KATEGORIE
KONTO
tylko dostępne
sortuj:
tytuł
cena
data
Okładka książki Świętość w religijnej świadomości maturzystów..
W niniejszej książce Autorka zastanawia się, kto współcześnie może czy raczej chce w przyszłości zostać świętym, jakimi cechami powinien się odznaczać, jakie mieć priorytety i dążenia. Autorka wykonała na ten temat badania empiryczne w środowisku maturzystów w województwie lubelskim, których na ten temat i na tak szeroką skalę nikt w Polsce nie podjął i nie zrealizował. Odwołaniami do wielu publikacji z zakresu teologii, biblistyki, socjologii i religioznawstwa ustala zaś historycznie zmienną narrację świętości i ewoluujący kanon świętego.
30,51
35,70 zł
Okładka książki Czyńcie sobie Ziemię poddaną - ekologiczne dylematy w nauczaniu społecznym Kościoła katolickiego
Uważam, że całościowe spojrzenie na stosunek Kościoła katolickiego do ekologii pozwoli na wyeliminowanie pobieżnych i stereotypowych ocen, jakie niekiedy występują nawet w debacie naukowej. Szczególnie z tego powodu, że Autorka zawarła w swoich analizach dobrze uargumentowane wnioski końcowe, które przekonują, że ekologia obok idei dobra wspólnego i godności człowieka jest jednym z wiodących tematów katolickiej nauki społecznej. prof. dr hab. Mirosław Sadowski Uniwersytet Wrocławski
27,70
33,60 zł
Okładka książki Wybrane zagadnienia z psychologii religii
Tematyka psychologii religii obejmuje wiele ważnych i interesujących zagadnień, które w istotny sposób wiążą się z religijnym funkcjonowaniem jednostki i społeczeństwa, a także określa specyfikę interakcji jednostka ? religia. W obecnej aktywności naukowej coraz częściej sięga się zatem do opracowania zagadnień osobowościowych i społecznych z uwzględnieniem treści religijnych, dzięki czemu uzyskujemy całościowy, integralny obraz rzeczywistości. Książka […] doskonale wpisuje się w nurt współczesnych wyzwań badawczych dotyczących aktualnych zagadnień psychologii religii. Prezentuje ona aktualne wyniki badań z zakresu indywidualnych i społecznych uwarunkowań i funkcji religijnego funkcjonowania człowieka. Zakres merytoryczny książki jest dość szeroki, […] jednak konkretnie prezentuje zagadnienia fenomenu religijności i duchowości w życiu człowieka, wskazując na ich zasadnicze funkcje i tożsamość. Zaletą książki jest teoretyczne i empiryczne potwierdzenie wielowymiarowych i złożonych powiązań między sferą religijną i duchową a wybranymi elementami życia indywidualnego i społecznego człowieka. Z recenzji ks. dra hab. Dariusza Kroka, prof. Uniwersytetu Opolskiego Kierownika Zakładu Psychologii Zdrowia i Profilaktyki
23,36
29,40 zł
Okładka książki Kreatywność a wartości
Aksjologiczny pluralizm jest kluczowy. Akceptując tezę, że jest wiele różnych wartości – różnych co do treści, dziedziny, rangi, czasu i mocy obowiązywania – można zrozumieć wielość typologicznie różnych odmian kreatywności; choć są one swoiste i odrębne, to przecież są równocześnie zasadnym przykładem kreatywności: nie ma znaczenia, czy mówimy o genialnym i wyszukanym pomyśle artystycznym, który rewolucjonizuje poezję i poetyckie środki artystyczne, czy też o „przyziemnym” pomyśle technicznym, który oddziałuje tylko w ten sposób, że efektywnie usprawnia zbiór truskawek. Przyjmując wielość wartości, można też zrozumieć wielość różnych historycznie form kreatywności, co staje się szczególnie potrzebne, gdy chce się zrozumieć zasadniczą przemianę, która charakteryzuje współczesne podejście do kwestii ludzkiej natury i możliwe przypisanie jej otwartego i dynamicznego charakteru.
26,70
33,60 zł
Okładka książki Obraz między sacrum i profanum
Monografia pod tytułem Obraz między sacrum i profanum […] jest trzecią z cyklu „Obrazy i poznanie” i niewątpliwie wpisuje się w problematykę podjętą w całym tym cyklu. W obecnym tomie […] stawiane są następujące pytania badawcze: Czy i jak jest możliwe objawienie się Boga w stworzonym świecie? Czy przez obraz może objawić się świętość? Czy świętość w ogóle może się ujawnić, jeśli jest z „innego” świata? Czym jest świętość i świeckość i gdzie możemy je odnaleźć? Czy obrazy mają jakąś wartość poznawczą, gdy usiłujemy zbliżyć się do poznania sfery sacrum? Jak się ma kontemplacja obrazów do poznania dyskursywnego, opartego na pojęciach: „niekoherencja”, „niedopowiedzenie” czy „tajemnica”? Wydaje się, że w […] artykułach recenzowanego tomu znajdujemy przynajmniej zarysy odpowiedzi na wszystkie sformułowane pytania. Z tego punktu widzenia tom realizuje postawione przed nim zadanie. Co więcej, mimo różnorodności tematów reprezentuje wyrównany poziom naukowy. Wszystkie stanowiące go artykuły […] oceniam jako odpowiedzialne naukowo, opracowane zgodnie z warsztatem badacza idei. Teksty są oryginalne, inspirujące intelektualnie i przez to warte opublikowania. Z recenzji Prof. dr. hab. Artura Andrzejuka
31,70
39,90 zł
Okładka książki Autonomia osób ze spektrum autyzmu. Predyktory psychospołeczne
Książka ma nowatorski charakter i może być źródłem wiedzy nie tylko dla badaczy problematyki, ale również studentów, a nade wszystko może być pomocna dla rodziców w ich codziennym zmaganiu się z trudnościami dziecka. Myślę też, że może być znakomitym źródłem wiedzy dla wszystkich tych, dla których autyzm, chociażby z racji zatrudniania takich osób, stanowi problem. Będzie dla nich cenną wskazówką, jak rozumieć „autystyczny umysł”. Warto podkreślić, że obecnie na rynku wydawniczym nie ma podobnej publikacji dedykowanej tej grupie osób. Część badawcza to najciekawszy fragment książki. Autorka wyraźnie rozumie zagadnienie i konsekwentnie, krok po kroku, wprowadza czytelnika w analizę wyników badań własnych. To, co uważam za duży walor tej monografii, to jednorodność i prosta forma graficzna, co daje przejrzystość i czytelność opisu w tabelach. Jest to książka nowatorska i potrzebna dla wszystkich osób zainteresowanych tą tematyką. Nie mam wątpliwości, że stanowi ona wartościowe źródło wiedzy – ważnej, a w wielu wypadkach mało znanej w odniesieniu do samej problematyki budowania autonomii osób z autystycznego spektrum. prof. zw. dr hab. Małgorzata Sekułowicz, AWF we Wrocławiu Książka jest próbą empirycznego zmierzenia się z kluczowym w teleologii współczesnej pedagogiki specjalnej pojęciem autonomii osób z niepełnosprawnością. Zainteresowania Autorki skupiły się na dorosłych osobach ze spektrum autyzmu. Pojęcie autonomii jest bardzo ważne w pedagogice specjalnej i gości w jej dyskursie nie od dziś, choć przyjmowało także postać innych konstruktów (podmiotowość, sprawczość, samodzielność, samostanowienie, samorzecznictwo, samorealizacja itp.). W dziele Autorki pojawiło się uporządkowanie teoretyczne, a stworzona sieć powiązań między nimi, wyprowadzona z konkretnej teorii naukowej, tworzy strukturę użyteczną w praktyce oddziaływań pedagogicznych. Ukazuje korzenie różnych podejść do kwestii autonomii człowieka i powiązania między nimi, nie gubiąc przy tym przewodniego wątku pedagogicznego i znaczenia autonomii w życiu osoby z niepełnosprawnością. Doświadczenie praktyczne zapewne odgrywa również znaczącą rolę w dokonywanych wyborach. To duża zaleta tej książki, gdyż bardzo brakowało w pedagogice specjalnej takiego porządkującego tę tematykę dzieła. Dokonuje twórczego zadania analizy obrazu osoby ze spektrum autyzmu z perspektywy różnych modeli niepełnosprawności wynikających z koncepcji teoretycznej Priestleya: indywidualistyczno-materialistycznego, indywidualistyczno-idealistycznego, społeczno-kreacyjnego oraz konstruktywistycznego. Ważne, że Autorka znajduje w tej klasyfikacji miejsce dla modelu bio-psycho-społecznego. Kwestia modeli niepełnosprawności jest bardzo ożywiona we współczesnym dyskursie pedagogiki specjalnej, a ukazanie, jak wybrane ujęcia teoretyczne „pracują” na rzecz zrozumienia w danej dziedzinie wybranego wycinka rzeczywistości, jest ważnym zadaniem koncepcyjnym dla badaczy. Wysoko oceniam takie podejście. dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik, prof. UŁ, prof. UKW
31,70
39,90 zł
Okładka książki Współczesne media t. 1: Przemoc w mediach
Tematem nadrzędnym monografii zbiorowej jest, zapowiedziana tytułem, przemoc w mediach. […] Na [...] współczesnej arenie przemoc jest pokazywana z różnymi intencjami, ale i stosowana. Tym ważniejszy jest głos nauki, która zdefiniuje, zdiagnozuje, opisze, zinterpretuje, poszuka źródeł i przyczyn, zaproponuje remedium… Podda oglądowi dwie strony układu przemocowego: sprawcę i ofiarę, ale i obserwatora. W przypadku tomu uwzględnia się także odbiorcę komunikatu medialnego. Publikacja Przemoc w mediach gromadzi medioznawców, mediolingwistów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, którzy poddają przemoc w mediach oraz przemoc mediów oglądowi i refleksji z wielu perspektyw. To gwarantuje wszechstronność ujęcia, a jednocześnie poddaje dyskusji i weryfikuje poczynione ustalenia. Autorzy z wnikliwością, wykorzystując zgromadzoną już wiedzę o zjawisku, proponując nowe postawy teoretyczno-metodologiczne i procedury analityczne, tworzą szeroką panoramę przemocy o wielu formach, obliczach, funkcjach. Ich teksty przybliżają do głębszego poznania fenomenu indywidualnego i społecznego, mrocznego, groźnego, a jednocześnie fascynującego. Lektura tomu nie jest łatwa, bo taką być nie może z racji eksplorowanej przestrzeni, ale przejście przez nią daje korzyści poznawcze nie do przecenienia i uwrażliwia na obecność przemocy w mediach: tych tradycyjnych, tych nowych i tych „nowych nowych”. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
35,04
44,10 zł
Okładka książki Dziennikarki prasy dla kobiet w Polsce 1918–1939. Portret zbiorowy na podstawie publicystycznego samoopisu
„Należy docenić trud opracowania zagadnienia związanego z miejscem, rozwojem osobistym i zawodowym, warsztatem i posłannictwem dziennikarek. Za bardzo istotne dla poszerzenia dotychczasowej wiedzy o prasie dla kobiet należy uznać części wstępne pracy, w których Autorka dogłębnie i wyczerpująco przedstawiła cechy charakterystyczne periodyków dla kobiet wychodzących w dwudziestoleciu międzywojennym. Zaufanie budzą fragmenty monografii odnoszące się do oceny profesjonalizmu pracy dziennikarek, które – jak ustaliła Autorka – integrowały odbiorczynie, wychodziły naprzeciw ich potrzebom społecznym, życia codziennego, wyzwaniom intelektualnym, problemom i troskom, dotyczących ich samych oraz otoczenia społecznego, w którym funkcjonowały. Dziennikarki, wydawczynie, redaktorki i współpracowniczki tych pism budowały zaufanie wśród kobiet, kształtowały trwałe więzi z czytelniczkami, wywierając wpływ na ich poglądy, zachowania, przyjmowane wzorce. Uświadamiały również politycznie i społecznie czytelniczki, przyczyniały się do zmian obyczajowych w społeczeństwie. Kobiety piszące w periodykach dla kobiet posiadały specjalne predyspozycje, talenty, fachowe przygotowanie i wrażliwość, umiejętność obserwacji zjawisk społecznych i ich prezentacji wśród czytelniczek (w części także i czytelników). Z niezwykłą skrupulatnością przedstawione zostały sylwetki dziennikarek z wyszczególnieniem cech, jak przygotowanie zawodowe czy doświadczenia formacyjne”. Fragment recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Dajnowicz
31,70
39,90 zł
Okładka książki Lęk przed matematyką Poglądy badania rozwiązania
Monografia ma charakter naukowy, jest to wysoce kompetentny, oparty na najnowszej literaturze, pogłębiony przegląd rozważań na temat lęku przed matematyką oraz bardzo szczegółowa analiza dotychczasowych osiągnięć w zakresie diagnozowania tego zjawiska. Na tym tle stworzona zostaje próba całościowej jego oceny oraz nakreślenia dróg umożliwiających pomoc i ułatwienie przezwyciężania trudnych sytuacji z nim związanych, zarówno w edukacji, jak i w życiu codziennym osób, u których stwierdza się ten lęk. Poziom merytoryczny rozważań jest bardzo wysoki. Praca napisana została poprawnym, przystępnym językiem. Zawiera interesujące sposoby przedstawienia treści, ilustrowana jest wieloma schematami, tabelami i rysunkami. Jest skierowana do kilku grup czytelników: do naukowców i badaczy zjawiska, pedagogów i terapeutów zajmującym się pomocą uczniom z trudnościami w matematyce oraz osobom z niechęcią do działań matematycznych. Należy ją też polecić studentom pedagogiki, psychologii, a także studentom matematyki ze specjalnością nauczycielską. dr hab. Ewa Skrzetuska, prof. SGGW, Warszawa
30,03
37,80 zł
Okładka książki Wolność a uprzedmiotowienie drugiego w..
Można by pomyśleć, że w dobie triumfującego postmodernizmu problematyka egzystencjalna i dialogiczna pójdzie w zapomnienie. Nic bardziej mylnego. Otóż całokształt zagadnień związanych z ludzką egzystencją wciąż wzbudza filozoficzne i teologiczne zainteresowania. Świadczy o tym książka Justyny Rynkiewicz podejmująca temat zrozumienia fenomenu ludzkiej wolności i uprzedmiotowienia. Wolność bo-wiem nieprzerwanie jawi się jako kluczowa kategoria interpretująca kondycję człowieka, uprzedmiotowienie zaś podkreśla istotny moment międzyludzkich relacji, zwłaszcza tych, które mogą prowadzić do mentalnego zniewolenia. Autorka wplata swe dociekania nie tylko w kontekst antropologiczny, lecz i społeczny, nie stroniąc przy tym od refleksji ontologicznej. Dzięki temu i wolność, i uprzedmiotowienie stają się pojęciami funkcjonującymi w dynamicznej przestrzeni ludzkiego życia, w przestrzeni świadomego siebie żywiołu ludzkiej egzystencji. dr hab. Jacek Aleksander Prokopski, prof. PWr
25,03
31,50 zł
Okładka książki Doświadczanie wartości estetycznych w kontaktach..
Praca wypełnia lukę w wiedzy i badaniach nad kształceniem i stymulacją doświadczenia przyrodniczego i estetycznego dziecka z wykorzystaniem możliwości twórczo-artystyczno-poznawczych, jakie można rozwinąć i kształtować u uczniów w zakresie wiedzy przyrodniczej przez kontakt z przyrodą oraz działania ze sztuką. […] Praca jest oryginalna i stanowi cenny wkład w badania z pedagogiki wczesnoszkolnej, edukacji przyrodniczej i wychowania estetycznego. dr hab. Urszula Szuścik, prof. Uniwersytetu Śląskiego
33,37
42,00 zł
Okładka książki Dystynkcje estetyczne - wyróżnienie i wykluczenie
Interdyscyplinarność i różnorodność badawczych perspektyw jest wielką siłą tej publikacji. Tom jest logicznie i klarownie zaprojektowany. Gest otwarcia należy do tekstów filozoficznych, po nich pojawiają się kulturoznawcze czy literaturoznawcze, niekiedy poetyzujące, czasami analityczno-obiektywne, niekiedy też lekko ironiczne analizy rozmaitych odmian estetycznego wyróżnienia i wykluczenia, a ostatecznie jest miejsce dla tekstów sprawozdających (niekiedy subiektywnym tonem, w mniej naukowym stylu) wydarzenia artystyczne lub własne doświadczenia egzystencjalno-estetyczne. Mimo silnego kontrastu perspektyw badawczych i retorycznych rejestrów eliminacja tekstów pisanych przez artystów lub bardzo młodych badaczy świadczyłaby właśnie o „estetycznym wykluczeniu”. Z prawdziwą przyjemnością i satysfakcją intelektualną czytałam teksty Autorów-filozofów, odznaczające się nienaganną kulturą logiczną i warsztatem badawczym. Teksty te posiadają wyrazisty, odautorski rys. Tak właśnie powinno się uprawiać humanistykę w duchu tego, co zmarły niedawno George Steiner nazwał „miastem pierwotnym” – w duchu rzetelnej analizy źródeł, a przy tym dając świadectwo uwewnętrznienia prezentowanej problematyki. Wartością niniejszej publikacji jest fakt zazębiania się dwóch obszarów: spekulatywnego i empirycznego. I tu trzeba przywołać życzenie Ingardena – estetyka filozoficzna ma stanowić „teoretyczne uzasadnienie estetyki empirycznej”. Warto też zacytować wypowiedź profesor Marii Gołaszewskiej. Pragnęła ona, by estetyka empiryczna stanowiła „wynik do tego, by rozważania teoretyczne wyjaśniały to, czego doświadczamy”. Ten efekt wspólnie osiągnęli przedstawiciele dwóch światów – naukowego i artystycznego, zaproszeni do niniejszej publikacji. Z recenzji dr hab. Anny Chęćki, prof. UG
36,93
48,30 zł
Okładka książki Wybrane zasoby osobiste kandydatów przygotowujących się do pracy w zawodach pomocowych
Pragnę zaakcentować wysoką wartość opracowania oraz jego aktualność i przydatność. Jest ono oryginalnym, ważnym i interesującym spojrzeniem na podniesione w tytule monografii zagadnienie. Obrazuje zasoby kandydatów, a za jakiś czas reprezentantów zawodów pomocowych. Zawody pomocowe, to takie, które są ukierunkowane na rozwój lub rozwiązywanie problemów związanych z fizycznym, psychologicznym, intelektualnym, emocjonalnym samopoczuciem, w tym z medycyną, pielęgniarstwem, psychoterapią, poradnictwem psychologicznym, pracą socjalną, edukacją, coachingiem. Publikacja jest skierowana do szerokiego grona czytelników, zainteresowanych tematyką związaną z rozwijaniem zasobów osobistych. Są to osoby zajmujące się kształceniem kandydatów do pracy w obszarze zawodów pomocowych. Wśród odbiorców powinni znaleźć się studenci, którzy przygotowują się do wykonywania tych zawodów, mając na celu profesjonalne służenie innym osobom. Nie można tutaj pominąć czytelników, którzy aktualnie pracują w tych zawodach, realizując swoje pasje, dążąc do podniesienia jakości swoich działań, zmagając się ze stresem i codziennymi trudnościami. Grono czytelników jest zatem szerokie. Mam nadzieję, że publikacja wzbudzi zainteresowanie, stanie się źródłem dyskusji i refleksji oraz inspiracją do podejmowania i realizowania dalszych badań w tym zakresie. Z recenzji dr hab. Beaty Szluz, prof. Uniwersytetu Rzeszowskiego
25,03
31,50 zł
Okładka książki Psychologia emocji pokolenia digital natives
Monografia Barbary Gawdy, Pauliny Banaszkiewicz i Kaliny Kosackiej pt. Psychologia emocji pokolenia digital natives jest wyczekiwaną pozycją stanowiącą trzeci człon tryptyku poświęconego emocjom badanym z zastosowaniem techniki fluencji werbalnej. Zapowiadana książka podnosi ważne zagadnienie z zakresu psychologii emocji. Ukazuje z perspektywy różnych kohort pokoleniowych zagadnienie istotne z punktu widzenia zrozumienia psychiki człowieka. Ukazuje bogactwo wiedzy ludzi na temat emocji, wielość ich indywidualnych skojarzeń oraz odniesień do rzeczywistości. Jako swoiste kompendium wiedzy traktować należy prezentowane w książce ujęcia doświadczania/doświadczenia emocji w teoriach klasycznych, w modelach fenomenologicznych, w modelach funkcjonalnych, w modelach konstruktywistycznych, w komponentowych modelach emocji czy obliczeniowych modelach emocji… Niezwykle cenne są podsumowania stanowisk teoretycznych w literaturze, dokonywane przez Autorki monografii. Odwołując się do doświadczeń pokoleń cyfrowych tubylców i cyfrowych imigrantów, Autorki zakładają, że wzrastanie w otoczeniu technologii informatycznych oraz gadżetów informatycznych nie może pozostać bez wpływu na rozwój motoryczny, poznawczy, społeczny i emocjonalny. I właśnie sferze emocjonalnej ludzi z różnych kohort pokoleniowych poświęcają swoją książkę. Celem było ukazanie, na ile odmienność pokoleń cyfrowych od pokoleń wcześniejszych ujawnia się w doświadczaniu emocji, strukturze pojęć emocji i leksyce emocjonalnej. Z recenzji prof. dr hab. Barbary Bokus
30,03
37,80 zł
Okładka książki Przemoc w rodzinie wobec kobiet z wyższym wykształceniem.
Przedstawiona praca wpisuje się bardzo wyraźnie w pilne potrzeby zdynamizowania opracowań i badań w przedmiotowym obszarze. […] Jakkolwiek bowiem samo zjawisko przemocy w rodzinie ma charakter interdyscyplinarny, to ukazując je, zarówno w kontekście indywidualnych losów i doświadczeń badanych kobiet, jak i rekonstrukcji teoretycznej zagadnień, Autorki zdecydowały się zaakcentować jego wymiar psychologiczny. Z recenzji dr hab. Ewy Jarosz, prof. UŚ
26,70
33,60 zł
Okładka książki Akceptacja niepełnosprawności u kobiet z uszkodzeniem narządu ruchu
Akceptacja niepełnosprawności, zgodnie z założeniami B. Wright (1983), nie jest tożsama z rezygnacją i uległością względem posiadanych ograniczeń oraz poddaniem się nieuchronności świata. Oznacza jedynie, albo aż, zaakceptowanie „straty”. […] Proces akceptacji straty jest niezwykle złożony i wielowymiarowy, ale możliwy do realizacji po spełnieniu określonych warunków, tj. dokonaniu zmian w wartościach. Starając się określić zmienne mające znaczenie dla zaakceptowania własnego stanu przez kobiety z niepełnosprawnością ruchową, w prezentowanej książce skupiono się na kwestii podejmowanego przez nie radzenia sobie oraz posiadanych zasobów radzenia sobie […], na czym w niewielkim stopniu koncentrowała się dotychczasowa literatura przedmiotu, zwłaszcza w odniesieniu do grupy kobiet z nabytą niepełnosprawnością ruchową […]. Ze Wstępu Przede wszystkim podkreślić należy podstawę teoretyczną pracy – wyróżnia ją reprezentatywna dla podejmowanego tematu, bardzo obszerna i aktualna baza źródłowa, dająca możliwość rzetelnego opisania badanych zagadnień. […] Podkreślić należy również sam pomysł badawczy, jego oryginalność i aktualność, a także istotne znaczenie, jakie dla praktyki mają wnioski z przeprowadzonych badań. […] Recenzowana praca wzbogaca wiedzę z zakresu teorii i praktyki pedagogiki specjalnej. Z recenzji dr hab. Bernadety Szczupał, prof. APS
29,28
37,80 zł
Okładka książki Instytucje systemów politycznych w procesie zmian
Praca […] zawiera zbiór rozważań na temat instytucji systemów politycznych w procesie zmian w szerokim ujęciu. […] Bez wątpienia publikacja ta jest jedną z bardziej interesujących z uwagi na fakt ujęcia problematyki z innej nieco perspektywy – poprzez ukazanie, z jednej strony, dynamiki przeobrażeń instytucji systemów politycznych, z drugiej zaś, wyeksponowanie braku stagnacji i jej konsekwencji dla systemu politycznego w całości. Z recenzji prof. dr hab. Elżbiety Kużelewskiej
25,03
31,50 zł
Okładka książki Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia
Lektura książki dowodzi, że problematyka osób ze spektrum autyzmu jest inspirująca dla wielu autorów i zachęca do podejmowania badań skupionych na poszukiwaniu skutecznych strategii wsparcia i ich uwarunkowań. […] Pomysł na książkę oceniam jako bardzo interesujący, o dużych walorach poznawczych i naukowych, wychodzący naprzeciw oczekiwaniom szerokiego grona odbiorców, w tym głównie nauczycieli, wychowawców i rodziców. Z recenzji dr. hab. Zdzisława Kazanowskiego, prof. UMCS Książka Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia ukazuje nowe, oryginalne wyniki badań naukowych dotyczące całego życia osób ze spektrum autyzmu. Jest to jedna z pierwszych prób naukowych uchwycenia większości życia ludzkiego naznaczonego zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Stanowi ona opracowanie bardzo ważnego obszaru dla teorii i praktyki pedagogiki specjalnej i medycyny. Oryginalne jest ujęcie całościowe problemu: od okresu dziecięctwa po okres dorosłości; od wsparcia sensorycznego po dietetykę; od raportów zastanych po źródła wytworzone. Z recenzji ks. dr. hab. Andrzeja Kicińskiego, prof. KUL
40,04
50,40 zł
Okładka książki Gotowość młodzieży do integracji szkolnej z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną
Monografia prezentuje wartościowe i oryginalne teoretyczno-empiryczne ujęcie tej przestrzeni edukacyjnej, w której dążymy do zbudowania jedności mimo zróżnicowań. Studium to jest bez wątpienia interesującą i cenną propozycją wydawniczą, przeznaczoną dla szerokiego kręgu odbiorców – zarówno naukowców, jak i praktyków, nauczycieli, terapeutów i tych, którzy z troską i zaangażowaniem uczestniczą w budowaniu dobrej szkoły dla wszystkich. Z recenzji prof. dr hab. Joanny Głodkowskiej
30,03
37,80 zł
Okładka książki Projekt: Media. Wyobrazić sobie media i stworzyć świat
Książkę uznaję za bardzo wartościową. Z pewnością okaże się ona ważną lekturą dla wszystkich zainteresowanych problematyką współczesnych przeobrażeń rzeczywistości społecznej za sprawą nowych technologii. Będzie pożytecznym źródłem wiedzy i wzorców analitycznego myślenia w tym polu dla studentów filozofii, komunikowania i mediów, kulturoznawstwa, dziennikarstwa, socjologii. Ryszard W. Kluszczyński Trawestując znane powiedzenie, można rzec, iż to nie my używamy mediów, lecz media używają nas. Proponowana książka nader udatnie problematyzuje rozmaite spięcia pól technologii, kultury, antropologii i filozofii. Pokazuje jak kategorie medialne płynnie przechodzą w kategorie ontologiczne, performatywne, biologiczno-cielesne, wreszcie post-człowiecze. Autorzy może nie zawsze oferują odpowiedzi, ale za to zawsze stawiają Te najważniejsze pytania. Bogusław Skowronek Filozofia, kulturoznawstwo i antropologia – to trzy główne perspektywy badawcze wyznaczające multidyscyplinarne ujęcie problematyki teorii mediów zaprezentowane w tej książce. Trzy różne osobowości Autorów, trzy wyraziste propozycje teoretyczne, ale w istocie podobne próby poszukiwania fundamentalnych rozstrzygnięć teoretycznomedialnych. Ten „projekt” nie tylko zasługuje na uwagę, on domaga się, po pierwsze, głębokiego namysłu, po drugie, zachęca, by nie powiedzieć prowokuje, do polemiki i dyskusji. Bez takich autorskich prób przemyślenia roli mediów w czasach bio-techno-logii nasza wiedz na temat świata w jakim przyszło nam żyć będzie nie tylko niepełna, będzie ona po prostu uboga. Piotr Zawojski Dzisiejsze media nie są tym samym, co wczorajsze, tym bardziej nie wiemy, czym będą media jutrzejsze. Pomagając czytelnikowi odnaleźć się w tej niepewności, każdy z autorów prowadzi go własną ścieżką. Razem napisali książkę dla tych, którzy nie boją się intelektualnych wyzwań. Piotr Zwierzchowski
31,70
39,90 zł
1
/
2
/
3
/
4
/
5
... 7
Idź do strony:
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj