Książka podejmuje wciąż mało rozpoznaną badawczo problematykę związków między umysłem człowieka a mediami audiowizualnymi. Jest kontynuają pracy "Psychologiczne aspekty odbioru telewizji", której dwa gtomy ukazały się wcześniej. W związku z rozszerzeniem zakresu poszukiwań badawczych konieczna była modyfikacja tytułu. Publikacja składa się z dwunastu artykułów, ułożonych w trzech częściach. Pierwsza dotyczy rozumienia przekazu audiowizualnego, druga - zagadnień z pogranicza psychologii, teorii filmu i aksjologii, trzecia - perswazji w mediach audiowizualnych.
Piotr Francuz posiada prawdziwie koneserskie kwalifikacje w przywoływaniu dzieł sztuki jako najtrafniejszych egzemplifikacji badanego zjawiska neuropsychologicznego. [...] Wybór dzieł sztuki jako materiału wizualnego jest decyzją znakomitą ale i odważną, gdyż wymagał od Autora głębokiego wniknięcia w dziedzinę tyleż fascynującą co pełną niedopowiedzeń, zamierzonych niejasności i wieloznaczności. [...] Z historii sztuki wiemy, że niemal wszystkie mechanizmy percepcji wizualnej, nim zostały opisane naukowo, były użyte przez wielkich artystów całe wieki wcześniej. […] Książka Piotra Francuza jest arcyciekawym przewodnikiem po rozmaitych sztuczkach jakie stosuje mózg w procesie widzenia, zaś pokazane dzieła malarstwa są precyzyjnymi modelami naukowymi, które powstały w wyniku genialnych intuicji wielkich artystów.
Z recenzji dr. hab. Dobrosława Bagińskiego
103,30 zł
106,00 zł
Produkt niedostępny
1
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?