Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności.
Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy:
- sekwencji,
- włączania i wyłączania z kategorii.
Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.
W serii ukazały się:
1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy
2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy
3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce.
Zestaw ćwiczeń zawarty w części 2 dotyczy:
- łączenia cech,
- wykreślanek.
Łączenie cech jest umiejętnością, która wspomaga koncentrację, analizę i syntezę wzrokową, odkrywanie relacji pomiędzy elementami i myślenie przez analogię. Są to funkcje, które w dużej mierze angażują pracę lewej półkuli mózgu, tak często zablokowaną u współczesnych dzieci. Wykreślanki wspomagają funkcje wzrokowe, spostrzegawczość oraz poprawiają koncentrację. Są świetnym materiałem ćwiczącym funkcje zaburzone przy zagrożeniu dysleksją.
W serii ukazały się:
1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 1. Karty pracy
2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy
3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności.
Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy:
- umiejętności analizy i syntezy słuchowej,
- funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym.
Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych.
Karty pracy są dla uczniów z:
- trudnościami w nauce,
- dysleksją,
- zespołem Aspergera i autyzmem,
- afazją,
- alalią,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- niezakończonym rozwojem mowy,
- różnymi wadami wymowy.
W serii ukazały się:
1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy
2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy
3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Poradnik dla rodziców i nauczycieli.
Książka napisana została z myślą o rodzicach, nauczycielach i terapeutach pracujących na co dzień z dziećmi mającymi trudności w nauce czytania i pisania, czyli z dysleksją rozwojową, objawiającą się w postaci dysleksji, dysortografii i dysgrafii. Treść publikacji jest skierowana do uczniów najstarszych klas szkoły podstawowej.
Poradnik zawiera:
- ćwiczenia praktyczne do wykorzystania podczas pracy terapeutycznej z uczniem z dysleksją rozwojową, do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz do samodzielnej pracy w domu dla uczniów z 7-8 klasy szkoły podstawowej;
- informacje dotyczące samooceny, pozycji społecznej i myślenia uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania wraz z kwestionariuszami testów do ich określenia;
- opis procesu myślenia dyslektyka i trudności, które napotyka.
Patronat: Głos Pedagogiczny, Terapia Specjalna.
Poradnik zawiera ćwiczenia praktyczne dla nauczycieli i rodziców do wykorzystania podczas pracy z uczniem, aby stymulować jego rozwój i pozwolić osiągnąć sukces edukacyjny. Docelowa grupa uczniów 4–6 klasa szkoły podstawowej. Główną cechą, którą wyróżnia proponowaną publikację jest to, że zawiera w przeważającej części praktyczne ćwiczenia, które rodzic sam może wykorzystać podczas wspólnej pracy nad zminimalizowaniem zaburzeń wynikających z dysleksji.
Poradnik napisany został z myślą o rodzicach, którzy chcą zdobyć potrzebną i praktyczną wiedzę na temat dysleksji. Autorka omawia zjawisko dysleksji rozwojowej, typy dysleksji, objawy i symptomy wczesnego występowania ryzyka dysleksji. Podkreśla rolę rodziców, nauczycieli, rówieśników w edukacji dziecka z dysleksją.
Uzupełnieniem poradnika są szeroko omówione przykłady ćwiczeń usprawniających technikę czytania i pisania (z podziałem na wiek) oraz konspekty zajęć.
Patronat: Egodziecka.pl
Dystrofia mięśniowa i inne choroby neuromięśniowe rozpoczynają się najczęściej w dzieciństwie. Obecnie brak jest jakiejkolwiek kuracji lub efektywnej terapii, która by zatrzymała bądź odwracała rozwój większości znanych chorób neuromięśniowych. Niemniej są liczne sposoby postępowania, które mogą łagodzić niektóre z symptomów choroby lub spowolnić jej nieuchronny postęp. Autorki na co dzień pracują z dziećmi dotkniętymi tymi chorobami i w poradniku dzielą się swoją wiedzą prezentując wszelkie możliwe sposoby terapii. Radzą, jak zorganizować codzienne życie i jak nie poddawać się w najtrudniejszych momentach.
57,93 zł
69,00 zł
1
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?