KATEGORIE
KONTO
tylko dostępne
sortuj:
tytuł
cena
data
Okładka książki Dialog motywujący i terapia poznawczo-behawioralna
Jak włączyć dialog motywujący do terapii poznawczo-behawioralnej Na pierwszy rzut oka dialog motywujący (DM) i terapia poznawczo-behawioralna (TPB) mogą się wydawać koncepcjami sprzecznymi. Sylvie Naar i Steven A. Safren udowadniają jednak, że zintegrowana terapia łącząca metody DM i TPB daje znacznie lepsze wyniki niż stosowanie każdego z tych podejść osobno. Autorzy, prowadząc czytelnika przez najważniejsze etapy TPB, począwszy od rozpoczęcia i ustalenia planu terapii, poprzez trening umiejętności poznawczych i behawioralnych, po utrzymanie procesu zmiany, wyjaśniają, jak skorzystać z czterech procesów DM (angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania) w zakresie każdego z tych etapów terapii. Pokazują również sytuacje, w których DM i TPB mogą wejść w konflikt, i podpowiadają terapeutom, w jaki sposób radzić sobie z takimi problemami. Połączenie elementów DM z TPB sprawdza się w terapii większości zaburzeń psychicznych i pomaga wzmocnić zarówno motywację pacjenta, jak i relację terapeutyczną. Zawarte w książce przykłady rozmów wskazują na praktyczne zastosowanie integracji podejść w leczeniu depresji, zaburzeń odżywiania, zaburzeń lękowych czy w terapii uzależnień. Dołączone arkusze ćwiczeń uproszczą wdrożenie tych metod w codziennej praktyce psychoterapeutom, psychiatrom i wszystkim osobom, które stosują TPB lub DM. "Metoda dialogu motywującego od wielu lat cieszy się w Polsce rosnącym zainteresowaniem, również w środowisku psychoterapeutów poznawczo-behawioralnych. Niniejsza książka jest niezwykle wartościowa i inspirująca, pokazuje (w bardzo praktycznym ujęciu), w jaki sposób korzystać z najlepszych elementów obu - opartych na dowodach naukowych - podejść, łącząc je tak, aby zbudować jak najlepszą partnerską relację terapeutyczną i skuteczniej pomagać ludziom w pracy nad ich własną zmianą, motywacją i zaangażowaniem w terapię." Małgorzata Adamczyk-Zientara, przewodnicząca Sekcji Dialogu Motywującego PTTPB, członek MINT Jadwiga Maria Jaraczewska, członek Rady Ekspertów Sekcji DM PTTPB, była wieloletnia przewodnicząca PTTM, członek MINT Sylvie Naar, wykladowczyni i dyrektorka sekcji nauk o zachowaniu na wydziale medycyny rodzinnej i zdrowia publicznego na Wayne State University. Bada możliwości wykorzystania DM i DM-TPB w pracy nad kształtowaniem postaw prozdrowotnych w zróżnicowanych grupach pacjentów. Ma na swoim koncie ponad 100 publikacji i jest współautorką książki Wywiad motywujący z młodzieżą i młodymi dorosłymi (WUJ, Kraków 2012). Jest członkinią Motivational Interaewing Network of Trainers (MINT) oraz prowadzi szkolenia na poziomie lokalnym, krajowym i międzynarodowym. Steven A. Safren, wykładowca psychologii na University of Miami, wcześniej związany z Harvard Medical School, dyrektor do spraw medycyny behawioralnej w Massachusetts General Hospital (MGH). Jest byłym redaktorem „Cognitive and Behavioral Practice" oraz zastępcą redaktora „Journal of Consulting and Clinical Psychology". Jego badania i liczne publikacje skupiają się na interwencjach behawioralnych nastawionych na kwestie zdrowotne i ADHD u dorosłych.
40,22
49,99 zł
Okładka książki Poskromić ADHD. Poradnik pacjenta
Niniejsza książka to zbiór wskazówek terapeutycznych dla dorosłych zmagających się z ADHD. W poszczególnych rozdziałach autorzy opisują skuteczne metody terapii dostępne dla pacjentów. Ten autorski program powstał na podstawie najnowszych badań nad zespołem nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Dzięki niemu pacjent będzie lepiej radził sobie z trzema głównymi objawami zaburzenia: trudnościami ze skupieniem uwagi, problemami z organizacją i planowaniem oraz impulsywnością. Zrozumie, czym jest ADHD, będzie w stanie zmierzyć się z nim i świadomie podjąć terapię. Autorzy w przystępny sposób opisują techniki, które poprawią jakość życia nie tylko pacjenta, ale i jego najbliższych.
19,58
29,90 zł
Produkt niedostępny
Okładka książki Poskromić ADHD. Podręcznik terapeuty
ADHD jest coraz poważniejszym problemem nie tylko w przypadku dzieci, ale również osób dorosłych. Prowadzi się wiele badań mających na celu lepsze poznanie tego zaburzenia oraz opracowanie terapii, która pozwoli w pełni nad nim zapanować. Klinicyści ze szpitala w Bostonie stworzyli pierwszy program terapii ADHD dla dorosłych. Niniejszy podręcznik zawiera omówienie tego programu. Autorzy charakteryzują najczęstsze objawy ADHD, opisują kryteria diagnostyczne zaburzenia oraz analizują wpływ leczenia farmakologicznego na poprawę stanu zdrowia. Przedstawiają główne metody pracy terapeutycznej z pacjentem i pomagania mu w radzeniu sobie z rozproszeniem uwagi, nadpobudliwością psychoruchową, trudnościami z adaptacją w różnych środowiskach i z nawiązywaniem trwałych relacji. Opisany program terapeutyczny obejmuje 12 sesji, z których każda dotyczy innego problemu utrudniającego dorosłym z ADHD funkcjonowanie. Ten przejrzysty układ pozwala terapeucie krok po kroku pracować z pacjentem nad eliminowaniem każdej trudności. Ostatnia sesja jest poświęcona utrwalaniu zaproponowanych rozwiązań, aby zapobiec nawrotom objawów i aby pacjent umiał sam sobie z nimi poradzić. 
22,86
34,90 zł
Produkt niedostępny
1
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj