KATEGORIE
KONTO
tylko dostępne
sortuj:
tytuł
cena
data
NOWOŚĆ
Okładka książki Pisma psychologiczne
Trzeci tom Dzieł Sigmunda Freuda obejmuje wybór pism przedstawiających psychoanalityczne interpretacje psychologicznych procesów życia codziennego: dowcipu, komiki, humoru, sprośności, niesamowitości, pamięci i zapominania. Prace Dowcip i jego stosunek do nieświadomości oraz Humor przedstawiają metody zyskiwania rozkoszy z aktywności psychicznej w procesie powstawania dowcipu: rozkosz, utracona w wyniku procesu dojrzewania, musi zostać przywrócona człowiekowi jako euforia płynąca z przywołania nastroju dzieciństwa, który odnajdujemy w niepohamowanym śmiechu towarzyszącym dowcipowi, humorowi i sprośności. Te same założenia, jakie legły u podstaw Dowcipu, wykorzystuje Freud w studium O przeciwnym sensie prasłów, dowodzi, że ambiwalencję psychologiczną, charakterystyczną dla procesu powstawania marzenia sennego i dowcipu - ambiwalencję wynikającą z gry rozkoszy i braku rozkoszy - znaleźć można również w procesie powstawania słów używanych w najstarszych językach ludów cywilizowanych, paradoksalnie jednoczących w sobie dwa przeciwstawne znaczenia, informujące o występowaniu jakiejś cechy i o jej braku. W pracy pt. Niesamowite Freud pokazuje uczucie niesamowitości jako wyraz procesu przywołującego dziecięcy lęk przed niezamierzonym powrotem tego samego, lęk przed sobowtórem, który - choć nosi wszelkie cechy podmiotu - przecież nie jest nim samym, jest bowiem niesamowity. Także ów lęk nosi wszelkie cechy ambiwalencji, bo chociaż w postaci sobowtóra rozpoznajemy to, co znane - i z tego czerpiemy rozkosz rozpoznania - to jednak znajdujemy w niej również to coś, co nie należy do nas: niesamowite.
44,07
60,00 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Transdiagnostyczna terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik Terapeuty
Większość osób zmagających się z jakimś zaburzeniem doświadcza też innych problemów lub zaburzeń współistniejących. Rodzi to wiele pytań o to, z których protokołów terapii korzystać, jakie interwencje wdrażać i w jakiej kolejności.Naprzeciw tym wątpliwościom wychodzi niniejszy program terapeutyczny, dotyczącyzaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Jest to protokół ujednolicony, ponieważ obejmuje zintegrowany zestaw procedur terapeutycznych skutecznych w przypadku całej grupy zaburzeń. Jest to także protokół transdiagnostyczny, ponieważ stworzono go z myślą o efektywnej pracy nad wszystkimi zaburzeniami emocjonalnymi, jakie mogą współwystępować u jednej osoby. Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzieduży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołówterapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej. Uzupełnieniem podręcznikaterapeuty jest poradnik, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz testy, zadania domowe i formularze.
50,59
59,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Transdiagnostyczna terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń emocjonalnych. Poradnik
Osoby zmagające się z zaburzeniami emocjonalnymi odczuwają silne, niechciane, przytłaczające emocje, które uniemożliwiają im osiąganie ważnych celów życiowych i obniżają komfort życia. Negatywnie odbierają własneprzeżycia, doświadczają dyskomfortu wywołanego przez powiązane z nimi doznaniafizyczne, są dla siebie bardzo surowe. Intensywnie odczuwają lęk, smutek, złość czy poczucie winy. W celu uniknięcia trudnych przeżyć podejmują działania, które chwilowo poprawiają samopoczucie, lecz na dłuższą metę prowadzą do nasilenia przykrych odczuć. Często cierpią też na zaburzenia współistniejące. Program terapeutyczny opisany w niniejszej książce jest przeznaczony dla osób dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi, takimi jak zaburzenie paniczne, fobia społeczna, zaburzenie lękowe uogólnione, zaburzenie stresowe pourazowe, zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne oraz depresja. Pomaga lepiej zrozumieć odczuwane emocje i rozpoznać działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających doświadczeń emocjonalnych. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Cele programu terapeutycznego obejmują: lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych, dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie, podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastyczności poznawczej, wyeliminowanie emocjonalnego reagowania, oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji, zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji, reagowanie na emocje w konstruktywny sposób. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
41,14
49,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Psychologiczne Portrety Człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa
Psychologiczne portrety człowieka to znakomity podręcznik z zakresu psychologii rozwoju, prezentujący najnowsze osiągnięcia tej dyscypliny w sposób nowoczesny, interakcyjny i dynamiczny. Jego autorzy, współpracownicy i uczniowie prof. Anny I. Brzezińskiej, to zarówno teoretycy, jak i praktycy psychologii. Taki dobór autorów przekłada się na treść książki, która nie tylko ukazuje teorie rozwoju człowieka, ale również jego wymiar praktyczny.
101,26
119,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Pisma Tom 3. Zawiść i wdzięczność
Melanie Klein jest znana jako wybitna psychoanlityczka, twórczyni kierunku w psychoanalizie kładącego nacisk na relację z obiektem. Jej technika pracy z dziećmi, koncepcje nieświadomych fantazji, pozycji paranoidalno-schizoidalnej i depresyjnej przyczyniły się do nowego rozumienia wczesnych faz rozwoju dziecka. Miały również wpływ na rozumienie psychopatologii dorosłych i na analityczną technikę leczenia.
101,26
119,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Pisma Tom 2. Psychoanaliza dzieci
Wiele wczesnych kontrowersji na temat pracy Melanie Klein niemal uległo zapomnieniu. Jej sposób myślenia został w znacznej części zasymilowany do głównego nurtu psychoanalizy. Ci, których znamy jako kleinistów i którzy wprost używają pojęć i techniki Melanie Klein, rozwinęli i nadal rozwijają jej pracę, a zainteresowanie jej koncepcjami rośnie na całym świecie. Żywotność i znaczenie jej dzieła nie budzą żadnych wątpliwości. Hanna Segal Koncepcje Klein w istocie dotykają problemów organizacji całego życia umysłowego. Klein ukazuje, jak rozwijające się prymitywne fantazje powołują inne fantazje, które stają się matrycą dla związków myślowych i procesów intelektualnych. Zatem jej prace wszędzie, gdzie się ukazywały, wzbudzały również duże zainteresowanie filozofów, socjologów, antropologów kulturowych, etnografów, literaturoznawców, krytyków sztuki i twórców. Wojciech Hańbowski Melanie Klein (1882–1660) jest znana jako wybitna psychoanlityczka, twórczyni kierunku w psychoanalizie kładącego nacisk na relację z obiektem. Jej technika pracy z dziećmi, koncepcje nieświadomych fantazji, pozycji paranoidalno-schizoidalnej i depresyjnej przyczyniły się do nowego rozumienia wczesnych faz rozwoju dziecka. Miały również wpływ na rozumienie psychopatologii dorosłych i na analityczną technikę leczenia.
101,26
119,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Pisma Tom 1. Miłość, poczucie winy i reparacja oraz inne prace z lat 1921-1945
„Miłość, poczucie winy i reparacja” rozpoczyna publikację Pism Melanie Klein, obejmujących blisko czterdziestoletni okres jej pracy klinicznej i badawczej. Polskie wydanie Pism umożliwia naszemu czytelnikowi bezpośredni kontakt z jej dziełem, a w konsekwencji z olbrzymim obszarem myśli analitycznej, modyfikującej i twórczo rozwijającej teorię Freuda – z tzw. brytyjską szkołą relacji z obiektem.
101,26
119,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Emocje komunikacja akceptacja
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne. Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych. Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
64,09
75,00 zł
Okładka książki Mała wielka zmiana (wyd.2021)
Książka otrzymała wyróżnienie w kategorii Autor zagraniczny w konkursie "Książka dla Trenera 2015" Każdy z nas od czasu do czasu zmuszony jest przekonać kogoś do czegoś – szefa, współpracownika, klienta, partnera, dziecko, sąsiada, a nawet przyjaciela. Sami również nieustannie spotykamy się z próbami wywarcia na nas wpływu przez innych. Co zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel? Jak skutecznie przekonywać? Jaka mała, z pozoru nieistotna, zmiana ułatwi nam uzyskanie lepszego efektu?
41,14
49,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Analiza transakcyjna dzisiaj
ANALIZA TRANSAKCYJNA - NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNA TEORIA. Czy masz świadomość, że codziennie wielokrotnie używasz różnych stanów Ja? W zależności od sytuacji zmieniasz je, dopasowujesz lub wycofujesz. Prawdopodobnie robisz to nieświadomie, przez co tracisz okazje, z których mógłbyś skorzystać. CO CI DA LEKTURA TEJ KSIĄŻKI? Korzystając z propozycji w niej zawartych, możesz szybciej i łatwiej osiągnąć swoje cele w kontaktach z bliskimi oraz w pracy zawodowej. To książka, która zawiera prawdziwe bogactwo narzędzi, ćwiczeń i praktycznych wskazówek, jak skorzystać z rzetelnej wiedzy psychologicznej w praktyce. Analiza transakcyjna dzisiaj uznawana jest za jeden z najlepszych podręczników w tej dziedzinie. To niesamowity początek wielkiej przygody z AT. CZYM JEST ANALIZA TRANSAKCYJNA? To koncepcja człowieka i jego zachowań, która pozwala ludziom skorzystać z profesjonalnej psychologii, zrozumieć siebie oraz innych i bardzo praktycznie wykorzystać tę wiedzę w rodzinie, w biznesie, w edukacji i poradnictwie. W tej książce autorzy ? doświadczeni i certyfikowani analitycy transakcyjni ? zebrali, przefiltrowali i klarownie przedstawili pełną wiedzę wymaganą do uzyskania podstawowego międzynarodowego certyfikatu „AT 101”. Na całym świecie korzystają z niej profesjonaliści ? trenerzy, coachowie, psychoterapeuci oraz zwykli ludzie, którzy chcą się skuteczniej komunikować i lepiej zrozumieć swoje i innych gry psychologiczne czy skrypty. Trzymaj rękę na pulsie swojego życia, poznaj analizę transakcyjną.
36,48
54,90 zł
Okładka książki Asperger. Życie w dwóch światach (wyd. 2021)
Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby – nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć. • Co oznacza ta diagnoza? • Jak wygląda życie z zespołem Aspergera? • Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich? • Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni? • Jakie cele zawodowe są realne? • Jakie możliwości pomocy są dostępne? Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią – wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane.
41,14
49,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Neurofizjologiczne podstawy emocji i przywiązania
Kolejna książka twórcy teorii poliwagalnej skierowana do psychoterapeutów Niniejsza książka to zbiór tekstów Stephena W. Porgesa, twórcy rewolucyjnej teorii poliwagalnej, napisanych na przestrzeni kilkudziesięciu lat jego praktyki badawczej. Autor to światowej sławy ekspert w dziedzinie psychofizjologii rozwojowej i behawioralnej neurologii rozwojowej. W swoich tekstach zawarł zapis powstawania teorii poliwagalnej, która zakłada, że życie emocjonalne człowieka ma podłoże biologiczne, a doświadczenia psychiczne jednostki ściśle wiążą się z procesami zachodzącymi w ciele. Teoria poliwagalna łączy ewolucję regulacji neuronalnej serca z doświadczeniem afektywnym, wyrażaniem emocji, mimiką, komunikacją głosową i zachowaniami społecznymi będącymi reakcją na zachowanie innych ludzi. Porges pokazuje klinicystom, terapeutom, wykładowcom, a nawet pracownikom społecznym, w jaki sposób zapobiegać chorobom psychicznym, identyfikować je i leczyć. W kolejnych rozdziałach autor wnikliwie wyjaśnia poszczególne aspekty swojej teorii, pokazując jej potencjalne zastosowanie w tera-pii lęku, depresji, traumy i zaburzeń ze spektrum autyzmu. Teorię Porgesa wykorzystują psychoterapeuci na całym świecie, udowadniając, że autonomiczny układ nerwowy ściśle wiąże się z zaangażowaniem społecznym, zaufaniem i poczuciem bliskości. „Teoria poliwagalna Stephena Porgesa to wielki dar dla neurobiologii interpersonalnej. Ta przełomowa książka zaspokaja naszą potrzebę dostępnej teorii naukowej o praktycznym zastosowaniu wyjaśniającej zależności między zachowaniem a hierarchicznym funkcjonowaniem układu nerwowego, oferując równocześnie nowe spojrzenie na leczenie problemów z regulacją afektu i praktycznie wszystkich zaburzeń psychicznych. Teoria poliwagalna radykalnie zmieniła sposób, w jaki postrzegam moich pacjentów, śledzę ich stany somatyczne, traktuję ich problemy, a także znacząco wpłynęła na moje metody uczenia klinicystów". Pat Ogden, założycielka i dyrektorka Sensorimotor Psychotherapy Institute w Boulder, Kolorado, USA Tom zawiera: • Podstawy teoretyczne. • Regulacja biobehawioralna w okresie wczesnego rozwoju człowieka. • Komunikacja społeczna i relacje z innymi. • Perspektywy terapeutyczne i kliniczne. • Zachowanie społeczne a zdrowie. Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Pólnocnej i Uniwersytetu Maryland. Pelnil funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associationsin Behavioral & Brain Sciences. Stephen W. Porges profesor Uniwersytetu Indiany oraz założyciel i dyrektor Stress Research Consortium na tejże uczelni. Profesor psychiatrii Uniwersytetu Karoliny Północnej oraz Professor Emeritus Uniwersytetu Karoliny Północnej i Uniwersytetu Maryland. Pełnił funkcję prezesa Society for Psychophysiological Research oraz Federation of Associations in Behavioral & Brain Sciences. Opublikował ponad dwieście pięćdziesiąt recenzowanych artykułów naukowych z takich dziedzin, jak anestezjologia, inżynieria biomedyczna, fizjologia wysiłku fizycznego, neurologia, psychiatria, psychologia oraz badanie i terapia uzależnień. Stephen W. Porges jest twórcą zaprezentowanej w 1994 roku teorii poliwagalnej, łączącej ewolucję autonomicznego układu nerwowego ssaków z zachowaniem społecznym i podkreślającej rolę stanu fizjologicznego w problemach z zachowaniem i zaburzeniach psychiatrycznych. Teoria poliwagalna jest dzisiaj podstawą innowacyjnych form terapii uwzględniających mechanizmy fizjologiczne leżące u podstaw symptomów obserwowanych w wielu zaburzeniach psychicznych, fizycznych i behawioralnych. W 2018 roku prof. Porges został laureatem nagrody Pioneer Award przyznawanej przez Amerykańskie Towarzystwo Psychoterapii Somatycznej (United States Association for Body Psychotherapy).
68,80
89,99 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Decydujące momenty. Jak budować doświadczenia, które mogą zmieniać, poruszać i motywować
Nie ulega kwestii, że oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy średniej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki oraz przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec). Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci. Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę prawidłowość i niezbyt dobrze wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą ilość uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych” momentów. Menedżer wprowadza firmę w okres szybkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień niewiele różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, ale w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę. Jak wyjść poza tę nijakość i tworzyć momenty, które pozostają w pamięci? Na podstawie wieloletnich badań i praktycznych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre przełomowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania oraz jak można kreować doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata. W ich książce znajdziesz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne wyjątkowe momenty, m.in. hotelarzy, którzy wyczarowali dla swoich gości chwile magii i z całkowicie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najbardziej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles. Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, że dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje w trakcie tych trzech kwadransów?), a także historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji. (O co pytał?) Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera wielkiej korporacji, który zastanawia się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników; małej firmy szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć. Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać nadzwyczajnych rzeczy i poszukuje planu działania. *** Dawno nie czytałem tak interesującej, praktycznej i przydatnej książki. Mam głowę pełną nowych pomysłów na motywowanie pracowników, uszczęśliwianie klientów, angażowanie uczniów, a nawet planowanie rodzinnych wakacji. Dzięki historiom opowiedzianym w Decydujących momentach uświadamiają nam, że możemy stać się bardziej wpływowymi liderami w życiu osobistym i zawodowym, jeśli zaczniemy dostrzegać „momenty” i nauczymy się je tworzyć. Craig Kreeger, dDyrektor generalny Virgin Atlantic Chip Heath ze Stanford i Dan Heath z Uniwersytetu Duke’a przekonują, że każda organizacja, która tworzy szczytowe momenty dla swoich klientów, pracowników czy uczniów, uzyska niebagatelne korzyści – od wręcz fanatycznej lojalności po wzrost przychodów. Z tej zabawnej i pouczającej lektury dowiesz się, jak tworzyć takie momenty i zdobyć dzięki nim przewagę konkurencyjną. Magazyn BizEd *** Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, gdzie prowadzi zajęcia z rozwoju strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom udoskonalić strategię i formy przekazu. Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego. Bracia Heath są autorami kilku bestsellerów z listy „New York Timesa”, m.in. takich tytułów jak Przyczepne historie, Pstryk! czy Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki.
33,66
49,90 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki KONTEKSTUALNA TERAPIA SCHEMATÓW
Kontekstualna terapia schematów to przełomowa książka integrująca terapię schematów z nurtami trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych. Do podstawowego modelu Jeffreya E. Younga autorzy włączyli koncepcje i metody interwencji zaczerpnięte z terapii akceptacji i zaangażowania, terapii skoncentrowanej na współczuciu i psychoterapii opartej na analizie funkcjonalnej. Pomagają one klientowi rozpoznać niezdrowe style radzenia sobie i wzorce zachowań oraz zwiększyć elastyczność psychologiczną. W zaktualizowanym modelu rolą terapeuty jest już nie tylko pomaganie w opracowaniu bardziej adaptacyjnej treści schematów, lecz również pogłębianie świadomości trybów, jako podstawowego mechanizmu zmiany. W książce opisano także techniki doświadczeniowe i skoncentrowane na emocjach. Zasady pracy psychoterapeutycznej zostały objaśnione za pomocą opisów przypadków i dialogów z klientem, które szczegółowo ilustrują etap konceptualizacji i stosowanie poszczególnych strategii terapeutycznych. Ta ważna książka zawiera przejrzysty, kompleksowy plan postępowania, który ułatwi terapeucie opracowanie interwencji i pomoże skroić ją na miarę z wykorzystaniem skutecznych technik osadzonych w pełnej troski relacji terapeutycznej.
98,86
119,90 zł
Okładka książki Afazjologia
Afazjologia to bogate i inspirujące kompendium wiedzy o zaburzeniach mowy. W monografii przedstawiono szerokie ujęcie afazjologii, której zakres obejmuje zarówno zaburzenia mowy pochodzenia organicznego (afazja, dyzartria, dysglosja, oligofazja), jak i trudności w porozumiewaniu się osób dorosłych z ADHD, laryngektomowanych oraz wybudzonych ze śpiączki. W publikacji omówiono najnowszą wiedzę na temat dysfunkcji werbalnych, stanowiących barierę komunikacyjną wyraźnie obniżającą jakość życia pacjentów. Autorzy opisali również kryteria diagnozy dyferencjalnej organicznych zaburzeń mowy oraz nowoczesne strategie i metody ich terapii, a także wymiar społeczny. Ciekawe opisy przypadków i propozycje narzędzi diagnostycznych będą przydatne w codziennej praktyce osób zajmujących się zaburzeniami mowy.
134,77
149,00 zł
Okładka książki Wielki reset
praca zbiorowa
Wielki reset
Od marca 2020 roku świat pogrążony jest w walce z globalną pandemią koronawirusa COVID-19. W książce tej czytelnik znajdzie przekłady istotnych dokumentów z ostatnich lat, z których wynika, że owa pandemia to jedynie pretekst do przeprowadzenia „wielkiego resetu”, dzięki któremu stanie się możliwa budowa nowego ładu światowego. Dokumenty te pokazują, że mamy do czynienia z finalizacją rozpoczętego wraz z końcem zimnej wojny projektu przebudowy świata zgodnie z globalistyczną ideologią „zrównoważenia” i „inkluzywności”, która jest nową maską światowego komunizmu. Wielki reset to książka, która mówi o planach globalnych elit władzy ich własnymi słowami. *** Niezależnie od tego, czy wirus pojawił się samorzutnie, czy ktoś mu w tym pomógł, reakcja globalnych instytucji i posłusznie spełniających ich polecenia rządów lokalnych jest zdecydowanie przesadzona i niewspółmierna do zagrożenia. Staje się więc oczywiste, iż traktują one zagrożenie wirusowe jedynie jako pretekst do przeprowadzenia operacji, którą planowano od kilku dekad i do której wstępem był globalny kryzys finansowy roku 2008. Celem tej operacji jest doprowadzenie świata do stanu takiej recesji, w jakiej znalazłby się wskutek wojny światowej. Dzięki temu możliwy będzie „wielki reset”, a więc wyczyszczenie pola gry i stworzenie nowych reguł, które pozwolą oligarchom rządzącym globem utrzymać, wzmocnić i poszerzyć władzę, zwykłym ludziom oferując ubóstwo, utratę własności i – ostatecznie – nie wolę. /Fragment książki/ SERIA WYDAWNICZA BIBLIOTEKA XXI WIEKU Świat zmienia się na naszych oczach. Dawny ład został zburzony, a w jego miejsce tworzony jest nowy porządek. Pojęcia i teorie, których dotąd używano do tłumaczenia rzeczywistości, okazują się zawodne. Potrzebujemy nowych ujęć i nowych drogowskazów. W serii BIBLIOTEKA XXI WIEKU prezentujemy książki, które pomogą czytelnikom
29,25
45,00 zł
Okładka książki Terapia w dialogu
W ciągu ponad dwóch dekad od pierwszej publikacji, książka stała się podstawą do ciągłego badania związku między filozofią dialogu Bubera a psychologią dialogu terapeutycznego. Wyjaśniając parametry zasad terapii Gestalt i ich współistnienia ze współczesnymi podejściami, takimi jak „intersubiektywna” psychologia Ja i „Buberowska” psychoterapia dialogiczna, tekst ten przywraca znaczenie dialogu w relacji terapeutycznej opisując jego lecznicze funkcje. Ponieważ terapia Gestalt narodziła się jako część humanistycznej krytyki psychoanalizy, korzeniami sięgając psychologii Gestalt, egzystencjalizmu i fenomenologii, spostrzeżenia w ramach obu tych koncepcji pozwalają wzbogacić zarówno jej aktualną teorię kliniczną, jak i ich pierwotne idee. Książka użyteczna dla psychoterapeutów wszystkich podejść, może być wspierającym narzędziem relacyjnych wysiłków nauczycieli, psychologów, aktywistów społecznych. Zawiera wskazówki jak w procesie dialogu wpuścić „innego” do środka nie potykając się o różnice zdań i poglądów. Autorzy postrzegają zindywidualizowaną „psychopatologię” współczesności jako rezultat wczesnego przerwania dialogu. „ Psychoterapia dialogiczna to sposób bycia. W samym sercu tego podejścia tkwi przekonanie, że ostateczna podstawa naszej egzystencji jest relacyjna czy dialogiczna z natury: wszyscy jesteśmy wątkami międzyludzkiej tkaniny”. Rich Hycner
54,21
69,99 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Rozwojowe zaburzenia koordynacji ruchowej
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy. Publikacja adresowana jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać również w swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparcia w codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemy z koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych, podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszących jakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czy wręcz niezdarności.
40,40
49,00 zł
NOWOŚĆ
Okładka książki Socjoterapia młodzieży
Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne. Czytelnik znajdzie tu: Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży. Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń. Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji. Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych. Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty. Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym. Z tekstu
48,65
59,00 zł
Okładka książki Mieć czy być wyd. 2021
Dogłębna analiza kryzysu cywilizacji Zachodu i szczegółowy program społecznej i psychologicznej rewolucji mającej uratować zagrożoną planetę. Fromm wskazuje w tej książce na dwa typy egzystencji właściwe dla współczesnej cywilizacji. Pierwszy to dominujący w nowoczesnym społeczeństwie industrialnym – modus „posiadania”, drugi – modus „bycia” zakorzeniony w miłości i przewadze wartości humanistycznych nad materialnymi. Mieć czy być? stanowi dogłębną analizę kryzysu cywilizacji Zachodu i szczegółowy program społecznej i psychologicznej rewolucji mającej uratować zagrożoną planetę. I choć dzieło to ukazało się po raz pierwszy ponad trzydzieści lat temu, wciąż pozostaje aktualne wobec problemów, z którymi boryka się człowiek XXI wieku jako jednostka i jako członek społeczeństwa, niezależnie od tego, w jakiej kulturze żyje.
26,51
39,90 zł
1
/
2
/
3
/
4
/
5
... 47
Idź do strony:
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj