KATEGORIE
KONTO
tylko dostępne
sortuj:
tytuł
cena
data
Okładka książki Dobre powody złego samopoczucia
Zwykle bez trudu rozpoznajemy sygnały alarmowe naszego organizmu. Nie bagatelizujemy gorączki, łącząc ją z rozwijającym się stanem zapalnym. Wiemy, że wysypka na skórze i swędzenie mogą oznaczać reakcję alergiczną, wymioty pozwalają pozbyć się tok-syn z układu pokarmowego, a znużenie i senność skłaniają nas do odpoczynku. W te i we wszystkie inne doskonałe mechanizmy obronne wyposażyła nas ewolucja. Randolph M. Nesse, uznany światowy autorytet w dziedzinie psychologii i psychiatrii, współtwórca medycyny ewolucyjnej, autor słynnej książki „Why We Get Sick", teraz zmienia kierunek myślenia o emocjach, samopoczuciu i zachowaniach człowieka. W fascy-nujący sposób pokazuje, że na drodze ku doskonałości ewolucja wyposażyła nas w kompleksowy system obronny - chroniący nie tylko nasze zdrowie fizyczne, ale także psychiczne. Opierając się na doświadczeniach z własnej praktyki klinicznej i spostrzeżeniach z biologii ewolucyjnej, R.M. Nesse uświadamia współczesnemu człowiekowi, że negatywne emocje odczuwane są w dobrze uzasadnionych ewolucyjnie celach - są przydatne, a wręcz konieczne dla naszego przetrwania. Należy je traktować równie poważnie co sygnały somatyczne - jako ostrzeżenia. Trzeba odejść od myślenia, że przyjemne emocje są dobre, a bolesne złe. Niepokój chroni nas przed szkodą w obliczu niebezpieczeństwa. Niski nastrój zapobiega marnowaniu wysiłków na dążenie do nieosiągalnych celów. Lęk i niepewność skłaniają do ponownego prze-myślenia złych decyzji, niejednokrotnie ratując nas przed osobistą katastrofą, czy to małżeńską, czy zawodową. Warto więc przyglą-dać się tym emocjonalnym sygnałom tak samo uważnie jak gorączce czy wysypce na skórze. A co jeśli wypracowany ewolucyjnie wewnętrzny sterownik nastrojów zawodzi? Co jeśli pewnych uczuć jest w nas więcej, niż tego potrzebujemy? Psychiatria ewolucyjna pomaga ocenić ich adekwatność do sytuacji i wskazać ścieżki do poprawy samopoczucia, podkreślając, że dla poprawnego funkcjonowania systemu alarmowego naszego organizmu nieuniknione są czasem fałszywe alarmy.
48,61
69,00 zł
Okładka książki Innowacje - Start-upy - ryzyko
W książce poruszono zagadnienia dotyczące warunków rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć, w szczególności realizowanych przez start-upy. Autorka podjęła próbę diagnozy oraz wskazania przyczyn wciąż niezadowalającego poziomu rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć warunkujących rozwój polskiej gospodarki. Sformułowała szereg wniosków i rekomendacji dla poszczególnych aktorów start-upowego ekosystemu, w szczególności dla start-upów planujących nawiązać współpracę z inwestorami. Inicjatorzy innowacyjnych biznesów mogą w książce znaleźć wiele cennych wskazówek w zakresie: • projektowania start-upu, • zarządzania ryzykiem, • pozyskiwania wsparcia doradczego oraz finansowego.
35,22
50,00 zł
Okładka książki Motywowanie pracowników w organizacji w.2
OpisSpis treściO autorzeOpinie i oceny (0) W książce „Motywowanie pracowników w organizacji" przedstawiam najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację, pracowników. Omawiam najważniejsze obszary oddziaływujące na motywację m.in. komunikację interpersonalną, pracę zespołową, zarządzanie konfliktem oraz przywództwo. Książka stanowi próbę odpowiedzi na kilka podstawowych pytań: - co motywuje ludzi do działania, - jak otoczenie organizacji determinuje poziom motywacji, - jak zarządzać podstawowymi obszarami motywacji. Motywacja pracowników jest jednym z kluczy do sukcesu organizacji. Pracownik zadowolony, identyfikujący się z organizacją i lubiący swoją pracę to pracownik efektywny, zaangażowany, wydajny, lojalny wobec praco dawcy oraz skuteczny. Istota efektywności pracy człowieka polega na pozyskaniu jego wewnętrznej motywacji.
38,75
55,00 zł
Okładka książki Technika pisania prac magisterskich i licencj.
Niniejsza publikacja ma charakter praktycznego poradnika dla osób piszących prace dyplomowe, ze szczególnym uwzględnieniem prac magister­skich. Jest ona adresowana w zasadzie do wszystkich studentów, zarówno tych, którzy są w trakcie przygotowywania pracy magisterskiej, jak i do tych, którzy chcieliby zawczasu poznać prawidła rządzące pisarstwem naukowym. Znaleźć tutaj można praktyczne rady, które pozwolą uniknąć wie­lu błędów natury formalnej, często kompromitujących autorów prac magisterskich. Książka składa się z czterech części i aneksu. W części pierwszej omówione są podstawowe reguły związane z metodologią, dotyczące treści pracy. Konsekwentne ich stosowanie daje gwarancję, iż praca będzie myślowo spójna i uporządkowana. W części drugiej zaprezentowane są wymogi dotyczące strony technicznej i wizualnej pracy, w trosce o to, by praca przyszłego magistra była es­tetyczna i praktyczna w lekturze. Owa praktyczność wynika po części z faktu, że w odniesieniu do poszczególnych elementów tekstu (np. przypi­sów) istnieją określone normy, których rzetelne stosowanie ułatwia przekaz treści. Przestrzeganie tych standardów zapewnia zatem pracy komuni­katywność. Część trzecia zawiera praktyczne porady dotyczące procesu przygotowywania pracy dyplomowej. Odpowiada na pytania od czego zacząć pisanie, jak się motywować do pracy, jak poszukiwać materiałów, w jaki sposób je archiwizować oraz jakich błędów, często popełnianych, utrudniających pisanie, unikać. Część czwarta poświęcona jest omówieniu przygotowań, jakie należy poczynić przed obroną pracy oraz informuje jak zachować się podczas egza­minu magisterskiego. Po lekturze tej części student powinien znać oczekiwania recenzentów oraz komisji egzaminacyjnej.
16,91
24,00 zł
Okładka książki Zarządzanie motywacją pracowników w.3
W „Zarządzania motywacją pracowników" przedstawione zostały najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, tworzeniem skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników. Zaprezentowane w książce narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na dwa podstawowe pytania: - Co motywuje ludzi do działania? - Dlaczego ludzie wybierają takie, a nie inne zachowania, np. wydajniej pracują, wykazują większe zaangażowanie, tworzą przyjazną atmosferę, poprawia się praca w zespołach itp.? Motywacja pracowników ma znaczne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Istotnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji. Oprócz aspektów behawioralnych ważną kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp. Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.
30,29
43,00 zł
Okładka książki Kobiece organizacje pozarządowe w Tanzanii
Historia relacji tanzańskich kobiecych NGO z rządem jest pełna trudnych momentów, ale też wydarzeń przełomowych, które przyczyniły się do wzmocnienia statusu kobiet w tym państwie oraz upowszechnienia agendy na rzecz równouprawnienia. Rozwój sektora organizacji pozarządowych w Tanzanii jest przykładem owocnej walki o miejsce w przestrzeni publicznej. Dokumentuje wysiłek na rzecz dialogu z tymi, od których zależała społeczna zmiana - z władzą i zagranicznymi donatorami. I choć nie sposób zakwestionować znaczenia dokonanych reform, to obecna sytuacja polityczna skłania ku postawieniu pytań o przyszłość NGO oraz trwałość sukcesów wywalczonych przez nie w poprzednich dekadach.
42,27
60,00 zł
Okładka książki Doświadczanie uczenia się w średniej dorosłości
Tematyka książki oscyluje wokół andragogiki i zagadnień wpisujących się w obszar zainteresowania psychologii rozwojowej. Jej celem jest poznanie fenomenu uczenia się człowieka dorosłego w okresie średniej dorosłości, zwłaszcza uwarunkowań podejmowania przez niego aktywności edukacyjnej. Za fundament analizy uwarunkowań uczenia się oraz obszarów edukacyjnych przyjęto podejście fenomenograficzne, które zostało skonstruowane dla potrzeb prowadzenia badań nad procesami uczenia się. Przedmiotem badań w prezentowanej publikacji uczyniono doświadczenia edukacyjne osób znajdujących się w okresie średniej dorosłości. Postępowanie badawcze dążyło do ustalenia, w jaki sposób osoby dorosłe doświadczają uczenia się. Chodziło o dotarcie do istoty doświadczenia fenomenu uczenia się przez osoby w średniej dorosłości. Problematyka podjęta w publikacji ma charakter głosu w otwartej dyskusji na temat miejsc, sytuacji, okoliczności uczenia się osób w średniej dorosłości. Książka pozwala udoskonalić wiedzę na temat uczestnictwa osób dorosłych w całożyciowym uczeniu się. Stworzona w niniejszej publikacji matryca uwarunkowań uczenia się osób w średniej dorosłości jest znaczącym krokiem w kierunku budowania teoretycznego modelu uczenia się przez całe życie.
42,27
60,00 zł
Okładka książki Ryzyko (zagrożenia i szanse) zatrudnienia...
Książka pt. „Ryzyko (zagrożenia i szanse) zatrudnienia Milenialsów. HRM „po nowemu"", autorstwa Anny Lipki (z Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach): • udowadnia, iż Milenialsów charakteryzuje (w porównaniu do Tradycjonalistów, Baby Boomers oraz Generacji X) najwyższa dynamika pokoleniowa (mierzona liczbą zmian/transgresji postaw i wartości) oraz najwyższa oryginalność transgresyjna (mierzona postawami i wartościami o charakterze dyskontynuacyjnym (a nie kontynuacyjnym bądź wahadłowym)), wymuszająca zmiany m.in. w Human Resources Management; • pokazuje dlaczego i przedstawia w jaki sposób należy mierzyć inteligencję generacyjną oraz zaufanie generacyjne w organizacji; • charakteryzuje strategie personalne, które są adekwatne oraz nieadekwatne przy pozyskiwaniu i zatrzymywaniu najmłodszych pracowników; • identyfikuje narzędzia personalne (dotyczące doboru pracowników, ich rozwoju, wynagradzania, kształtowania lojalności, kształtowania czasu i przestrzeni pracy, zarządzania konfliktami), które stosowane wobec Milenialsów zoptymalizują ryzyko personalne związane z ich zatrudnianiem; • prezentuje w szczegółach, w jaki sposób stosować controlling personalny zorientowany na Milenialsów.
40,86
58,00 zł
Okładka książki Praca, opieka, płeć. Nauka o (nie)szczęściu
Kiedy można powiedzieć, że kobieta jest dobrą matką? Intuicyjnie jest to możliwe do określenia, ale czy obiektywnie również? Nie-pewność, co do standardów skłania do ich poszukiwania, często w niezbyt właściwym miejscu. I tu na scenie pojawiają się Instamat-ki; boginie jakości opieki nad dzieckiem, które nie tylko ustalają standardy, ale też identyfikują i kształtują kryteria oceny. A w efekcie kreślą linie oddzielające dobre matki od złych. Wobec niemożności określenia jasnych, absolutnych i obiektywnych kryteriów oceny, perfekcyjne kobiety z idyllicznych obrazków, nierzadko stanowią ważny punkt odniesienia w dokonywaniu samooceny. Instamatki są zawsze cierpliwe, wyrozumiałe, łagodne dla swoich dzieci. Gdy maluch nie chce czegoś zrobić, stosują wymyślne strategie przekony-wania, zamiast po prostu je przekupić lub im zagrozić. Swoje dzieci karmią tylko naturalnymi produktami, żadnych fastfoodów, tłusz-czów nasyconych i glutenu. Nie trzeba dodawać, że każdego dnia gotują obiad w domu, który serwują w bajecznie rozświetlonej słoń-cem jadalni. Zawsze mają zrobione pranie. Wyprasowane i poskładane ubrania leżą karnie na półkach, podłoga jest lśniąca, łóżka zaścielone. A wszystko to wygląda tak prosto i naturalnie, a przy tym jest osiągane z łatwością. (fragment rozdziału: Zazdrość. Porównania) Książka Piotra Michonia wypełnia pewną istotną lukę na polskim rynku wydawniczym, omawia bowiem kwestie związane z opieką, powołując się głównie na literaturę naukową z zakresu psychologii, filozofii, ekonomii czy socjologii, ale napisana jest z myślą o szerszym odbiorcy. Lektura obowiązkowa (...) dla osób zajmujących się rozważaniami nad opieką, ale również dla (...) rodziców. Książka ta pozwala bowiem na zweryfikowanie swojej roli, jako opiekuna/opiekunki, ale i na refleksję nad swoimi zachowaniami. Z recenzji dr hab. Anny Zachorowskiej-Mazurkiewicz, Uniwersytet Jagielloński
35,22
50,00 zł
Okładka książki Przedsiębiorczość kobiet a działalność podmiotów mikrofinansowych w zróżnicowanych uwarunkowaniach k
Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii. W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce. Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie. Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych. Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów. Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
49,32
70,00 zł
Okładka książki Ona - jak przetrwać szkołę średnią, studia i nie zwariować
Dla wielu współczesnych dziewczyn dążenie do sukcesu jest napędzane przez brutalną samokrytykę i ostry lęk przed porażką. Chociaż młode kobiety nigdy przedtem nie odnosiły większych sukcesów - osiągając lepsze wyniki w nauce w liceum i na studiach - nigdy też nie zmagały się z tak wieloma trudnościami. Na pierwszy rzut oka dziewczyny mogą wydawać się wyjątkowe, ale w rzeczywistości są niespokojne i przytłoczone, czując, że bez względu na to, jak bardzo się starają, nigdy nie będą wystarczająco dobre, wystarczająco mądre, wystarczająco ładne, wystarczająco szczupłe, wystarczająco popularne ani wystarczająco seksowne. Rachel Simmons prowadziła badania wśród młodych kobiet przez dwie dekady, a wyniki jej badań dowodzą, że kompetencje dziewczyny nie są równe jej poziomowi pewności siebie - nie oznaczają również, że jest szczęśliwa, odporna, ani że ma wysokie poczucie własnej wartości. Opierając się na obrazowych studiach przypadku, R. Simmons ostrzega, że wychowaliśmy pokolenie młodych kobiet, które są tak skoncentrowane na osiągnięciu celu, że unikają podejmowania zdrowego ryzyka, zbyt dużo myślą o niepowodzeniach i cierpią na syndrom oszusta, uważając, że nie są autentyczne. Spędzając coraz więcej czasu na tworzeniu obrazu doskonałej siebie w mediach społecznościowych, dziewczyny te mają tendencję do wycofywania się z tak istotnych bliskich relacji, które oferują ukojenie i wsparcie oraz wzmacniają poczucie własnej wartości. „Genialne i pełne pasji wezwanie do działania, które ujawnia, jak dziewczyny i młode kobiety cierpią w naszej toksycznej kulturze nieustającej rywalizacji i porównań. Jest to książka, której potrzebują rodzice, by móc zmienić życie swoich córek i pomóc im stać się zdrowymi, szczęśliwymi i wpływowymi dorosłymi kobietami". Rosalind Wiseman, autorka Queen Bees and Wannabes
41,57
59,00 zł
Okładka książki Kierunek dojrzałość
Książka „Kierunek dojrzałość..." oferuje połączenie najnowszych odkryć nauki o mózgu, terapii behawioralnej i studiów przypadku powstałych na podstawie badań tysięcy dzieci i nastolatków, którym Bill i Ned pomogli na przestrzeni lat, by pomóc ci nakierować swoje dziecko na prawdziwą drogę do sukcesu. Jako rodzice możemy towarzyszyć naszym dzieciom tylko do tego momentu. Na pewnym etapie będą one musiały przejąć stery i obrać wytyczony przez siebie kurs. Jednak, nim ta chwila nadejdzie, możemy zrobić bardzo wiele, by przygotować je na to, aby mogły przebyć obraną przez siebie drogę odporne na przeciwności losu i obdarzone wyobraźnią. Na ten problem Bill Stixrud i Ned Johnson zwrócili uwagę wiele lat temu: nawet dzieci osiągające wysokie wyniki zgłaszały się do nich z powodu ostrego stresu i braku motywacji. Wiele z nich uskarżało się na brak kontroli nad własnym życiem. Niektóre wpadały w kłopoty w liceum, inne dostawały się do college'u, po czym załamywały się. Bill jest neuropsychologiem klinicznym, który pracuje z dziećmi zmagającymi się z lękiem i problemami z nauką. Ned jest trenerem motywacyjnym zajmującym się elitarnym tutoringiem. Razem odkryli, że najlepszym antidotum na stres jest podarowanie dzieciom większego poczucia kontroli nad własnym życiem. To jednak nie oznacza zupełnego wyzbycia się władzy rodzicielskiej. Autorzy tej przełomowej książki zdradzają, w jaki sposób możemy czynnie pomóc swoim dzieciom wyrzeźbić mózg, który będzie odporny i gotowy na nowe wyzwania.
41,57
59,00 zł
Okładka książki Opiekunowie rodzinni
Kim są opiekunowie rodzinni i czy jest ich wielu? Z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć każdego dnia? W jaki sposób ich rzeczywisyość mogą zmienić uregulowanie prawne, władze lokalne, samorządowe, pracodawcy, najbliższe otoczenie, znajomi, rodzina, ale też każdy z nas? Bo to, że rzeczywistośc trzeba pilnie zmienić, jest oczywiste.
49,32
70,00 zł
Okładka książki Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach
Publikacja „Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach" przeznaczona jest zarówno dla studentów, jak i praktyków życia gospodarczego. Dzięki dużej ilości przykładów i zadań do samodzielnego rozwiązania stanowi ona doskonałą bazę do opanowania podstaw finansów przedsiębiorstw. Prosty język, częste odwołania do rzeczywistych problemów i przepisów prawa oraz bogate podstawy teoretyczne czynią publikację bardzo użyteczną zarówno dla osób rozpoczynających naukę o finansach, jak i dla posiadających już pewną wiedzę. Lektura książki „Finanse przedsiębiorstw w przykładach i zadaniach" dostarczy podstawowej wiedzy na temat finansów przedsiębiorstw, a w szczególności: • sposobów finansowania podstawowej działalności firmy, cyklu obiegu gotówki w przedsiębiorstwach, płynności finansowej i jej znaczenia dla bezpieczeństwa funkcjonowania firmy, wyceny kosztu kredytu kupieckiego, • przepływów pieniężnych w ramach poszczególnych działalności przedsiębiorstw, ich znaczenia dla funkcjonowania firmy i efektywności prowadzenia działalności gospodarczej, • kosztów pozyskania kapitału od podmiotów zewnętrznych, umiejętności określania średniego ważonego kosztu kapitału i jego znaczenia dla funkcjonowania firmy, • akcji jako jednostek udziałowych przedsiębiorstwa, praw akcjonariuszy, wycenie akcji przez rynek i sposobach określania ich wartości dla inwestorów zewnętrznych z uwzględnieniem metody porównawczej, metod dyskontowych i metody opartej na EVA, • obligacji jako alternatywnej metodzie pozyskania kapitału, rodzajach obligacji i metodzie ich kwotowania, metodach wyceny i konstruowania portfela obligacji odpornego na zmianę stóp procentowych.
33,15
51,00 zł
Okładka książki Różnice kulturowe w biznesie
Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka, czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier. Ta książka umożliwia znalezienie trafnych i przekonujących odpowiedzi na następujące pytania: - Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe? - Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko? - Jaki związek ma religia z biznesem? - Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać? - Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu? - Gdzie „czas to pieniądz", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem? - Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajach gestem akceptacji? - Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części? - Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter? - Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy? - W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym? - Gdzie rozmowy biznesowe obficie „podlewa się" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość? - Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności? - Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
40,16
57,00 zł
Okładka książki Komunikacja w polityce i w biznesie
W epoce, w której media społecznościowe wypierają tradycyjne kanały komunikacji i w której obraz zaczyna odgrywać dominującą rolę, umiejętność skutecznego komunikowania się jest ważna jak nigdy. Jest ona kluczowym czynnikiem sukcesu w każdej działalności, od najwyższego do najniższego poziomu, niezbędnym, aby dostać się na szczyty i przekazać innym swoje myśli. Sztuka komunikacji nie jest nauką ścisłą, jako że nie ma ona jakichś regulujących ją zasad, a jeśli są, to ciągle się zmieniają i z tego powodu trudno je ująć np. w podręcznik. Można jednakże próbować poznać je - także z perspektywy kobiet - poprzez obserwację wydarzeń, analizę dawnych i obecnych modeli komunikacji oraz badanie zjawisk związanych z zachowaniami społecznymi. Dzięki różnorodnym doświadczeniom autorów i wykorzystaniu wypowiedzi autorytetów, ta prowokacyjna książka przedstawia najnowsze metody doskonalenia komunikacji interpersonalnej, wzbogacając to wszystko wywiadami, cytatami i elementami tematów kontrowersyjnych, takich jak seks i władza. Ukoronowaniem tego bogatego materiału są rysunki Piergiorgia Mulasa.
41,57
59,00 zł
Okładka książki Serwowanie piwa
Nie wystarczy dysponować znakomitym piwem w beczce lub w butelkach, aby zapewnić klientom kufel wspaniałego napoju i wielkie przeżycia przy jego piciu. Tak samo jak proces warzenia piwa, ważne są takie czynniki związane z jego serwowaniem, jak: temperatura, przechowywanie w beczce, urządzenie do rozlewania, rodzaj szklanki i sposób nalewania. Niniejsza książka omawia szczegółowo jak samemu zbudować urządzenie do rozlewania, jak się nim posługiwać i utrzymywać w idealnym stanie. Opisuje zasady działania i eksploatacji beczek, podłączeń oraz aparatury. Pokazuje jak wybierać i przygotowywać szklanki oraz jak prawidłowo nalewać do nich piwo. Omówione zagadnienia: • pomieszczenia: piwnica, chłodnia, strefa nalewania, • urządzenie do rozlewania, • zawory beczek i głowice/złącza urządzenia do rozlewania, • krany do nalewania piwa, • szklanki - rodzaje i użytkowanie, • prawidłowe rozlewanie i nalewanie, • regulacja urządzenia do rozlewania, • budowa własnego urządzenia do rozlewania, • konserwacja, czyszczenie i sanityzacja linii, złączy i kurków.
27,48
39,00 zł
Okładka książki Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne
Książka „Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne - znaczenie orientacji przedsiębiorczej sukcesora dla internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego" traktuje o ważnym, z punktu widzenia rozwoju i zachowaniu ciągłości międzygeneracyjnej przedsiębiorstwa rodzinnego, aspekcie przygotowania sukcesorów do przejęcia biznesu rodzinnego. Wcześniejsze badania nad wpływem procesu sukcesji na proces internacjonalizacji firmy pokazują, że zmiana pokoleniowa może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Badaniom poddano orientację przedsiębiorczą sukcesora, podejmując tym samym próbę określenia roli wymiarów orientacji przedsiębiorczej, czyli proaktywności, innowacyjności, skłonności do ryzyka, agresji konkurencyjnej oraz autonomii, w międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa rodzinnego. W takim ujęciu obszar ten był dotychczas niezbadany, a książka może przyczynić się do lepszego zrozumienia nie tylko wagi rozwoju kapitału ludzkiego, głównie sukcesorów, ale również specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu międzynarodowym. Monografia integruje aspekty teoretyczne i praktyczne związane z istotą przedsiębiorstw rodzinnych, procesem sukcesji oraz internacjonalizacją. Publikacja skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, teoretyków nauk ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych, dla których może stać się źródłem inspiracji, jak również okazją do zainicjowania twórczego dyskursu naukowego. Przeprowadzona analiza teoretyczna i empiryczna może stanowić źródło wiedzy dla przedsiębiorców rodzinnych, ale również wszelkich podmiotów internacjonalizujących swoją działalność.
54,95
78,00 zł
Okładka książki Zaufanie w relacji lekarz - pacjent.
Zaufanie, stanowiąc wskazówkę, jest niezbędne do podejmowania decyzji czy współpracy. Ponadto zmniejsza niepewność, mobilizuje podmiotowość, zwiększa otwartość i życzliwość wobec innych. Zaufanie do lekarza pełni dodatkowo terapeutyczną rolę, która pomaga pacjentom uwierzyć w swoje możliwości wygrania z chorobą oraz brać aktywny udział we współtworzeniu usługi medycznej i skutecznym leczeniu. Zaufanie pozwala także wierzyć, że lekarz wykorzysta swoją wiedzę w jak najlepszym interesie pacjenta. W niniejszej monografii można znaleźć więc następujące zagadnienia: • istotę i rodzaje zaufania, • znaczenie i wymiary zaufania w relacji lekarz - pacjent, • wielopoziomowe uwarunkowania zaufania pomiędzy pacjentem a lekarzem, • konsekwencje dla lekarzy i zarządzania zakładem opieki zdrowotnej wynikające z opartej na zaufaniu relacji lekarz - pacjent, • rekomendacje dla zakładów opieki zdrowotnej i lekarzy. „Monografia powstała w oparciu o rzetelnie przeprowadzony przegląd literatury. Autorka posługuje się nią w sposób wskazujący na Jej wysoką dojrzałość naukową. [...] Badanie własne, którego wyniki przedstawione zostały w pracy, przygotowano w sposób wzorowy i wzorcowy. [...] Począwszy od budowy modelu badawczego, poprzez zidentyfikowanie zmiennych do badania, dobór próby i metody badań, a następnie analizy wyników, opisany projekt badawczy reprezentuje światowe standardy w zakresie uprawiania nauki". Prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu „Wybrany przez Autorkę temat, należy uznać za oryginalny i aktualny pod względem badawczym. Aspekt oryginalności wynika z podjęcia próby zebrania i uporządkowania informacji na temat zaufania lekarz - pacjent, biorąc pod uwagę wielopoziomowe uwarunkowania i konsekwencje. [...] Uważam więc, że studia nad taką problematyką są potrzebne, a ich modelowe ujęcie sprawia, że posiadają nowatorski charakter". Dr hab. Monika Dobska, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
63,56
79,00 zł
Okładka książki Szczęście i jego determinanty ekonomiczne
Jednym z celów ekonomii jako nauki jest dociekanie, jak ludzie wykorzystują swoje ograniczone zasoby, aby w jak największym stopniu zaspokajać swoje potrzeby. Nie mogąc zaspokoić wszystkich pragnień, człowiek dokonuje selekcji, co jest dla niego ważniejsze, a co mniej. Zaspokojenie tych najbardziej kluczowych potrzeb przynosi człowiekowi szczęście, daje mu zadowolenie i czyni go osobą spełnioną. W niniejszej książce Autor stawia sobie za cel sprawdzenie, jakie cechy ludzi determinują szczęście, szczególnie uwzględniając sferę ekonomiczną ich życia, tj. tę związaną z edukacją, pracą i karierą oraz sytuacją materialną. Z książki Czytelnik dowie się: • czym jest szczęście i jaką rolę w jego osiąganiu odgrywają ludzkie potrzeby i wyznawane wartości, • czy istnieją uniwersalne źródła szczęścia i które z ekonomicznych determinant najbardziej się do niego przyczyniają, • jakimi cechami powinien charakteryzować się przeciętny homo oeconomicus, aby zmaksymalizować szanse na osiągnięcie szczęścia, • jakie decyzje życiowe dotyczące sfery finansowej nas uszczęśliwiają, a jakie nam je odbierają. Książka stanowi ważną i ciekawą lekturę dla psychologów, socjologów, pracowników instytucji społecznych oraz wykładowców i studentów uczelni ekonomicznych, a także wszystkich osób zainteresowanych poszukiwaniem szczęścia.
62,00
88,00 zł
1
/
2
/
3
/
4
/
5
... 5
Idź do strony:
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka