Każde przedsiębiorstwo funkcjonujące na rynku powinno mieć świadomie sformułowaną strategię finansowania działalności. Jej opracowanie nie jest łatwe, gdyż wymaga od kadry zarządzającej dużych umiejętności analitycznych i wiedzy z zakresu zarządzania. Efektem procesu formułowania strategii finansowej jest średnio- i długookresowy plan finansowy przedsiębiorstwa. Planowanie strategii finansowania umożliwia określenie potrzeb kapitałowych, źródeł pokrycia tych potrzeb i struktury kapitałowej w powiązaniu ze strukturą majątkową przedsiębiorstwa.
Książka składa się z części teoretycznej, w której zaprezentowano wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstw związaną z formułowaniem strategii finansowania działalności, oraz praktycznej, zawierającej studia przypadków. Omówiono między innymi:
- podstawowe elementy strategii finansowania: cele, zasady, metody i determinanty,
- główne kryteria, które należy brać pod uwagę przy ustalaniu rodzaju strategii finansowania działalności,
- charakterystyczne cechy najważniejszych rodzajów strategii finansowania: agresywnej, umiarkowanej i konserwatywnej,
- trudności związane z planowaniem strategii finansowania działalności przedsiębiorstw,
- sposób tworzenia strategii finansowania działalności na podstawie modeli wzrostu,
- metody sporządzania sprawozdań finansowych pro forma.
Jest to pierwsza w kraju publikacja o charakterze zwartym przedstawiająca problem finansowania MŚP poprzez rynek kapitałowy w tak szerokim wymiarze.Stanowi ciekawy przyczynek w dyskusji na temat zarządzania kapitałami MŚP, decyzji kapitałowych i barier stanowiących o wyborach strategii finansowania MŚP w środowisku naukowym, jak i praktyce. Ta dyskusja jest bardzo potrzebna, gdyż praktykom, jak również teoretykom pozwala zaprezentować nie tylko nowe podejścia i instrumenty, które mogą zwiększyć dostępność kapitału, ale również uwarunkowania, którymi powinny kierować się MŚP podejmując decyzje finansowe. Stworzy realną konkurencję dla banków, które będą zmuszone zmienić podejście do finansowania małych i średnich przedsiębiorstw.Zrodziłoby to nadzieję na powstanie systemu, który przedsiębiorcom poszukującym kapitału stworzy możliwość wyboru pomiędzy ofertą banków a aktywnym udziałem na rynkach kapitałowych.
45,00 zł
Produkt niedostępny
1
Liczba wyświetlanych pozycji:
Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?