychoterapii. Autorzy poszczególnych metod omawiają ich teoretyczne podstawy, opisują sposób przeprowadzania interwencji sesja po sesji, podsumowują wyniki badań na temat skuteczności terapii oraz wskazują nierozwiązane problemy, z którymi należy się uporać. Ten kompleksowy podręcznik będzie przydatny zarówno dla psychologów zajmujących się dziećmi i młodzieżą, jak i dla psychiatrów i specjalistów z pokrewnych dziedzin (niezależnie od orientacji teoretycznej), badaczy i studentów. Podręcznik zawiera metody leczenia: lęku, depresji, zaburzeń stresu pourazowego, anoreksji psychicznej, moczenia się, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, opozycyjno-buntowniczych i zaburzeń zachowania, ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych samouszkodzeń i myśli samobójczych, bulimii psychicznej oraz zanieczyszczania się kałem- nieuwzględnionych w poprzednim wydaniu „Weisz i Kazdin są uznanymi na świecie autorytetami w dziedzinie opartych na dowodach psychoterapii dzieci i młodzieży, a ich książka jest lekturą obowiązkową. To wydanie różni się od poprzednich znacznie szerszym zakresem oraz wnikliwością w ocenie dowodów. Chociaż omawiane problemy są dość złożone, całość napisana jest w sposób potoczysty i przystępny. Każdy, kto interesuje się tymi zagadnieniami, będzie czerpał przyjemność z lektury tej książki, a jednocześnie znacznie poszerzy swoją wiedzę”. Michael Rutter, M.D., Instytut Psychiatrii, Psychologii i Neurobiologii, King’s College London, Wielka Brytania
77,37
99,90 zł
Okładka książki ADHD. Podjąć wyzwanie. Kompletny przewodnik dla rodziców
Kolejne wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i dzieci z ADHD uzupełnione o najnowsze informacje. Russel A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi pomaga zrozumieć czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym. Opracowana przez autora metoda wychowawcza, oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych metodach terapeutycznych to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Dzięki tej książce: - zrozumiesz czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy - nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi - poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem „Bezcenne, bardzo przystępne źródło wiedzy. Dr Barkley ma dar przekazywania praktycznych, łatwych do zrozumienia porad, które wspierają w pełnieniu roli skutecznego orędownika własnego dziecka.” – Chris A. Zeigler Dendy, autorka bestsellerowej książki Teenagers with ADD and ADHD „Jeśli jakikolwiek profesjonalista naprawdę rozumie ADHD, to jest nim Russel Barkley … Ogólnie rzecz ujmując, ta książka to arcydzieło.” – Child and Family Behavior Therapy Dr Russell A. Barkley pracuje jako profesor psychiatrii i pediatrii na Uniwersytecie Medycznym Karoliny Południowej. Jest autorem wielu książek i artykułów naukowych na temat zaburzenia aktywności i uwagi (ADHD), funkcji wykonawczych oraz zachowań buntowniczych u dzieci.
53,36
68,90 zł
Okładka książki Autobiografki
Wartościowa, ze wszech miar potrzebna książka autorstwa Anny Pekaniec została napisana z dużym zaangażowaniem i w sposób niezwykle interesujący. Autobiografki… to z pewnością ważna pozycja dotycząca dziejów kobiet w Polsce. Wyraźnie dochodzi tu do głosu umiejętność dociekliwego interpretowania tekstów autobiograficznych: diariuszy, pamiętników, listów. Monografistka kobiecego dokumentu osobistego, autorka książki Czy w tej autobiografii jest kobieta? (Kraków 2013) proponuje tym razem nowe tematy i nowe ujęcia, opisuje lektury i artystyczne fascynacje kobiet z przeszłości, ich sposób przeżywania chorób i starości, spojrzenie na życie rodzinne i zbiorowe. Przedstawia wizerunki matek i córek, ukazuje wyłaniające się z zapisków autoportrety. Warto zauważyć, że książka skierowana jest nie tylko do specjalistów, reprezentantów nauk humanistycznych, lecz także do wszystkich zainteresowanych autobiografiami i dziejami polskich kobiet żyjących w XIX i XX wieku. Z recenzji prof. dr hab. Anny Czabanowskiej-Wróbel Anna Pekaniec – absolwentka filologii polskiej i podyplomowych studiów z wiedzy o kulturze i filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktor literaturoznawstwa, historyczka literatury. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Krytyki Współczesnej Uniwersytetu Jagiellońskiego, współpracuje z Ośrodkiem Badań Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej. Przez wiele lat związana z redakcją „Nowej Dekady Krakowskiej”. Jej zainteresowania badawcze skoncentrowane są na kilku obszarach: teorii autobiografii i epistolografii (ze szczególnym uwzględnieniem literatury dokumentu osobistego obiet, również w aspekcie historycznym), historii literatury kobiet (głównie prozy i poezji) od XIX do XXI wieku, narracyjnych teorii tożsamości, feministycznej krytyki literackiej, historii literatury od Młodej Polski po współczesność. Prócz wskazanej w recenzji monografii opublikowała wiele tekstów w tomach pokonferencyjnych oraz artykułów w czasopismach naukowych, między innymi w „Pamiętniku Literackim”, „Wielogłosie”, „Ruchu Literackim”, „Er(r)go”, „Autobiografii”. Przemyślanka, mieszka w Krakowie
30,90
39,90 zł
Okładka książki Teoria poliwagalna w psychoterapii
Wykorzystaj teorię poliwagalną w praktyce terapeutycznej Deb Dana pokazuje, jak w terapii zaburzeń psychicznych zastosować teorię poliwagalna opartą na neurobiologii. W przystępny sposób wyjaśnia podstawy teorii autorstwa Stephena W. Porgesa, przekładając je na język zrozumiały dla terapeutów i ich klientów. W kolejnych rozdziałach omawia przygotowane przez siebie mapy układu nerwowego i arkusze ułatwiające śledzenie wzorców reakcji autonomicznych ciała. Proponuje też ćwiczenia oraz medytacje, które aktywują zdolności regulacyjne układu błędnego brzusznego i dzięki temu stanowią przydatne narzędzie regulacji autonomicznego układu nerwowego. Przedstawione w książce metody, przygotowane do zastosowania pod kierunkiem terapeuty, pomogą klientom zmienić wzorce reakcji autonomicznych, zwiększyć zdolność do regulacji oraz przywrócić stan bezpieczeństwa i łączności z innymi. Klinicyści i psychoterapeuci z powodzeniem mogą więc wykorzystać zasady teorii poliwagalnej w terapii wielu zaburzeń psychicznych, w szczególności traumy i zespołu stresu pourazowego. Deb Dana to utalentowana terapeutka odznaczająca się realistycznym spojrzeniem na traumę, pragnąca zintegrować teorię poliwagalną z leczeniem klinicznym. Teoria poliwagalna dostarczyła jej języka opisującego reakcje ciała i korespondującego z jej własnymi emocjami oraz intuicyjnym poczuciem łączności z klientami. Dała jej także składnię pozwalającą nazwać własne doświadczenia i doświadczenia klientów potwierdzone przez udokumentowane mechanizmy neuronalne. Z Przedmowy Stephena W. Porgesa Autorka uprzystępnia teorię poliwagalna, pokazując mnóstwo przykładów jej zastosowania w pracy psychoterapeuty. Liczne arkusze i czytelnie wyjaśnione wzorce sprawiają, że to idealna książka nie tylko dla początkujących terapeutów. Bardziej doświadczeni praktycy niezaznajomieni z teorią Stephena W. Porgesa lub z najnowszymi osiągnięciami neuronauki również znajdą tu coś dla siebie. „Somatic Psychotherapy Today" Czerpiąc z bogatego doświadczenia, autorka prezentuje teorie i praktyczne wskazówki, które dają wgląd w życie wewnętrzne osób po traumie i pokazują, jak mogą one odnaleźć radość życia, poczucie bezpieczeństwa i połączenia z innymi. „Psych Central"
47,46
54,90 zł
1
/
2
/
3
/
4
/
5
... 19
Idź do strony:
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj