KATEGORIE
KONTO
tylko dostępne
sortuj:
tytuł
cena
data
Okładka książki Impuls. Jak podejmować właściwe decyzje dotyczące zdrowia, dobrobytu i szczęścia
LAUREAT NAGRODY NOBLA 2017 Codziennie podejmujemy wiele decyzji, począwszy od inwestycji finansowych, wyboru szkoły, tego, co jemy, po sprawy, o które chcemy walczyć. Często decyzje te są nietrafione. Powodem jest to, że będąc ludźmi, jesteśmy podatni na wszelkiego rodzaju błędy, które mogą prowadzić do bolesnych pomyłek. Na wieść o otrzymaniu nagrody Nobla Thaler złożył deklaracje „Postaram się wydać nagrodę w możliwie najmniej racjonalny sposób”, żartobliwie przedstawiając istotę swej teorii „szturchnięcia” (impulsu). Ludzie nie zachowują się racjonalnie, bo nie jesteśmy w stanie racjonalnie się zachowywać, kierujemy się własnymi, partykularnymi korzyściami, ale też jesteśmy w stanie uwzględnić fundamentalne wartości, a ponad to nie mamy cierpliwości, nie jesteśmy w stanie być zawsze zdyscyplinowani i racjonalni. Co jednak zrobić, by nasze wybory były racjonalne? O tym jest właśnie teoria szturchnięcia Thalera, która sprawia, że nie ma konfliktu między swobodą wyboru a przymusem. Libertariański paternalizm! Co należy zrobić, by ludzie podejmowali korzystne dla siebie decyzje? Szturchnąć ich! Koncepcja Thalera jest istotnym wsparciem w budowaniu m.in. pracowniczych programów emerytalnych czy opieki zdrowotnej. Ludzie potrzebują impulsów, szturchnięcia ich!
37,15
49,90 zł
Okładka książki Impuls.Jak podejmować właściwe decyzje ZYSK i S-KA
RZEŁOMOWA KSIĄŻKA O TYM, JAK MOŻNA WYKORZYSTAĆ NOWĄ NAUKĘ, JAKĄ JEST ARCHITEKTURA WYBORU, TAK BY STAŁA SIĘ ONA DLA LUDZI IMPULSEM DO PODEJMOWANIA LEPSZYCH ŻYCIOWYCH DECYZJICodziennie podejmujemy wiele rozmaitych decyzji, począwszy od inwestycji finansowych, wybór szkoły dla naszych dzieci, tego, co jemy, po sprawy, o które chcemy walczyć. Niestety, często decyzje te są nietrafione. Powodem, jak wyjaśniają autorzy, jest to, że będąc ludźmi, jesteśmy podatni na wszelkiego rodzaju błędy poznawcze, które mogą prowadzić do bolesnych pomyłek. Autorzy zachęcają, abyśmy wkroczyli do alternatywnego świata, który traktuje ludzką omylność jako oczywistość. Pokazują, że poznając, w jaki sposób ludzie myślą, możemy tak zaprojektować środowisko, aby ludziom łatwiej było wybierać to, co jest lepsze dla nich, ich rodzin i społeczeństwa. Używając barwnych przykładów z najważniejszych aspektów życia, dowodzą, że starannie dobrane założenia architektury wyboru mogą być impulsem do podążenia w korzystnym kierunku, nie ograniczając jednocześnie wolności wyboru.""Jak często czytasz książkę, która jest zarówno ważna, jak i zabawna, zarówno praktyczna, jak i głęboka? Ten klejnot wśród książek przedstawia najlepszy pomysł, jaki wydała ekonomia behawioralna. Dzięki niej nasze decyzje będą bardziej trafne, a świat stanie się lepszym miejscem"". Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla z ekonomiiRichard H. Thaler jest profesorem ekonomii behawioralnej na Uniwersytecie Chicagowskim oraz dyrektorem Center for Decision Research.Cass R. Sunstein jest profesorem prawoznawstwa na Wydziale Prawa i Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Chicagowskiego.
29,71
39,90 zł
Okładka książki Nudge
'Probably the most influential popular science book ever written' - BBC Radio 4 'Nudge has changed the world. You may not realise it, but as a result of its findings you're likely to live longer, retire richer and maybe even save other people's lives' - The Times From Cass R. Sunstein and Richard H. Thaler, winner of the 2017 Nobel Prize in Economics, Nudge is the book that has changed the way we think about decision-making Nudge is about choices - how we make them and how we can make better ones. Every day we make decisions: about the things that we buy or the meals we eat; about the investments we make or our children's health and education; even the causes that we champion or the planet itself. Unfortunately, we often choose poorly. We are all susceptible to biases that can lead us to make bad decisions. And, as Thaler and Sunstein show, no choice is ever presented to us in a neutral way. By knowing how people think, we can make it easier for them to choose what is best for them, their families and society. Using dozens of eye-opening examples and original research, the authors demonstrate how to nudge us in the right directions, without restricting our freedom of choice.
36,33
44,06 zł
Produkt niedostępny
1
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj