KATEGORIE
KONTO
tylko dostępne
sortuj:
tytuł
cena
data
Okładka książki Prawo w medycynie w6
Skrypt "Prawo medyczne" przedstawia regulacje prawne obowiązujące w polskich przepisach w odniesieniu do wykonywania zawodów medycznych oraz przybliża poglądy doktryny, a także orzecznictwa na zagadnienia związane z problematyką błędów medycznych i odpowiedzialności osób wykonujących zawody medyczne za ich popełnienie. Publikacja zawiera omówienie zagadnień dotyczących m.in.: wykonywania zawodu medycznego, form wykonywania zawodu, podstawowych obowiązków pracownika medycznego wynikających z wykonywania zawodu, praw personelu medycznego, zgody pacjenta, definicji i klasyfikacji błędów medycznych, odpowiedzialności cywilnej i karnej, odpowiedzialności pracowniczej, zdarzeń medycznych. Skrypt jest adresowany przede wszystkim do studentów medycyny kierunków lekarskiego, pielęgniarstwa, położnictwa, ratownictwa, studentów prawa, jak również do osób wykonujących zawód medyczny, pielęgniarki, położnej, ratownika medycznego, diagnosty laboratoryjnego, adwokata, radcy prawnego, a także do wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniami prawnomedycznymi, chociażby pacjentów, w związku z udzielaniem im świadczeń zdrowotnych i występowaniem błędów medycznych.
58,62
69,00 zł
Okładka książki Prawo wykroczeń
Stan prawny: 4 stycznia 2021 r. Książka zawiera: Tekst ustawy Kodeks wykroczeń, Tekst ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, Indeks rzeczowy. Seria "Twoje Prawo" zawiera: Boldowanie najnowszych zmian Przypisy od Redakcji Czytelne hasła i teksty Indeks rzeczowy
13,37
Okładka książki Prawo handlowe (wydanie 4/2020).
W podręczniku Prawo handlowe przedstawiono podstawowe regulacje z zakresu prawa handlowego. Omówiono przepisy prawa spółek oraz te elementy prawa gospodarczego, które pozostają z nimi w ścisłym związku. Wyjaśniono podstawowe regulacje prawa rynku kapitałowego powiązane normatywnie i konstrukcyjnie z prawem spółek handlowych oraz podstawowe instrumenty finansowe obrotu gospodarczego. W wydaniu czwartym uwzględniono m.in.: pakiet zmian wprowadzonych do KSH w związku z pandemią COVID-19, które weszły w życie 31.3.2020 r., nowelizację KSH wprowadzającą tzw. dematerializację akcji i rejestry akcjonariuszy, która wchodzi w życie w całości 1.3.2021 r. Zagadnienia przedstawione w podręczniku zainteresują z pewnością nie tylko studentów wydziałów prawa i ekonomii, ale również mogą okazać się użyteczne dla praktyków – uczestników obrotu gospodarczego.
59,00
Okładka książki PRAWO KARNE (wydanie 7). Stan prawny sierpień 2020
Skrypt Prawo karne zawiera najbardziej istotne wiadomości z zakresu prawa karnego. Omówione zagadnienia dotyczą m.in.: pojęcia prawa karnego, źródeł prawa karnego, definicji i struktury przestępstwa, kontratypów, form stadialnych i zjawiskowych przestępstwa, zbiegu przestępstw i przepisów, środków penalnych, typów przestępstw. W 7. wydaniu omówiono najnowsze zmiany przepisów karnych w związku z wystąpieniem COVID-19 oraz dotyczące karalności nielegalnej adopcji, a także uaktualniono literaturę przedmiotu. Skrypt opracowano z myślą o studentach i absolwentach wydziałów prawa oraz administracji, a także innych kierunków studiów, które przewidują wykłady z przedmiotu prawo karne. Służyć może pomocą także doktorantom i prawnikom praktykom. Stan prawny: sierpień 2020
69,00
Okładka książki Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne
Podręcznik Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne został przygotowany przez zespół autorów z Katedry Prawa i Postępowania Administracyjnego Uniwersytetu Warszawskiego. Większość z nich ma bogate doświadczenie praktyczne jako adwokaci, radcowie prawni czy sędziowie. Autorzy dążyli do wskazania, z jednej strony, podstaw określonych instytucji procesowych, z drugiej zaś, do zamieszczenia informacji praktycznych, a także odnotowania co istotniejszych orzeczeń sądów administracyjnych i Sądu Najwyższego, dotyczących zagadnień proceduralnych ujętych w podręczniku. Praca obejmuje trzy podstawowe procedury administracyjne – postępowanie ogólne, podatkowe i egzekucyjne oraz zawiera także części dotyczące postępowania przed sądami administracyjnymi, postępowań szczególnych (m.in. przed prezesem UOKiK i przed Sądem Ochrony Konkurencji) i postępowania administracyjnego w Unii Europejskiej. W podręczniku zawarto omówienie zagadnień dotyczących m.in.: przepisów ogólnych postępowania administracyjnego, przepisów szczególnych w sprawach ubezpieczeń społecznych, administracyjnych kar pieniężnych, postępowań prowadzonych przed Prezesem UOKiK, postępowań przed wojewódzkim sądem administracyjnym, uchwał Naczelnego Sądu Administracyjnego, postępowania w razie zaginięcia lub zniszczenia akt, postępowań administracyjnych w Unii Europejskiej, społeczeństwa cyfrowego, nowych technologii w administracji publicznej. Czytelnik otrzymuje pracę pokrywającą cały, podstawowy obszar postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego. Praca ta jest kierowana do dwóch grup Czytelników. Pierwszą z nich są studenci studiów prawniczych i administracyjnych prawa, drugą zaś – praktycy zajmujący się postępowaniem administracyjnym jako sędziowie sądów administracyjnych, pracownicy administracji publicznej (państwowej i samorządowej), albo osoby występujące w konkretnych sprawach administracyjnych czy podatkowych jako strony lub pełnomocnicy stron. W 2. wydaniu podręcznika uwzględniono zmiany związane z pandemią COVID-19, nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych (RODO), wyrok TK w sprawie dochowania terminu przy złożeniu przesyłki u operatora pocztowego za granicą (kraje UE i EFTA), zmiany dotyczące pełnomocnika do doręczeń oraz związane z informatyzacją działalności sądów administracyjnych. Stan prawny: wrzesień 2020
69,00
Okładka książki Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy towarzyszące WYD.8/2020. Stan prawny: 20 sierpnia 2020 r
Stan prawny: 20 sierpnia 2020 r. Publikacja zawiera zmiany wchodzące w życie: Kodeks postępowania administracyjnego 18.4.2020 r. – Ustawa z 16.04.2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020 r. poz. 695) 11.08.2020 r. – Ustawa z 16.07.2020 r. o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (Dz.U. z 2020 r. poz. 1298) Prawo o ustroju sądów administracyjnych 7.7.2020 r. – Ustawa z 31.03.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 568) 7.7.2020 r. – Ustawa z 20.12.2019 r. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych, ustawy o Sądzie Najwyższym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 190) Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi 30.7.2020 r. – Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji 30.7.2020 r. - Ustawa z 30.08.2019 r. o zmianie ustawy - Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1798) 30.7.2020 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) 30.10.2021 r.- Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym 1.1.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym 20.2.2021 r. – Ustawa z 04.07.2019 r. o zmianie ustawy w postępowaniu w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1553) - w podwójnym stanie prawnym 20.2.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym 1.3.2021 r. – Ustawa z 30.08.2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1798) - w podwójnym stanie prawnym 30.4.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym 30.10.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym Ordynacja podatkowa 1.1.2021 r. – Obwieszczenie Ministra Finansów z 14.08.2020 r. w sprawie wysokości kwoty wymienionej w art. 41 § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa na rok 2021 (M.P. z 2020 r. poz. 730) 1.1.2021 r. – Obwieszczenie Ministra Finansów z 13.08.2020 r. w sprawie wysokości kwoty wymienionej w art. 262 § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa na rok 2021 (M.P. z 2020 r. poz. 729) 1.1.2021 r. – Przepisy wprowadzające ustawę z 11.09.2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2020) - w podwójnym stanie prawnym 20.2.2021 r. – Ustawa z 04.07.2019 r. o zmianie ustawy w postępowaniu w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1553) - w podwójnym stanie prawnym 1.3.2021 r. – Ustawa z 19.07.2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1655) - w podwójnym stanie prawnym
45,00
Okładka książki COVID-19 Ustawy antykryzysowe Zbiór przepisów z omówieniem
Opracowanie zawiera omówienie zmian w prawie, w zakresie cywilnym, gospodarczym i karnym, które zostały wprowadzone do polskiego porządku prawnego ustawami regulującymi materię COVID. Stan prawny: 22 kwietnia 2020 r. Nadrzędnym założeniem wprowadzonego pakietu ustaw jest zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom, przez rozszerzenie zakresu zastosowania mechanizmów obowiązujących w ustawie z 2.3.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID–19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych. Ponadto zmiany pozwalają na wprowadzenie nowych instytucji, które mają ograniczyć negatywne skutki wprowadzonych obostrzeń i zakazów w obszarze gospodarki. W opracowaniu największą część poświęcono omówieniu tych problemów. Nowe przepisy, tzw. tarcza antykryzysowa w głównej mierze regulują materię związaną z szeroko pojętym prawem gospodarczym oraz prawem pracy. Jednak przepisy wprowadzone na mocy ustawy z 31.3.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw nie dotyczą wyłącznie sytuacji prawnej przedsiębiorców i pracowników. Wspomniana ustawą nowelizuje i w istotny sposób zmienia szereg aktów prawnych regulujących materię prawa karnego – najważniejsze z nich zostały omówione w tej pozycji. Opracowanie zawiera ponadto teksty najważniejszych aktów prawnych, regulujących sytuację epidemiologiczną związana z epidemią koronawirusa w Polsce.
35,26
49,00 zł
Okładka książki Postępowanie cywilne w pigułce w6
Publikacja stanowi kompleksowe opracowanie do nauki i powtórki przed egzaminem. W książce zostały zawarte najważniejsze zagadnienia z zakresu postępowania cywilnego. Szybkie zapamiętywanie informacji ułatwi przejrzysta struktura Wyróżnienia najważniejszych informacji Przykłady ułatwiające zrozumienie materiału Schematy i tabele pomocne w zapamiętaniu Testy sprawdzające poziom wiedzy
29,90
Okładka książki Wiek emerytalny z perspektywy ekonomicznej
W monografii poruszono problematykę kształtowania wieku emerytalnego. Wychodząc od osadzenia parametru wieku emerytalnego w perspektywie mikro- i makroekonomicznej, jak i relacjach międzypokoleniowych, przeprowadzono analizę trendów wieku emerytalnego oraz dokonano oceny wpływu modelu systemu emerytalnego na ustawowy i efektywny wiek emerytalny. W studium empirycznym podjęto próbę identyfikacji determinant aktywności zawodowej osób w wieku okołoemerytalnym na podstawie danych makro dla 21 krajów europejskich za lata 2008–2014. Wykorzystując metody statystyczno-ekonometryczne, obok ustawowego wieku emerytalnego zidentyfikowano również inne czynniki wpływające na aktywność zawodową osób starszych, w tym: obciążenie demograficzne, stan zdrowia, bezrobocie, poziom wykształcenia, samozatrudnienie, stopień profesjonalizacji wykonywanego zawodu. Monografię uważam za oryginalną nie tylko w kontekście literatury krajowej, ale i międzynarodowej. Tak głębokiego spojrzenia na ekonomiczną problematykę wieku emerytalnego trudno doszukać się w dotychczasowych publikacjach. Cechą szczególną monografii jest rzadko spotykana integracja podejścia teoretycznego i empirycznego oraz wnioskowanie na podstawie dużej liczby danych, opracowanych z użyciem trafnie dobranych metod badawczych. Prof. dr hab. Maria Cieślak profesor emerytowany Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu Bardzo trafne jest stwierdzenie w podsumowaniu: „W tym kontekście efektywny wiek emerytalny można traktować jako pewną miarę sprawiedliwości międzypokoleniowej. Jeśli ludzie żyją coraz dłużej i obciążenie demograficzne rośnie, a efektywny wiek emerytalny za tym nie nadąża, to jest to przejaw niesprawiedliwości międzypokoleniowej”. Połączenie tak wielu wymiarów analizy, do tego dokonanej w szerokim międzynarodowym badaniu porównawczym, czyni z omawianej monografii pracę wyjątkową, nie tylko w polskiej, ale i światowej literaturze z zakresu ekonomii emerytalnej. Prof. dr hab. Maciej Żukowski Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
99,00
Okładka książki Transfery władzy własności i wartości w przedsiębiorstwach rodzinnych
...warto od razu stwierdzić, że praca w pełni spełnia wymogi stawiane publikacjom naukowym i może być rekomendowana do wydania. Zarówno w odniesieniu do obszaru problemowego o dużej aktualności, zastosowanych narzędzi badawczych, sprawności posługiwania się aparatem pojęciowym przynależnym reprezentowanej dyscyplinie, czy umiejętnościom krytycznej analizy tekstów i formułowania wniosków nie budzi zastrzeżeń. Jest dziełem dojrzałym, wnoszącym istotny wkład w rozwój dyscypliny i dziełem ciekawym poznawczo. Można ją traktować zarówno jako ciekawą lekturę dla specjalistów, dowód dojrzałości naukowej przy ubieganiu się o kolejne szczeble kariery naukowej, a określone jej fragmenty mogą być przydatnym zbiorem narzędzi i argumentów w praktyce przeprowadzania procesów sukcesyjnych. Dr hab. Krzysztof Safin, prof. WSB we Wrocławiu (...) dr R. Zajkowski w swoich rozważaniach empirycznych koncentruje się na różnicach w sposobie zarządzania przedsiębiorstwem w różnych fazach procesu sukcesji. Ten wątek nie jest eksplorowany w literaturze polskiej i niewiele mu się poświęca miejsca w literaturze światowej (...). Nie ulega wątpliwości, że dzieło dr. Roberta Zajkowskiego stanowi osiągnięcie tego naukowca, wpisując się znakomicie w aktualne dyskusje na temat wsparcia przedsiębiorstw rodzinnych i wzmocnienia ich wizerunku jako formuły biznesu, na który zasługują. Dr hab. Wojciech Popczyk Uniwersytet Łódzki
99,00
Okładka książki Prawna ochrona rodziny - skrypt dla studentów...
Podręcznik jest adresowany do studentów pedagogiki, zwłaszcza studiów sprofilowa­nych ku pedagogice opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej, ale też pracy socjalnej, socjologii, psychologii, a także słuchaczy studiów podyplomowych dotyczących tych ob­szarów wiedzy. W programach studiów na tych kierunkach są prowadzone zajęcia dotyczące prawnych aspektów funkcjonowania rodzi­ny, a na resocjalizacji (chociaż nie tylko) również z zakresu prawa karnego i postępowania w sprawach nieletnich. Za­łożeniem tego opracowania jest przekazanie wiedzy prawniczej w sposób komunikatywny. Chcąc powiedzieć możliwie wiele w języku możliwie przystępnym, pominięto zagad­nienia ściśle jurydyczne, pod względem teoretycznym interesujące dla prawników, jednak mało przydatne, czy też zbędne, dla adresatów książki. Zminimalizowano też przekaz na temat tych zagadnień, które nie wiążą się z realizacją ich zawodowych zadań (np. kwestia ustrojów majątkowo-małżeńskich). Jednak największy wysiłek położono na w miarę przyjazną nieprawnikom semantykę wywodów.
65,00
Okładka książki Rekrutacja i selekcja personelu
Znaleźć, przyciągnąć i wybrać najlepszych kandydatów! Jakie błędy są najczęściej popełniane w procesie rekrutacji? Skąd czerpać informacje o kandydatach? Jakimi metodami można weryfikować ich umiejętności? Jakie korzyści i zagrożenia wiążą się z każdą z metod rekrutacyjnych? Co zrobić, żeby nie odrzucić najlepszych kandydatów na wstępie? Kiedy warto korzystać z pomocy zewnętrznej firmy rekrutacyjnej? Skuteczność w rekrutacji i selekcji wiąże się ze szczególną kombinacją osobistych uzdolnień z dobrą znajomością psychologii oraz bogatym doświadczeniem życiowym i zawodowym. Przestudiowanie przebiegu procesów rekrutacji i selekcji w ich różnych praktycznych wariantach, uważna analiza metod i narzędzi w nich wykorzystywanych pozwoliły na opisanie rekrutacji jako zbioru rozmaitych procedur skutecznego działania. Warto zapoznać się z tymi procedurami i nauczyć się nimi posługiwać, aby działać skutecznie, niezależnie od posiadania szczególnych, osobistych talentów rekrutacyjnych. Każdy, kto zrozumie istotę tych procedur oraz nauczy się rzetelnie i skutecznie je przeprowadzać, ma szansę osiągnąć w rekrutacji sukces. W najnowszym, czwartym wydaniu wprowadzono do tekstu książki wiele zmian wynikających z konieczności uwzględnienia dynamicznego rozwoju dziedziny, jaką jest rekrutacja i selekcja personelu. Zmiany te dotyczą zwłaszcza wykorzystania Internetu w rekrutacji i selekcji, a także najnowszych trendów i tendencji w tej dziedzinie. Najważniejszymi z nich są globalizacja, posługiwanie się przez rekruterów stale rozwijanymi nowoczesnymi narzędziami informatycznymi, a także coraz pełniejsze korzystanie z nowych narzędzi komunikacji.
59,00
Okładka książki Wizerunek miasta w aspekcie wielkich wydarzeń religijnych
Działania włodarzy miast wokół kształtowania pozytywnego wizerunku miejsca jawi się jako niezbędne, biorąc pod uwagę, że ten odgrywa znaczącą rolę w procesie podejmowania decyzji przez nabywcę. Dotyczy to zarówno turystów (odnośnie do wyboru miejsca docelowego podróży), jak i mieszkańców (odnośnie do miejsca zamieszkania – obecnego lub potencjalnego). Wielkie wydarzenia, do których należą Światowe Dni Młodzieży w Krakowie, niewątpliwie kształtują wizerunek miasta organizatora. Ewolucja tego wizerunku oraz jego ewaluacja stały się główną przesłanką przygotowania niniejszej książki przez pracowników Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W publikacji przedstawiono opis takich kategorii, jak m.in.: turystyka religijna, turystyka miejska, wydarzenia, wizerunek miasta. Rezultaty badań mają walor aplikacyjny dla zarządzających miastem oraz podmiotów branży turystycznej, dostarczając wiedzy formalnej w zakresie oceny wizerunkowej miasta badanych subpopulacji (mieszkańców i turystów Krakowa). Wielowątkowy dobór treści może stanowić atrakcyjne opracowanie dla studentów na kierunkach związanych z turystyką i marketingiem terytorialnym. Monografia jest wartościowym źródłem informacji dla władz administracyjnych i samorządowych nie tylko Krakowa, ale innych rejonów recepcji turystycznej w Polsce, a w szczególności dużych miast.
89,00
Okładka książki Leksykon współczesnej teorii i filozofii prawa 100 podstawowych pojęć
Drugie wydanie leksykonu bardzo popularnego Leksykonu różni się w istotny sposób od pierwszej edycji i to z kilku względów. Po pierwsze, Autorzy uwzględnili uwagi studentów jako głównych odbiorców tej pozycji i ich własne doświadczenia dydaktyczne. Po drugie, większość z haseł jest opracowana całkowicie na nowo i uwzględnia aktualną literaturę przedmiotu, zaledwie tylko kilka haseł pozostawiono bez jakichkolwiek zmian. Po trzecie wreszcie, blisko jedna trzecia haseł to opracowania nowe, które zastąpiły inne, występujące w pierwszym wydaniu. Współczesna teoria i filozofia prawa jest dziedziną bardzo dynamiczną i ciągle się rozwija. Autorzy dają temu wyraz w nowej edycji i jednocześnie zakładają, że odzwierciedla ona najnowsze tendencje występujące w polskiej i światowej jurysprudencji.
59,00
Okładka książki Ryzyko instytucji finansowych
Książka przedstawia rozważania dotyczące najnowszych tendencji w zakresie zarządzania ryzykiem instytucji finansowych, ze szczególnym uwzględnieniem banków i zakładów ubezpieczeń. Tekst jest podzielony na dwie części, w których przedstawione są: zmiany regulacyjne w zakresie zarządzania ryzykiem oraz metody modelowania (w tym pomiaru) podstawowych rodzajów ryzyka. Najbardziej aktualne zagadnienia omawiane w książce to: Trendy i wyzwania w zarządzaniu ryzykiem. Regulacje mikroostrożnościowe i makroostrożnościowe w sektorze bankowym i sektorze ubezpieczeniowym. Nadzór w sektorze finansowym. Systemy gwarancji dla klientów instytucji finansowych. Systematyzacja metod pomiaru ryzyka. Modelowanie ryzyka systemowego. Narzędzia pomiaru ryzyka rynkowego, ryzyka kredytowego, ryzyka operacyjnego i ryzyka ubezpieczeniowego. Publikacja jest adresowana do naukowców, studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych oraz praktyków zajmujących się zarządzaniem ryzykiem w instytucjachfinansowych. "Recenzowana książka podejmuje niezwykle ważny teoretycznie i o ogromnej wadze dla praktyki gospodarczej problem regulacji i zarządzania ryzykiem instytucji finansowych (banków i ubezpieczycieli). (...) stara się w sposób kompleksowy zidentyfikować i ocenić, jaki jest aktualny stan budowania nowej, regulacyjnej architektury systemu finansowego, jakie pojawiają się nowe rodzaje ryzyka, jakie obszary są słabiej lub w ogóle nieuregulowane, jakich konsekwencji ekonomiczno-społecznych dla gospodarki i społeczeństwa możemy oczekiwać." Prof. dr hab. Stanisław Kasiewicz Szkoła Głowna Handlowa w Warszawie
99,00
Okładka książki Zaufanie w organizacji innowacyjnej
Globalizacja, wirtualizacja i sieciowość rzeczywistości gospodarczej powodują konieczność zawierzenia intencjom i rezultatom działań partnerów biznesowych wewnątrz i na zewnątrz organizacji. Tendencje te generują zwiększenie zapotrzebowania na zaufanie w tych relacjach. Zaufanie jest między innymi niezbędnym warunkiem dla tworzenia i wprowadzania innowacji organizacyjnych. W związku z tym niniejsze opracowanie koncentruje się na: zagadnieniach związanych z badaniem i pomiarem zaufania, rodzajach i wymiarach zaufania organizacyjnego, determinantach innowacyjności oraz kulturze i klimacie innowacyjnym, przywództwie wspierającym innowacyjność, wpływie poszczególnych rodzajów zaufania (horyzontalnego, wertykalnego i instytucjonalnego) na innowacyjność organizacji, identyfikacji barier innowacyjności, sformułowaniu wskazówek i zaleceń służących budowaniu zaufania i zarządzaniu nim. Książka dotyczy ważnego obszaru innowacyjności w polskiej gospodarce, który należy do newralgicznych dziedzin warunkujących rozwój naszego kraju w najbliższych latach oraz roli zaufania w organizacjach nastawionych na innowacyjność. Jest to ważny problem w mojej ocenie, gdyż tworzenie i wdrażanie innowacji rodzi wiele trudności i oporów społecznych, a więc bez określonego poziomu zaufania do menedżerów oraz inicjatorów i promotorów innowacji trudno mówić o skutecznym ich wprowadzaniu.(…) Dobór obszaru badań i tematu opracowania oceniam więc wysoko. Uważam, że studia nad taką problematyką są potrzebne i posiadają nowatorski charakter na gruncie nauki i praktyki zarządzania. (…) opublikowanie [książki] zapewni transfer nowoczesnej wiedzy z zakresu omawianych zagadnień do polskich środowisk biznesowych oraz akademickich. (…) Sądzę, że książka ta może być przydatna dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerskich i administracyjnych, a także studiujących takie dziedziny, jak: socjologia, psychologia czy politologia. Jej odbiorcami mogą być również uczestnicy studiów podyplomowych, szkoleń czy działań coachingowych z zakresu problematyki kadrowej oraz osoby ze świata szeroko rozumianego biznesu. Prof. dr hab. Stefan Lachiewicz Katedra Zarządzania Politechniki Łódzkiej
79,00
Okładka książki Prawo konstytucyjne RP
Seria ta stanowi kanon wiedzy niezbędnej każdemu studentowi prawa do zdania egzaminu. W podręczniku „Prawo konstytucyjne RP” omówiono zagadnienia objęte uniwersyteckim kursem tego przedmiotu, do których należy zaliczyć: zasady ustroju państwa, status jednostki, prawa i wolności obywatelskie, kompetencje organów władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej. W dziewiątym wydaniu Autorzy zaktualizowali prezentowany materiał, uwzględnili dokonane zmiany normatywne (np. wejście w życie Kodeksu wyborczego), odnieśli się także do najnowszych problemów związanych z członkowstwem Polski w Unii Europejskiej. Prof. dr hab. Paweł Sarnecki, dr Piotr Czarny, dr Andrzej Kulig, dr Bogumił Naleziński, prof. UJ dr hab. Piotr Tuleja, prof. UJ dr Krzysztof Wojtyczek – pracownicy naukowi Katedry Prawa Konstytucyjnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego.
55,00
Okładka książki Konkubinat Rozliczenia majątkowe Komentarz
Konkubinat Rozliczenia majątkowe Komentarz
296,65
349,00 zł
Produkt niedostępny
Okładka książki Specustawa mieszkaniowa
Ustawa o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących (tzw. specustawa mieszkaniowa) przyjęta przez Sejm 5.7.2018r. weszła w życie już 22.8.2018 r. Na jej podstawie przygotowaliśmy publikacje, która w sposób kompleksowy opisuje poszczególne etapy realizacji inwestycji mieszkaniowych i towarzyszących z uwzględnieniem ostatnich zmian w Kodeksie postępowania administracyjnego oraz przepisów ustawy o rewitalizacji. Celem publikacji jest przede wszystkim ujęcie powyższej problematyki z perspektywy praktycznej. Czytelnik uzyskuje kompleksową wiedzę, jak powinno zostać prawidłowo i skutecznie przeprowadzone postępowanie mające na celu: podjęcie uchwały w sprawie lokalizacji inwestycji mieszkaniowych oraz towarzyszących, wydanie decyzji administracyjnych, niezbędnych w procesie przygotowania inwestycji z uwzględnieniem modyfikacji trybów działania w sytuacji wykorzystywania specustawy mieszkaniowej lub ustawy o rewitalizacji. W publikacji zostały przedstawione wszystkie etapy rozpatrzenia wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej oraz towarzyszącej oraz uzyskania zgody budowlanej i innych decyzji administracyjnych (środowiskowych, zarządców dróg publicznych, służb konserwatorskich i zgów wodno prawnych) z uwzględnieniem ponaglenia oraz mediacji (nowych instytucji prawnych wprowadzonych nowelizacją KPA), a także etapu postępowania odwoławczego, jego specyfiki oraz skutków prawnych (pośrednich i bezpośrednich) wydania rozstrzygnięć przez każdy z organów. Punktem wyjścia jest analiza porównawcza wszystkich możliwych trybów realizacji inwestycji mieszkaniowych i towarzyszących przedstawiona w formie tabeli oraz zgeneralizowanych opisów poszczególnych schematów działania w zależności od wybranego trybu działania. Wiedzę tę mogą zastosować w praktyce urzędnicy organów administracji publicznej, prowadzących postępowania administracyjne, czy uczestniczących w procesie przygotowania uchwał w sprawie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej, ale również przez szeroki krąg podmiotów realizujących inwestycje mieszkaniowe w celu wdrożenia najbardziej racjonalnego trybu postępowania.
120,86
139,00 zł
Produkt niedostępny
Okładka książki Zarządzanie czasem pracy przez menedżerów Planowanie i rozliczanie czasu pracy zespołu
Poradnik ułatwiający zarządzanie czasem pracy w zespole, którym kieruje menedżer. W książce pokazano jak zaplanować i rozliczyć czas pracy w różnych okresach czasu – miesiącu, okresie rozliczeniowym i roku. Książka stanowi szerokie kompendium wiedzy na skomplikowany temat, jakim jest czas pracy. Publikacja jest obszerna, gdyż proces zarządzania czasem pracy podzielono na etapy, uwzględniając zaangażowanie w nie kadry zarządzającej. Niewątpliwym atutem książki jest duża liczba przykładów, które doskonale obrazują faktyczne działania, jakie w praktyce musi podjąć menedżer, aby prawidłowo kierować zespołem z punktu widzenia czasu pracy. Ponadto każdy rozdział kończy się swoistym podsumowaniem, w którym zawarto 10 głównych zasad dotyczących jego treści, a więc można stwierdzić, że w sumie w 80 punktach streszczono krok po kroku procedury postępowania związanego z czasem pracy, zgodnie z którymi powinni postępować menedżerowie. Książka zawiera odrębne omówienia dotyczące czasu pracy w placówkach handlowych po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele od 1.3.2018 r. i pod tym kątem jest pierwszym na rynku tak szerokim omówieniem tej ciągle nowej i budzącej wątpliwości tematyki. Nowości uwzględnione w książce: Zasady planowania i rozliczania czasu pracy w placówkach handlowych od 1.3.2018 r. po wprowadzeniu zakazu handlu w niedziele. Nowe indywidualne rozkłady czasu pracy dla pracowników – rodziców dzieci niepełnosprawnych. Przesunięcie obligatoryjnych elektronicznych zwolnień lekarskich na 1.12.2018 r. Najnowsze stanowiska PIP i MRPiPS dotyczące czasu pracy z lat 2016–2017. Wspólne stanowiska PIP i MRPiPS w sprawie czasu pracy w placówkach handlowych po zmianach wprowadzonych od 1.3.2018 r. W książce Czytelnik znajdzie odpowiedzi na wiele praktycznych pytań związanych z planowaniem i rozliczaniem czasu pracy, m.in.: Jakie są rodzaje indywidualnych rozkładów czasu pracy i zasady ich wprowadzania? Jakie elementy zawrzeć w harmonogramach czasu pracy? Jak przydzielać zadania osobom zatrudnionym w systemie zadaniowego czasu pracy i jak rozliczać ich podróże służbowe? Jaka jest procedura wprowadzania zmian do harmonogramów czasu pracy, aby nie narazić się na odpowiedzialność w przypadku kontroli PIP? Jak prawidłowo organizować szkolenia, podróże służbowe i dyżury, aby nie naruszyć przepisów o czasie pracy? Jak uprawnienia związane z rodzicielstwem wpływają na organizację czasu pracy? Do kiedy pozwalać pracownikom na odpracowywanie wyjść prywatnych? Czym różnią się nadgodziny od godzin ponadwymiarowych? Kiedy trzeba pracownikom oddać cały dzień wolny od pracy, a nie czas wolny od pracy, a kiedy jedyną możliwością rozliczenia dodatkowej pracy jest wypłata wynagrodzenia? W jakich terminach i jakie informacje o czasie pracy przekazywać do działu HR? Jaką dodatkową pracę rozliczać na koniec miesiąca, a jaką na koniec okresu rozliczeniowego? Jak ustalić liczbę nadgodzin średniotygodniowych na koniec okresu rozliczeniowego? W jakich przypadkach dodatkowa praca może być rekompensowana po zakończeniu okresu rozliczeniowego? Jak rozliczyć czas pracy pracownika odchodzącego z pracy w trakcie okresu rozliczeniowego? Jaka dodatkowa praca nie jest wliczana do rocznego limitu nadgodzin? Jak w praktyce prowadzić listy obecności, żeby nie narazić się na odpowiedzialność z tytułu naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych po wejściu RODO, czyli 25.5.2018 r.? Za jakie naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy odpowiadają menagerowie, za jakie działy HR, a za jakie osoby zarządzające pracodawcą?
120,86
139,00 zł
Produkt niedostępny
1
/
2
/
3
... 3
Idź do strony:
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj