KATEGORIE
KONTO
tylko dostępne
sortuj:
tytuł
cena
data
Okładka książki Diagnoza psychiatryczna (wyd.2, zgodne z DSM-5)
Ten przystępny podręcznik krok po kroku objaśnia proces podejmowania decyzji diagnostycznych w procesie terapeutycznym. James Morrison, lekarz psychiatra z ogromnym doświadczeniem, przedstawia w nim zasady i schematy decyzyjne pozwalające określić wartość informacji pochodzących z różnych źródeł i stworzyć trafną diagnozę roboczą. Autor ilustruje praktyczne zastosowanie tych metod, prezentując studia przypadków od prostych do najtrudniejszych. Morrison porusza również takie zagadnienia, jak opracowanie diagnozy różnicowej i postępowanie w przypadku współwystępowania zaburzeń. Niniejsze wydanie zostało dostosowane do klasyfikacji DSM-5 oraz rozszerzone o nowe źródła i lektury zalecane. Diagnoza psychiatryczna jest pożądanym źródłem wiedzy dla studentów, rezydentów oraz ich nauczycieli. Książka ta, napisana przystępnym, potoczystym językiem, prowadzi czytelnika przez schematy diagnostyczne, które ułatwiają zrozumienie złożonego procesu dochodzenia do rozpoznania. Richard Balon, M.D., Wydział Psychiatrii, Wayne State University, Detroit, Stany Zjednoczone Drugie wydanie Diagnozy psychiatrycznej zachowuje treści, które były tak przydatne w pierwszym wydaniu, a jednocześnie wyczerpująco je aktualizuje pod kątem DSM-5. Choć podręcznik ten będzie szczególnie pomocny na kursach psychodiagnostyki, jego użyteczność docenią także doświadczeni klinicyści. Martin M. Antony, Ph.D., Wydział Psychologii, Ryerson University, Toronto, Ontario, Kanada TOM ZAWIERA PODSTAWY DIAGNOZY Droga prowadząca do diagnozy Początek pracy ze schematem diagnostycznym Metoda diagnostyczna Synteza zebranego materiału Radzenie sobie z niepewnością Współwystępowanie zaburzeń ELEMENTY KONSTRUKCYJNE DIAGNOZY Rozumienie pacjenta jako całości Choroby somatyczne a diagnoza psychiatryczna Diagnoza a ocena stanu psychicznego ZASTOSOWANIE PROCEDUR DIAGNOSTYCZNYCH Rozpoznawanie: – depresji i manii – lęku, strachu, obsesji i zamartwiania się – psychozy – problemów z pamięcią i myśleniem – szkodliwego używania substancji psychoaktywnych i innych uzależnień – zaburzeń osobowości i problemów w relacjach Poza diagnozą — stosowanie się do zaleceń lekarza, samobójstwo, przemoc Dr James Morrison jest wykładowcą psychiatrii na Oregon Health and Science University w Portland. Zdobył bogate doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym. Jego cieszące się uznaniem podręczniki – w tym Wstępny wywiad diagnostyczny, DSM-5 bez tajemnic oraz Diagnoza psychiatryczna – pozwoliły tysiącom specjalistów i studentów lepiej zrozumieć zawiłości badania psychiatrycznego oraz diagnozy.
62,75
78,00 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki „Peri hedones”, czyli o przyjemności w „Etyce nikomachejskiej” (VII 11-14) Arystotelesa
Podobnie jak w przypadku poprzedniej swej rozprawy (Przyjaźń w świetle etyki Arystotelesa, Kraków 2013), tak i w tej dr Maciej Smolak podjął się dogłębnego wniknięcia w złożone wywody, argumenty i kontrargumenty Stagiryty. Podziwiam w tym względzie cierpliwość i wnikliwość Autora rozprawy, który przytacza i obszernie dyskutuje stanowiska uczonych, a także analizuje wyimki i stawiane w nich argumenty, czyli wszystko, co wiąże się bezpośrednio bądź pośrednio z tematem tego studium. Zapewne jest to najszersze opracowanie w literaturze przedmiotu, a jedyne w języku polskim. Z recenzji prof. dr. hab. Mariana Wesołego Kwestia przyjemności zajmuje jedno z ważniejszych miejsc w Arystotelesowej filozofii praktycznej. Czym jest przyjemność? Czy przyjemność jest dobra, czy zła? Czy jest utrudnieniem, czy ułatwieniem na drodze do osiągnięcia najwyższego dobra ludzkiego? Czy człowiek może prowadzić najbardziej udane życie bez przyjemności, czy tylko z przyjemnością? Na te i na inne pytania Autor niniejszej książki próbuje znaleźć odpowiedzi, przeprowadzając badanie egzegetyczne wybranych ustępów rozdziałów od jedenastego do czternastego siódmej księgi Etyki nikomachejskiej.
37,63
46,20 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Integralna troska o chorego u kresu życia
Czytać czy nie czytać? W odniesieniu do prezentowanej publikacji odpowiedź jest jednoznaczna: czytać i zachęcać innych do czytania. Co również podkreśla w Słowie wstępnym JM Rektor UJ, prof. dr. hab. n. med. Wojciech Nowak: „Przedstawiam Państwu publikację niezwykłą, powstałą dzięki zaangażowaniu ludzi dobrej woli i wielkich serc, zdeterminowanych, aby nieść pomoc osobom najbardziej potrzebującym. Integralna troska o chorego u kresu życia to książka, którą zdecydowanie warto zauważyć i dołączyć do lektur obowiązkowych, jest bowiem próbą odpowiedzi na potrzebę prezentacji tego rodzaju zagadnień w przestrzeni publicznej. Już sam tytuł sugeruje treści w niej zawarte, które – stwierdzam to jako lekarz – wciąż stanowią w społeczeństwie temat tabu. Choroby terminalne, opieka nad ludźmi u schyłku życia, odchodzenie i śmierć są najtrudniejszymi tematami dla większości z nas”. Autorzy monografii wieloautorskiej Integralna troska o chorego u kresu życia, powstałej pod redakcją Agnieszki Bertman-Wierzchowskiej, Wojciecha Kochana i Józefa Stali, podejmują poszukiwania naukowe i refleksje nad trudnymi, ale niezwykle ważnymi zagadnieniami. Ból, cierpienie, choroby terminalne, potrzeba opieki nad osobami u schyłku życia, proces odchodzenia, lęki i obawy z nim związane oraz sama śmierć to bardzo trudne kwestie, już dotyczące wielu z nas, a kiedyś każdego. Niniejsza publikacja stanowi z jednej strony doskonałe kompendium wiedzy przekazanej przez lekarzy i innych ekspertów, zaś z drugiej obrazuje praktykę opieki paliatywnej i hospicyjnej. Dlatego jest interesująca nie tylko dla przedstawicieli personelu medycznego: lekarzy, pielęgniarek, studentów kierunków medycznych, psychologów, pracowników socjalnych, wolontariuszy, ale również członków rodzin podejmujących opiekę nad osobą chorą lub w stanie terminalnym. Jej wartość docenia także Pani prof. Alina Rynio, która w recenzji wydawniczej podkreśla, że: „Jasność i prostota języka zastosowanego w publikacji powodują, że jest ona zrozumiała dla każdego. Dodatkowym walorem monografii są zawarte w tekstach wykazy bibliograficzne ułatwiające dalsze poszukiwania literatury”. Autorzy prezentowanej publikacji starają się udzielić odpowiedzi na bardzo ważne pytania: czy lepiej podejmować leczenie bólu w domu chorego czy raczej w szpitalu? Czy podstawowa opieka paliatywna jest dostępna dla wszystkich? Z jakimi problemami zmagają się osoby opiekujące się osobami w stanie terminalnym? Kto i w jakim zakresie może pomóc w holistycznym podejściu do opieki nad pacjentem? Zatem nie jest to publikacja skierowana wyłącznie do ekspertów, ale do wszystkich, którzy chcą pomagać osobom słabszym i chorym. Przypomina o tym też prof. W. Nowak: „Szanowni Czytelnicy, niniejsza monografia jest swojego rodzaju podsumowaniem, klamrą spinającą pięć wspomnianych konferencji tematycznych. Obrazuje zaangażowanie, determinację i ogromną pracę organizatorów z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego – Collegium Medicum, Towarzystwa Przyjaciół Chorych „Hospicjum im. św. Łazarza” w Krakowie z Panią Prezes Zarządu Towarzystwa na czele, a także Samorządu Studentów Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz wszystkich ludzi dobrej woli realizujących w praktyce motto Prymasa Tysiąclecia: Włącz się w społeczną pomoc bliźnim. Otwórz się ku ubogim i chorym. Użyczaj ze swego… Zachęcam Państwa do działania, zachęcam do aktywnego uczestnictwa w realizowaniu idei zamykającej się w najprostszym przekazie: Pomagam – bo chcę. Życzę Państwu dobrej, ubogacającej lektury”. „Należy docenić podjętą przez Autorów i Redaktorów problematykę oraz pragnienie dotarcia do jak największej grupy odbiorców.
38,12
44,10 zł
Okładka książki Contextual Axiological Conditions of Mental..
The metaphor in which the accumulation of life experiences by a human being is compared to the act of packing luggage before a long, difficult and unpredictable journey is well known. All negative, painful life experiences constitute the overwhelming weight of metaphorical luggage; while positive experiences are meant to make this load lighter, and the travel – safer and more predictable. The presented metaphor indirectly describes the basic premise of the monograph, illustrating how the greatest simplification can characterize the formation of self-esteem and resilience in man, identifying them with the synergistic effect of experience (including primarily the impact of family and social environment) and biologically conditioned features. “The reviewed texts offer a lot of interesting information, based on solid empirical studies, and introduce new, relatively little-known methods of psychological research. All texts also have a practical dimension (…). In particular, they relate to the issues of resilience, autism, coping with stress and quality of life. The edited collection may be of particular interest to psychologists dealing with health issues or working in the field of clinical psychology, but also to people associated with educational and developmental psychology. It may be helpful to psychology graduates, as well as to some students of social sciences – including psychology, health sciences and, in a way, pedagogy”. dr hab. Krzysztof Mudyń, prof. Jesuit University in Kraków Krzysztof Gerc, Ph.D., Assistant Professor at the Developmental and Health Psychology Department, Institute of Applied Psychology, Jagiellonian University in Kraków, Poland. His scientific interests and publications refer to mental development of disabled people in their lifespan and the issues of supporting the development of children and young people with developmental deficits. He also studies the issues of culture of organization, its effect and meaning in the process of management in education and health care, in the wider context of rehabilitation and educational psychology. Bogusława Piasecka, Ph.D., Assistant Professor at the Developmental and Health Psychology Department, Institute of Applied Psychology, Jagiellonian University in Kraków, Poland. She is a certified psychotherapist of the Polish Psychological Association. She works in the Psychiatry Clinical Department for Adults, Children, and Youth of the University Hospital in Kraków. She leads couples and family psychotherapy and training in systemic family therapy. She conducts research on the organization of supporting families.
32,10
39,90 zł
Okładka książki Piękno przestępstwa
Wójcikiewicz Józef
Piękno przestępstwa
Niemająca precedensu, nie tylko w polskiej literaturze naukowej, książka z pogranicza filozofii, prawa, kryminalistyki, kryminologii i mediów. Autor analizuje poglądy estetyków przestępstwa. Proponuje nowatorskie postrzeganie nowej dyscypliny nauk sądowych, czyli estetyki sądowej. Prowadzi Czytelnika śladami osiemnasto-, dziewiętnasto- i dwudziestowiecznych przestępców w Anglii, Szkocji, Francji, Niemczech, Austrii, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Polsce. Jako podstawowe kryterium piękna przestępstwa przyjmuje przede wszystkim podstępny modus operandi sprawcy. Na licznych przykładach i badaniach naukowych przedstawia problem estetyki sprawcy, ofiary, miejsca zdarzenia oraz metaestetyzacji przestępstwa w procesie sądowym, a także w sztuce, filmie, telewizji i literaturze. Józef Wójcikiewicz (ur. 1953) jest profesorem prawa i kryminalistyki, od 45 lat związanym z Zakładem/Katedrą Kryminalistyki na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przez ponad 21 lat pracował również w krakowskim Instytucie Ekspertyz Sądowych im. Prof. dra Jana Sehna, a przez trzy lata w Katedrze Kryminalistyki, na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
35,92
44,10 zł
Okładka książki Literatura a religia. Wyzwania epoki świeckiej. Teorie i metody. Tom 1
Dwutomowa publikacja: Literatura a religia – wyzwania epoki świeckiej to pierwsze w języku polskim kompendium wiedzy z zakresu badań nad relacją „literatura a religia” na miarę humanistyki XXI wieku. O jej randze decyduje międzynarodowy i różnorodny zespół, w którym znaleźli się najwybitniejsi badacze związków literatury i religii, a także światowej sławy myśliciele, zajmujący się konsekwencjami procesów „odczarowania”. Temu pionierskiemu projektowi patronuje Charles Taylor, którego monumentalne studium A Secular Age („Epoka świecka”) zrewolucjonizowało studia nad religią w XX i XXI wieku, wykazując, że modernizacja nie eliminuje religii, a świeckość wynika z opcjonalności religijnych światopoglądów, a nie z ich anachronizmu. W pierwszym tomie (metodologicznym) znalazły się teksty dotyczące różnych szkół i sposobów badania literatury i religii. Obok artykułów problemowych są tu zapisy dyskusji z uczonymi oraz odpowiedzi na ankietę z pytaniami dotyczącymi związków literatury i religii. Wśród autorów są m.in.: Agata Bielik-Robson, Aleksander Fiut, Wojciech Gutowski, David Jasper, Hans Joas, Zdzisław Łapiński, Michał Paweł Markowski, Michał Masłowski, Thomas Pavel, Stefan Sawicki, Tadeusz Sławek, Karol Tarnowski, Charles Taylor, Jean Ward oraz Ireneusz Ziemiński. Książka jest adresowana do humanistów reprezentujących różne dyscypliny (literaturoznawstwo, religioznawstwo, filozofia religii, socjologia religii), których interesuje wszechstronne i wolne od uprzedzeń ujęcie obecności religii w kulturze współczesnej. Od czasów T. S. Eliota humanistyka wskazuje na głód „sacrum autentycznego” i osamotnienie człowieka w obliczu już nie tyle ukrytego, co ukrywającego się Boga. W drugiej połowie XX wieku miejsce tradycyjnej chrześcijańskiej refleksji nad Słowem zajmuje rozważanie milczenia Boga wobec tragedii Zagłady, która nieodwołanie zmieniła nasze myślenie o języku, rozumienie sztuki, świadomość etyczną i religijną. Na tym właśnie gruncie wyrosła współczesna myśl postsekularna. Jej reprezentanci nie mówią jednym głosem, lecz odkrywają przed nami lokalne, kulturowo uwarunkowane narracje, w których na pierwszy plan wysuwa się potrzeba poszukiwania „Królestwa Bożego” i miłości bliźniego. Zebrane w tomie komentarze wprowadzają czytelnika w klimat ważnej debaty, stanowiąc zarazem doskonały przewodnik po meandrach współczesnej myśli postsekularnej. Prof. Małgorzata Grzegorzewska Mamy tu do czynienia z pracą o imponującym rozmachu. Grono wybitnych postaci światowej i polskiej humanistyki prowadzi na kartach tej książki debatę o kluczowych problemach literatury i religii, dyskusję, dla której punktem wyjścia jest kategoria postsekularyzmu, wykraczająca poza stricte literackie pole. Różnorodność tematów, ale też form wypowiedzi sprawia wrażenie, że rzecz naświetlona została wielostronnie i wyczerpująco. Co jednak ważniejsze, całość stanowić może mocny impuls pozwalający nadać sakrologii literackiej na najbliższy czas nową dynamikę. Z recenzji prof. dra hab. Wojciecha Kruszewskiego
37,63
46,20 zł
Okładka książki Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie wychodź z domu
Książka Komunikacja międzykulturowa albo lepiej nie wychodź z domu ma służyć nie tylko poznaniu różnic kulturowych czy kulturowego kontekstu komunikacji, lecz również kształtowaniu umiejętności porozumiewania się oraz budowania więzi między ludźmi i społeczeństwami różnych krajów niezbędnych w obecnym wielokulturowym świecie. Publikacja ma charakter interdyscyplinarny, łącząc ze sobą niezależne sfery nauki, takie jak kulturoznawstwo, antropologia, nauki o zarządzaniu oraz teoria komunikacji, ale zasadniczo – łącząc teorię z praktyką. Komunikacja międzykulturowa jest obszarem teorii i umiejętnością, której można i aktualnie trzeba się nauczyć, gdyż może być znakomicie wykorzystywana przy wszelkiego rodzaju kontaktach międzykulturowych i międzynarodowych nie tylko przez środowiska gospodarcze czy dyplomatyczne, lecz także przez każdego z nas. Nasze codzienne życie, praca, spotkania z sąsiadami, sposób spędzania wolnego czasu, marzenia i plany wykraczają poza granice jednej kultury. Przyjęcie założenia, że to, co obce lub inne, może być korzystne dla nas, przychodzi nam bez trudu w momencie wyborów konsumenckich w galeriach handlowych. Gorzej niestety jest w stosunkach międzyludzkich. Ta książka powstała po to, aby to zmienić. Danuta Glondys – anglistka, politolog i doktor kulturoznawstwa. Dyrektor Wydziału Kultury Urzędu Miasta Krakowa (1993–1999) i Stowarzyszenia Willa Decjusza (2001–2016), wieloletnia ekspertka Komisji Europejskiej, wykładowca polskich i zagranicznych uczelni. Pasjonatka wypraw i odkrywania świata; podróżowała po ponad 35 krajach w Afryce, Azji i Ameryce Południowej. Małgorzata Bednarczyk – naukowiec i praktyk zarządzania przedsiębiorstwami oraz organizacjami międzynarodowymi. Profesor zarządzania uczelni polskich i zagranicznych. Inicjator porozumień między zagranicznymi uczelniami i firmami. Prywatnie podróżnik – zainteresowana zwłaszcza wyprawami po Azji i Ameryce oraz Europie.
32,10
39,90 zł
Okładka książki Ucho nie ma powieki. Dźwiękowe sceny pierwotne
Dźwięki i rozkwitająca wokół nich foniczna sfera jak nic innego opisują historię naszych wrażliwości, ciał i percepcji. Słuchanie, słyszenie, milczenie i cisza, hałas i szumy, ekspresja i życie w dźwiękach to nie tylko historia muzyki, lecz także złożona, powikłana jak przygodne egzystencje historia naszych uszu. Dawne hasło, powtarzane do dzisiaj, „ucho niema powieki" definiuje także współczesność. Oznacza to, że dźwięki odsłaniają całą jej ambiwalencję: są uobecnieniem rozkoszy oraz świadectwem nieznośnego lęku i bólu, łączą zwierzę z człowiekiem, wsobną świadomość z obiektywnymi prawami matematyki i fizyki, historyczne archiwum muzycznych praktyk ze zmiennymi działaniami dźwiękowego współistnienia, jednostkowość z radykalną politycznością. Samotności dźwięków towarzyszy trudno uchwytne, ale niesamowite i dojmujące poczucie współudziału w audiosferze. Wszyscy możemy się spotkać w rozmaitych światach akustycznych, nikt nie jest wykluczony, to one bowiem tworzą sceny miłości i emancypacji. O tych właśnie scenach opowiada ta książka. Jakub Momro (ur. l 979) - profesor na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, filozof, literaturoznawca, eseista i tłumacz dzieł takich autorów jak Jacques Derrida, Philippe Lacoue-Labarthe, Jean-Luc Nancy, Julia Kristeva, Roland Barthes i Peter Szendy. Opublikował monografię o Samuelu Becketcie Literatura świadomości. Samuel Beckett – podmiot – negatywność (Universitas, 2010, seria „Horyzonty Nowoczesności"; wydanie angielskie: Literaturę of Consciousness. Samuel Beckett – Subject – Negativity, Peter Lang, 2015) oraz studium Widmontologie nowoczesności. Genezy (IBL PAN, 201 4, seria „Nowa Humanistyka"). Jest członkiem kolegium redakcyjnego dwumiesięcznika „Teksty Drugie" oraz komitetu redakcyjnego serii wydawniczej „Nowa Humanistyka"
32,10
39,90 zł
Okładka książki Dialog motywujący i terapia poznawczo-behawioralna
Jak włączyć dialog motywujący do terapii poznawczo-behawioralnej Na pierwszy rzut oka dialog motywujący (DM) i terapia poznawczo-behawioralna (TPB) mogą się wydawać koncepcjami sprzecznymi. Sylvie Naar i Steven A. Safren udowadniają jednak, że zintegrowana terapia łącząca metody DM i TPB daje znacznie lepsze wyniki niż stosowanie każdego z tych podejść osobno. Autorzy, prowadząc czytelnika przez najważniejsze etapy TPB, począwszy od rozpoczęcia i ustalenia planu terapii, poprzez trening umiejętności poznawczych i behawioralnych, po utrzymanie procesu zmiany, wyjaśniają, jak skorzystać z czterech procesów DM (angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania) w zakresie każdego z tych etapów terapii. Pokazują również sytuacje, w których DM i TPB mogą wejść w konflikt, i podpowiadają terapeutom, w jaki sposób radzić sobie z takimi problemami. Połączenie elementów DM z TPB sprawdza się w terapii większości zaburzeń psychicznych i pomaga wzmocnić zarówno motywację pacjenta, jak i relację terapeutyczną. Zawarte w książce przykłady rozmów wskazują na praktyczne zastosowanie integracji podejść w leczeniu depresji, zaburzeń odżywiania, zaburzeń lękowych czy w terapii uzależnień. Dołączone arkusze ćwiczeń uproszczą wdrożenie tych metod w codziennej praktyce psychoterapeutom, psychiatrom i wszystkim osobom, które stosują TPB lub DM. "Metoda dialogu motywującego od wielu lat cieszy się w Polsce rosnącym zainteresowaniem, również w środowisku psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych. Niniejsza książka jest niezwykle wartościowa i inspirująca, pokazuje (w bardzo praktycznym ujęciu), w jaki sposób korzystać z najlepszych elementów obu - opartych na dowodach naukowych - podejść, łącząc je tak, aby zbudować jak najlepszą partnerską relację terapeutyczną i skuteczniej pomagać ludziom w pracy nad ich własną zmianą, motywacją i zaangażowaniem w terapię." Małgorzata Adamczyk-Zientara, przewodnicząca Sekcji Dialogu Motywującego PTTPB, członek MINT Jadwiga Maria Jaraczewska, członek Rady Ekspertów Sekcji DM PTTPB, była wieloletnia przewodnicząca PTTM, członek MINT Sylvie Naar, wykladowczyni i dyrektorka sekcji nauk o zachowaniu na wydziale medycyny rodzinnej i zdrowia publicznego na Wayne State University. Bada możliwości wykorzystania DM i DM-TPB w pracy nad kształtowaniem postaw prozdrowotnych w zróżnicowanych grupach pacjentów. Ma na swoim koncie ponad 100 publikacji i jest współautorką książki Wywiad motywujący z młodzieżą i młodymi dorosłymi (WUJ, Kraków 2012). Jest członkinią Motivational Interaewing Network of Trainers (MINT) oraz prowadzi szkolenia na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym. Steven A. Safren, wykładowca psychologii na University of Miami, wcześniej związany z Harvard Medical School, dyrektor do spraw medycyny behawioralnej w Massachusetts General Hospital (MGH). Jest byłym redaktorem „Cognitive and Behavioral Practice" oraz zastępcą redaktora „Journal of Consulting and Clinical Psychology". Jego badania i liczne publikacje skupiają się na interwencjach behawioralnych nastawionych na kwestie zdrowotne i ADHD u dorosłych.
40,22
49,99 zł
Okładka książki Pochwała wolności
Największej wartości i oryginalności, a nawet historycznej doniosłości książki Jana Hartmana można dopatrzyć się w tym, że stanowi ona wyraz i wypowiedź schyłkowej świadomości postliberalnej – świadomości tego, że stary liberalizm umarł, nawet jeśli konserwują go wciąż jeszcze funkcjonujące instytucje; że „wolność” w liberalnym rozumieniu przestała już emanować świeżością i porywać ludzi, a sam porządek liberalnej demokracji stracił w ich oczach atrakcyjność [… ]. Stanowisko filozoficzne, które przedstawia Jan Hartman, to projekt nader oryginalny i twórczy, niemający bodajże – zgodnie z moją najlepszą wiedzą – bezpośredniej konkurencji; to samotny, filozoficzny, „własny” system, który autor buduje zgodnie z duchem filozofii nowoczesnej jako jej godny – choć późny, a wręcz bardzo późny – kontynuator. Nazwać by można tę pozycję: postkantowsko-postfenomenologicznym idealistycznym neoegzystencjalizmem. Z recenzji dr. hab. Jacka Dobrowolskiego „[… ] dopiero ten, kto buduje się noumenalnie, tocząc aktywną walkę z kolonizującymi jego życie wewnętrzne kukłami społecznych person oraz narcystycznymi fantomami, może stać się człowiekiem prawdziwie wolnym”. „Świat, w którym już «o nic nie chodzi», wyprany z ideałów i złudzeń oświecenia, a tym bardziej odarty z archaicznego imaginarium plemiennych wierzeń, staje się «maszyną wojenną» niekończącej się, nigdy niewystarczającej organizacji oraz koczowiskiem zastygłej w swej ruchliwości jak rój pszczół masy, otaczającej i okrążającej Ziemię bez żadnych widoków na cokolwiek innego, co mogłoby mieć większy sens niż wymiana pokoleń [… ]”. „Wraz z wyczerpaniem się idei emancypacji epoka wolności zdaje się zmierzać ku końcowi. Wracamy w koleiny życia społecznego rządzonego przez potrzebę bezpieczeństwa [… ], która jest wszak czymś bardziej pierwotnym i silniejszym od pragnienia wolności, nie mówiąc już o ideałach egalitarnych i demokratycznych, będących wyrafinowanym luksusem dziejowej aksjologii”. Jan Hartman (ur. w 1967 roku we Wrocławiu) jest profesorem Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kieruje Zakładem Filozofii i Bioetyki na Wydziale Nauk o Zdrowiu Collegium Medicum UJ. Publikuje prace popularne oraz podręczniki filozofii, a przede wszystkim traktaty filozoficzne, w których konsekwentnie rozwija swój autorski program uprawiania filozofii z pozycji metafilozoficznych: Heurystyka filozoficzna (1997), Techniki metafilozofii (2001), Wiedza, byt, człowiek (2011) oraz Pochwała litości (2017). Uzupełnieniem i rozwinięciem tej ostatniej pracy jest niniejsza Pochwała wolności. W pewnej mierze tworzą one dwuczęściowy traktat antropologiczny. Prof. Jan Hartman jest również publicystą piszącym dla wielu redakcji, jakkolwiek najsilniej związanym z tygodnikiem „Polityka”, w którym ma swój stały felieton.
32,10
39,90 zł
Okładka książki Somatyka miejskich dyscyplin performatywnych. Skateboarding. Freerunning. Parkour
Niniejsza książka łączy wiedzę o aktywnościach z zakresu współczesnej performatyki miejskiej z perspektywą badawczą wyrastającą z nurtu miejskiej somatyki, ruchu ufundowanego na tzw. metodologii pierwszoosobowej, wedle której doświadczenie ucieleśnionego podmiotu stać się może źródłem samowiedzy, a także służyć poprawie jakości doświadczenia estetycznego. W ramach owego innowacyjnego ujęcia nacisk położono na materialność performansu, która zaprezentowana zostaje jako kluczowa jakość służąca do eksploracji popularnych miejskich aktywności ruchowych w ujęciu środowiskowym. Skateboarding, freerunning i parkour pokazano jako dyscypliny somatyczne nakierowane na praktykę środowiskowej homeostazy w realiach współczesnej, płynnej miejskości. Jakub Petri – filozof, estetyk, pracownik Zakładu Estetyki Instytutu Filozofii UJ. Specjalizuje się w interdyscyplinarnych badaniach przestrzeni miejskiej, integrujących środowiska naukowe, miejskich aktywistów i artystów. Autor i redaktor książek dotyczących estetycznych aspektów miejskości oraz artykułów poświęconych współczesnym miejskim aktywnościom, takim jak graffiti, street art, parkour czy freerunning.
28,91
39,90 zł
Okładka książki Metody w psychoterapii dzieci i młodzieży oparte na dowodach
Kompleksowe źródło wiedzy dla terapeutów pracujących z dziećmi i młodzieżą Drugie, zmienione wydanie podręcznika światowej sławy specjalistów zawiera wszystkie narzędzia potrzebne do prowadzenia skutecznej terapii dzieci i młodzieży. Niniejszy tom uwzględnia również najbardziej aktualne udoskonalenia i adaptacje metod leczenia oraz przedstawia dodatkowe interwencje oparte na dowodach. Najważniejszą część podręcznika stanowią zwięzłe rozdziały poświęcone konkretnym programom psychoterapii. Autorzy poszczególnych metod omawiają ich teoretyczne podstawy, opisują sposób przeprowadzania interwencji sesja po sesji, podsumowują wyniki badań na temat skuteczności terapii oraz wskazują nierozwiązane problemy, z którymi należy się uporać. Ten kompleksowy podręcznik będzie przydatny zarówno dla psychologów zajmujących się dziećmi i młodzieżą, jak i dla psychiatrów i specjalistów z pokrewnych dziedzin (niezależnie od orientacji teoretycznej), badaczy i studentów. Podręcznik zawiera metody leczenia: lęku, depresji, zaburzeń stresu pourazowego, anoreksji psychicznej, moczenia się, zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych, opozycyjno-buntowniczych i zaburzeń zachowania, ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych samouszkodzeń i myśli samobójczych, bulimii psychicznej oraz zanieczyszczania się kałem- nieuwzględnionych w poprzednim wydaniu „Weisz i Kazdin są uznanymi na świecie autorytetami w dziedzinie opartych na dowodach psychoterapii dzieci i młodzieży, a ich książka jest lekturą obowiązkową. To wydanie różni się od poprzednich znacznie szerszym zakresem oraz wnikliwością w ocenie dowodów. Chociaż omawiane problemy są dość złożone, całość napisana jest w sposób potoczysty i przystępny. Każdy, kto interesuje się tymi zagadnieniami, będzie czerpał przyjemność z lektury tej książki, a jednocześnie znacznie poszerzy swoją wiedzę”. Michael Rutter, M.D., Instytut Psychiatrii, Psychologii i Neurobiologii, King’s College London, Wielka Brytania
80,37
99,90 zł
Okładka książki ADHD. Podjąć wyzwanie. Kompletny przewodnik dla rodziców
Kolejne wydanie bestsellerowego poradnika dla rodziców i dzieci z ADHD uzupełnione o najnowsze informacje. Russel A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi pomaga zrozumieć czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym. Opracowana przez autora metoda wychowawcza, oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych metodach terapeutycznych to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Dzięki tej książce: - zrozumiesz czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy - nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi - poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem „Bezcenne, bardzo przystępne źródło wiedzy. Dr Barkley ma dar przekazywania praktycznych, łatwych do zrozumienia porad, które wspierają w pełnieniu roli skutecznego orędownika własnego dziecka.” – Chris A. Zeigler Dendy, autorka bestsellerowej książki Teenagers with ADD and ADHD „Jeśli jakikolwiek profesjonalista naprawdę rozumie ADHD, to jest nim Russel Barkley … Ogólnie rzecz ujmując, ta książka to arcydzieło.” – Child and Family Behavior Therapy Dr Russell A. Barkley pracuje jako profesor psychiatrii i pediatrii na Uniwersytecie Medycznym Karoliny Południowej. Jest autorem wielu książek i artykułów naukowych na temat zaburzenia aktywności i uwagi (ADHD), funkcji wykonawczych oraz zachowań buntowniczych u dzieci.
56,12
68,90 zł
Okładka książki Autobiografki
Wartościowa, ze wszech miar potrzebna książka autorstwa Anny Pekaniec została napisana z dużym zaangażowaniem i w sposób niezwykle interesujący. Autobiografki… to z pewnością ważna pozycja dotycząca dziejów kobiet w Polsce. Wyraźnie dochodzi tu do głosu umiejętność dociekliwego interpretowania tekstów autobiograficznych: diariuszy, pamiętników, listów. Monografistka kobiecego dokumentu osobistego, autorka książki Czy w tej autobiografii jest kobieta? (Kraków 2013) proponuje tym razem nowe tematy i nowe ujęcia, opisuje lektury i artystyczne fascynacje kobiet z przeszłości, ich sposób przeżywania chorób i starości, spojrzenie na życie rodzinne i zbiorowe. Przedstawia wizerunki matek i córek, ukazuje wyłaniające się z zapisków autoportrety. Warto zauważyć, że książka skierowana jest nie tylko do specjalistów, reprezentantów nauk humanistycznych, lecz także do wszystkich zainteresowanych autobiografiami i dziejami polskich kobiet żyjących w XIX i XX wieku. Z recenzji prof. dr hab. Anny Czabanowskiej-Wróbel Anna Pekaniec – absolwentka filologii polskiej i podyplomowych studiów z wiedzy o kulturze i filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim, doktor literaturoznawstwa, historyczka literatury. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Krytyki Współczesnej Uniwersytetu Jagiellońskiego, współpracuje z Ośrodkiem Badań Literatury Dziecięcej i Młodzieżowej. Przez wiele lat związana z redakcją „Nowej Dekady Krakowskiej”. Jej zainteresowania badawcze skoncentrowane są na kilku obszarach: teorii autobiografii i epistolografii (ze szczególnym uwzględnieniem literatury dokumentu osobistego obiet, również w aspekcie historycznym), historii literatury kobiet (głównie prozy i poezji) od XIX do XXI wieku, narracyjnych teorii tożsamości, feministycznej krytyki literackiej, historii literatury od Młodej Polski po współczesność. Prócz wskazanej w recenzji monografii opublikowała wiele tekstów w tomach pokonferencyjnych oraz artykułów w czasopismach naukowych, między innymi w „Pamiętniku Literackim”, „Wielogłosie”, „Ruchu Literackim”, „Er(r)go”, „Autobiografii”. Przemyślanka, mieszka w Krakowie
32,10
39,90 zł
Okładka książki Teoria poliwagalna w psychoterapii
Wykorzystaj teorię poliwagalną w praktyce terapeutycznej Deb Dana pokazuje, jak w terapii zaburzeń psychicznych zastosować teorię poliwagalna opartą na neurobiologii. W przystępny sposób wyjaśnia podstawy teorii autorstwa Stephena W. Porgesa, przekładając je na język zrozumiały dla terapeutów i ich klientów. W kolejnych rozdziałach omawia przygotowane przez siebie mapy układu nerwowego i arkusze ułatwiające śledzenie wzorców reakcji autonomicznych ciała. Proponuje też ćwiczenia oraz medytacje, które aktywują zdolności regulacyjne układu błędnego brzusznego i dzięki temu stanowią przydatne narzędzie regulacji autonomicznego układu nerwowego. Przedstawione w książce metody, przygotowane do zastosowania pod kierunkiem terapeuty, pomogą klientom zmienić wzorce reakcji autonomicznych, zwiększyć zdolność do regulacji oraz przywrócić stan bezpieczeństwa i łączności z innymi. Klinicyści i psychoterapeuci z powodzeniem mogą więc wykorzystać zasady teorii poliwagalnej w terapii wielu zaburzeń psychicznych, w szczególności traumy i zespołu stresu pourazowego. Deb Dana to utalentowana terapeutka odznaczająca się realistycznym spojrzeniem na traumę, pragnąca zintegrować teorię poliwagalną z leczeniem klinicznym. Teoria poliwagalna dostarczyła jej języka opisującego reakcje ciała i korespondującego z jej własnymi emocjami oraz intuicyjnym poczuciem łączności z klientami. Dała jej także składnię pozwalającą nazwać własne doświadczenia i doświadczenia klientów potwierdzone przez udokumentowane mechanizmy neuronalne. Z Przedmowy Stephena W. Porgesa Autorka uprzystępnia teorię poliwagalna, pokazując mnóstwo przykładów jej zastosowania w pracy psychoterapeuty. Liczne arkusze i czytelnie wyjaśnione wzorce sprawiają, że to idealna książka nie tylko dla początkujących terapeutów. Bardziej doświadczeni praktycy niezaznajomieni z teorią Stephena W. Porgesa lub z najnowszymi osiągnięciami neuronauki również znajdą tu coś dla siebie. „Somatic Psychotherapy Today" Czerpiąc z bogatego doświadczenia, autorka prezentuje teorie i praktyczne wskazówki, które dają wgląd w życie wewnętrzne osób po traumie i pokazują, jak mogą one odnaleźć radość życia, poczucie bezpieczeństwa i połączenia z innymi. „Psych Central"
44,72
54,90 zł
Okładka książki Na huśtawce emocji
Najnowsza książka współautora bestselerowego Nienawidzę cię! Nie odchodź! Jeżeli bliska ci osoba cierpi na zaburzenia osobowości z pogranicza (BPD – Borderline Personality Disorder), w waszych relacjach zapewne nie brakuje napięć. Wahania nastroju, rozpaczliwa potrzeba bliskości przeplatana wybuchami gniewu i atakami werbalnymi – to codzienność. Skrajne reakcje twojego partnera mogą wyprowadzać cię z równowagi i utrudniać porozumienie. Jerold J. Kreisman, specjalista w zakresie terapii zaburzeń osobowości z pogranicza, w swojej najnowszej książce oferuje narzędzia do prowadzenia efektywnej komunikacji opartej na wsparciu, empatii i prawdzie. Praktyczne porady autora pomogą odpowiednio reagować na żądania i emocje partnera bez zaniedbywania własnych potrzeb. Podpowiedzą też, jak prowadzić rozmowę w atmosferze zrozumienia i szacunku, bez prowokowania napięć i wzajemnych oskarżeń. Wprowadzenie sformułowanych przez autora zasad komunikacji do codziennych interakcji pomoże zapewnić bliskim poczucie akceptacji i zrozumienia, a przy tym utrzymać wyznaczone granice. Dzięki tej książce: poznasz prostą i skuteczną technikę komunikacyjną SET-UP; nauczysz się rozpoznawać zbliżające się kryzysy oraz dowiesz się, jak na nie reagować; przyswoisz strategie radzenia sobie z frustracjami, które pojawiają się w waszej relacji; dowiesz się, jak utrzymać rozmowę na właściwych torach i skutecznie porozumieć się z osobą z BPD. Jeśli pragniesz usprawnić komunikację z bliską ci osobą z BPD i oszczędzić sobie emocjonalnego wyczerpania w przyszłości, trudno będzie ci znaleźć odpowiedniejsze źródło wiedzy. Jeff Riggenbach, PhD, przewodniczący CBT Institute of Oklahoma DR JEROLD J. KREISMAN, absolwent Cornell University Medical College w Nowym Jorku. Dożywotni zasłużony członek Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i profesor nadzwyczajny na wydziale psychiatrii St. Louis University. Współautor książek Nienawidzę cię! Nie odchodź! oraz Sometimes I Act Crazy: Living with Borderline Personality. Prowadzi prywatną klinikę w St. Louis w stanie Missouri w USA.
29,85
36,65 zł
Okładka książki Rozum i demokracja
Połączenie kunsztu analitycznego i dogłębnej znajomości literatury przedmiotu przyniosło znakomite efekty. Monografia bowiem obfituje w wiele oryginalnych ustaleń pojęciowych i filozoficznych. Ujmując rzecz krótko, lektura książki dr. Ciszewskiego to prawdziwa intelektualna przyjemność dla czytelnika ceniącego analityczny sposób uprawiania filozofii. Z recenzji wydawniczej prof. Wojciecha Załuskiego To znakomita praca, bardzo erudycyjna, oparta na obszernej i wnikliwej kwerendzie bibliograficznej, napisana precyzyjnie i z analityczną dociekliwością. Spełnia ona, moim zdaniem, nawet najbardziej wyśrubowane kryteria pracy doktorskiej na czołowej uczelni. Z recenzji prof. Wojciecha Sadurskiego dr Wojciech Ciszewski – adiunkt w Katedrze Teorii Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz doktorant w Instytucie Filozofii UJ. Autor kilkudziesięciu prac z zakresu współczesnej filozofii politycznej, teorii prawa oraz etyki, w tym monografii Zasada neutralności światopoglądowej państwa (2019).
33,47
46,20 zł
Okładka książki Eutoryka
Należy z cała mocą podkreślić, że książka ta jest wyjątkowo aktualną propozycją na rynku wydawniczym. Czas otaczającej nas zewsząd mowy nienawiści, hejtu, manipulacji i propagandy to czas, kiedy potrzeba antidotum, potrzeba recepty czy choćby diagnozy. Z całą pewnością praca Doroty Korwin-Piotrowskiej ma w sobie wszystkie te elementy. Czytelnik dostaje nie tylko przemyślenia i rozważania na temat dobrej rozmowy, języka jako siły sprawczej i wpływu interakcji komunikacyjnej na funkcjonowanie w środowisku społecznym, ale także konkretne wskazówki, jak osiągnąć postulowany w całej książce dobrostan komunikacyjny. Ta część z powodzeniem może być wykorzystana przez wszystkie osoby, które uczą właściwego porozumiewania się – psychologów, terapeutów, trenerów czy nauczycieli. Z recenzji dr hab. Anety Załazińskiej, prof. UJ Dr hab. Dorota Korwin-Piotrowska, prof. UJ, jest literaturoznawczynią, od lat zajmuje się pograniczem poetyki i językoznawstwa, wykłada poetykę oraz kompozycję z elementami retoryki dla studentów elektronicznego przetwarzania informacji na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Autorka książek naukowych: Białe znaki. Milczenie w strukturze i znaczeniu utworów narracyjnych (Na przykładach z polskiej prozy współczesnej) (2015), Poetyka – przewodnik po świecie tekstów (2011), Powiedzieć świat. Kognitywna analiza tekstów literackich na przykładach (2006), Problemy poetyki opisu prozatorskiego (2001), a także literackich: Tak patrzeć (2017), Podróż do Oddo (2008), Witajcie w realu! (2005), Kolor tego, co nie istnieje (2002).
34,49
39,90 zł
Okładka książki PDM-2 Podręcznik diagnozy psychodynamicznej Tom 3
Obowiązkowa pozycja dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego PDM-2. Podręcznik diagnozy psychodynamicznej został opracowany przez klinicystów i badaczy reprezentujących tradycję psychoanalityczną. Przedstawiony w nim model diagnostyczny uwzględnia trzy wymiary funkcjonowania jednostki: wzorce osobowości (oś P), profile funkcjonowania psychicznego (oś M) oraz sposoby doświadczania objawów (oś S). Stworzony z myślą o opracowaniu przypadku i planowaniu terapii, PDM-2 może służyć klinicystom jako ugruntowana empirycznie alternatywa systemów DSM i ICD lub jako ich dopełnienie. Autorzy systematycznie omawiają problemy zdrowia psychicznego w okresie niemowlęctwa, dzieciństwa, adolescencji, dorosłości i starości, biorąc pod uwagę postępy kliniczne, empiryczne i metodologiczne, jakie dokonały się w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Ilustracją omawianych zagadnień są liczne opisy przypadków, w tym pełne profile PDM-2. Ponadto w całej książce przedstawiono szczegółowe porównania PDM-2 z systemami klasyfikacyjnymi DSM-5 i ICD-10-CM. Trzeci tom PDM-2 skupia się na kwestiach zdrowia psychicznego w okresie dzieciństwa, niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa; omówiono w nim także narzędzia do przeprowadzenia diagnozy według modelu PDM-2 oraz przykłady kliniczne i profile PDM-2 przydatne w opracowaniu przypadku. W części dotyczącej niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa zastosowano odmienne podejście wieloosiowe niż w pozostałych częściach ze względu na wyjątkowe cechy tego stadium życia. Do organizacji sponsorujących PDM-2 należą m.in.: Międzynarodowe Towarzystwo Psychoanalityczne, Sekcja Psychoanalizy Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, Amerykańskie Towarzystwo Psychoanalityczne, Międzynarodowe Towarzystwo Psychoanalizy i Psychoterapii Relacyjnej czy Amerykańskie Towarzystwo na rzecz Psychoanalizy Klinicznej. „PDM-2 dał wreszcie klinicystom »taksonomię ludzi« zamiast »taksonomii zaburzeń«. Chociaż już pierwsze wydanie było monumentalnym osiągnięciem, drugie robi jeszcze większe wrażenie”. Morris N. Eagle, Ph.D., A.B.P.P., instruktor, School of Graduate Psychology, California Lutheran University „Mistrzowskie dzieło… Redaktorzy pozyskali czołowych przedstawicieli tej dziedziny z różnych stron świata do stworzenia tego ważnego podręcznika”. Miriam Steele, Ph.D., Department of Psychology, The New School for Social Research Vittorio Lingiardi, M.D. jest profesorem psychologii dynamicznej i byłym dyrektorem programu psychologii klinicznej na Sapienza University of Rome. Jego zainteresowania koncentrują się na zagadnieniach diagnozy i leczenia zaburzeń osobowości, na badaniach nad procesem i skutecznością psychoanalizy czy psychoterapii oraz na problematyce tożsamości płciowej i orientacji seksualnej. Jest autorem wielu prac z tych dziedzin, w tym artykułów publikowanych m.in. w: „The American Journal of Psychiatry”, „Contemporary Psychoanalysis”, „The International Journal of Psychoanalysis”, „Psychoanalytic Dialogues”, „Psychoanalytic Psychology”, „Psychotherapy”, „Psychotherapy Research” oraz „World Psychiatry”. Nancy McWilliams, Ph.D., A.B.P.P. jest profesorem wizytującym w Graduate School of Applied and Professional Psychology na Rutgers University – stanowym uniwersytecie New Jersey; prowadzi też prywatną praktykę we Flemington w New Jersey. Zasiada w komitecie redakcyjnym „Psychoanalytic Psychology” i jest autorką książek poświęconych psychoterapii, w tym podręcznika Opracowanie przypadku w psychoanalizie. Jest honorowym członkiem Amerykańskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego; była stypendystką w Instytucie Eriksona w Austen Riggs Center w Stockbridge w stanie Massachusetts. Laureatka licznych nagród w środowisku psychologicznym, uznana przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne za „wybitnego lidera w dziedzinie psychologii”.
77,38
95,00 zł
Okładka książki Terapeutyczna moc nerwu błędnego
Praktyczny przewodnik dla psycho- i fizjoterapeutów oraz osób zmagających się z przewlekłym stresem i depresją Stanley Rosenberg, specjalista w zakresie terapii czaszkowo-krzyżowej z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem, przekonuje, że stany psychiczny i emocjonalny człowieka zależą przede wszystkim od prawidłowego działania nerwu błędnego. Opierając się na teorii poliwagalnej, autor udowadnia, że liczne powszechnie występujące problemy psychiczne i fizyczne – od lęku przez depresję po migreny i ból pleców – świadczą o nieprawidłowym funkcjonowaniu tego nerwu. Terapeutyczna moc nerwu błędnego zawiera proste ćwiczenia do samodzielnego wykonywania, które umożliwiają regulację działania nerwu błędnego w celu osiągnięcia stanu głębokiego odprężenia, poprawy jakości snu i regeneracji po urazie lub traumie. Proponowane przez autora metody pracy z ciałem można również z powodzeniem stosować w terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu. Rosenberg pokazuje, jak dobre funkcjonowanie autonomicznego układu nerwowego pozwala uzyskać wewnętrzny spokój i równowagę oraz pozytywnie wpływa na relacje z innymi. Nerw błędny jest nerwem czaszkowym łączącym obszary pnia mózgu z kilkoma narządami wewnętrznymi. Twórca teorii poliwagalnej, Stephen W. Porges, udowadnia, że funkcjonowanie tego nerwu ma ogromny wpływ na ludzką psychikę. Autor niniejszej książki wykorzystuje teorię poliwagalną w fizjoterapii, a zaproponowane przez niego techniki znajdują zastosowanie w zaburzeniach lękowych, terapii traumy i depresji oraz pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Stanley Rosenberg, specjalista w zakresie terapii czaszkowo-krzyżowej z ponadtrzydziestoletnim doświadczeniem. Przez wiele lat uczył się pod kierunkiem Alaina Gehina, odbywał szkolenia w Instytucie Upledgera, uczestniczył w kursach prowadzonych przez Giorgię Milne, badał zastosowania terapii czaszkowo-krzyżowej w pracy z dziećmi wraz z Benjaminem Shieldem oraz uczestniczył w kursach osteopatii prowadzonych przez Jeana-Pierre’a Barrala. Przez wiele lat prowadził w Danii szkołę, w której uczył integracji strukturalnej, masażu powięziowego, masażu blizn, biomechanicznej terapii czaszkowo-krzyżowej, masażu wisceralnego i biotensegracji.
37,80
46,99 zł
1
/
2
/
3
/
4
/
5
... 19
Idź do strony:
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj